Citat:
Ursprungligen postat av
Auswanderer
Ha, jo, men nu har vi ju möjligheten att hjälpa, så vi borde kanske göra det? Detta är inte livsformer i form av sniglar min vän, utan människor.
Det hade sniglar också gjort, om dom hade möjlighet. Resultatet hade dock inte blivit ett annat.
Citat:
Jag misstänker att du drar slutsatsen att eftersom Afrikas befolkningsmängd ökat markant så beror detta på välgörenhet?? Okej, men jag googlar.. google google hmmm, hittade Unicefs hemsida, är den ok?
https://unicef.se/fakta/fattigdom
Står att de som levde i extrem fattigdom 1981 var 1,9 miljarder, idag är den siffran 0,69 miljarder.. Verkar som att förhållandena förbättrats?
Ja, Kina gav upp kommunismen och införde en mer kapitalistisk strategi och vips blev ca 800 miljoner människor lyfta ur fattigdom, Hong Kong och Singapore hakade på och Indien ville inte vara sämre. Bistånd hade inget med detta att göra.
Biafra, Kongo, Somalia, Eritrea, Haiti,... klarar sig fortfarande inte utan bistånd. Kthxbye.
"Det beror på att de flesta fattigaste låg*inkomst*länderna har en stor och ung befolkning. Samtidigt har fattiga familjer i de här länderna
generellt fler barn jämfört med rika familjer."