Citat:
Ursprungligen postat av
AlkoholiseradArab
Det har jag ju redan gjort. Det räcker med att det finns information om en person som man inte vill skall hamna i allmänhetens händer. I fallet självmord är det ju ganska uppenbart vad det kan röra sig om, Dels hans egna vilja men också information om hans mående, handlingar, brottsmisstanke (stöld av sprängmedel). Det kan även förekomma information, uppgifter om levande människor i en sådan förundersökning. Brottsoffer i ett nedlagt brottsfall faller under samma princip vid en nedlagd förundersökning. Men ger inte ut den information för att skydda personer i förundersökningen. Inget konstigt alls och helt enligt lagen, Kan ni liksom inte bara släppa det och gå vidare?
Det är inget fel, mystiskt eller konstigt överhuvudtaget.
Nu handlar det inte om att info ska ut till allmänheten
Det är till de nära anhöriga
Man kan nästan tro att du är med i utredningen eftersom du med bestömdhet upplyser oss andra som funderar på flera saker i fallet
Jag tycker det är märkligt att du kan utge dig för att veta fakta om du nu inte är inblandad i fallet
Så fyrkantigt som du tänker och är så fast i dina åsikter så lär du aldrig kunna ta till dig andras åsikter
Det är Inte en fin egenskap och jäkligt tråkig att ha en dialog med
Arg och bestämd när andra inte håller med
Jag tycker det är Trist och obehagligt