2021-11-01, 14:51
Medlem
Tänk att Flashback skulle vara så fullt av moralister

Tjejen har inget att skämmas för. Det har varit förekommande i årtusenden med analsex. Jag tycker själv om att ta min kvinna i alla hål och hon tycker om att jag gör det och får helt galna orgasmer analt med lite klitorisstimulering Sedan är det djävligt trist att detta sprids viralt, för en persons sexliv bör få vara privat. Förhoppningsvis är hon försiktigare framöver, men ni pryda Flashbackare som ojar er ska kanske hellre sörja det sexliv ni inte har. Det är nämligen så att ett sexliv som inkluderar oralt, vaginalt och analt är roligt betydligt längre...
2021-11-01, 15:07
Medlem
4Motions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Det skulle inte lösa problemen, som är:

1. Zara Larsson verkar ägna sig åt analsex. Och det problemet är en del av det större problemet att människor i allmänhet ägnar sig åt analsex. Och det problemet löses enklast genom att man förbjuder analsex och kampanjar massivt mot analsex.

2. Zara Larssons bilder har blivit stulna. Och det problemet kan också lösas genom lagstiftning, som tvingar tex Google och bredbandsleverantörerna att filtrera bort dessa bilder och de sidor där de finns.

Man kan säga att Zara Larsson får skylla sig själv att hennes bilder stals, att hon har skuld till att bilderna stals, pga att hon inte skyddade bilderna bättre. Men det är ju minst sagt olämpligt och kontraproduktivt att straffa henne för det, eftersom hon är brottsoffret.

Och att hon inte skyddade bilderna bättre tar ju inte bort tjuvarnas skuld, för en olaglig handling blir ju inte mindre olaglig för att brottsoffret inte skyddar sig mot den. Det enda som kan göra en olaglig handling mindre olaglig, det är om brottsoffret ger sitt samtycke till handlingen. Och det har ju inte Zara Larsson gjort i det här fallet, så därför är handlingen olaglig och därför måste alla de som har skuld till handlingen (minus Zara Larsson) straffas för det.

Och Google har helt klart skuld till stölden, eftersom de är fullt medvetna om att deras tjänster används till att stjäla nakenbilder, och de kan förhindra det med hjälp av tex filter, men ändå gör de inte det.

De skyldiga borde åtminstone tvingas radera (och shredda/overwrite) de stulna nakenbilderna, och även tvingas göra vad de kan för att bilderna inte längre ska vara tillgängliga för någon.

Detta kan verka vara ett icke-problem, men genom att straffa även småbrott så minskar man risken att småbrottslingarna börjar begå allvarligare brott. Och framför allt de som har dessa bilder sparade eller gör dem tillgängliga på internet, de har ju bristande hänsyn till andra människor och därför måste man ta fast dem och straffa dem så att de inte gör ännu värre saker.

Och dessutom är det inte ett icke-problem eftersom brottsoffren uppenbarligen mår dåligt av det. Jag vet inte hur Zara Larsson mår av det, men här är Jennifer Lawrences ord om att hon blev drabbad:

"Lawrence was one of the victims of the 2014 celebrity nude photo leak, in which several self-photographed nude pictures of her were leaked online. The actress emphasized that the photos were never meant to go public, calling the hack a "sex crime" and a "sexual violation". She added that viewers of the images should be ashamed of themselves for "perpetuating a sexual offense." She later said her pictures were intended for Hoult, and that unlike other victims of the incident, she did not plan to sue Apple."
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jenn...#Personal_life

Och om inget görs åt detta av polis och politiker, så kan man försöka konkurrera ut tex Google och bredbandsleverantörer med hjälp av renare och lagligare internettjänster. Och jag tror att det finns väldigt många människor i hela världen som är intresserade av det, så det är nog en guldgruva för de som tar sig an den uppgiften.

Internet ska inte kunna användas för att begå brott och andra onda handlingar!

Förbjuda analsex??
Varför då och hur hade du tänkt att det skulle gå till?
Vad skall då alla små "skäggbarn" ägna sin fritid åt när dom inte får banga röv?
Upp på alla fyra nu och slappna av......det gör bara ont i början
ZL is the Queen!
2021-11-01, 15:24
Medlem
Inga direkta wow-bilder men kudos till henne att hon inte har hängiga blygdläppar som ser ut som gardiner.

edit: Snabbgooglade på henne och ingen media tycks ha snappat upp hennes bilder.. lite kul är dock hon avskyr bowling eftersom... "you want me to put my fingers up there?" vilket är komiskt eftersom hon pillar ju sig själv i analen.
Senast redigerad av CarrieFisher 2021-11-01 kl. 15:27.
2021-11-01, 15:27
Medlem
Ratads avatar
Citat:
2. Zara Larssons bilder har blivit stulna. Och det problemet kan också lösas genom lagstiftning, som tvingar tex Google och bredbandsleverantörerna att filtrera bort dessa bilder och de sidor där de finns.
Många fruntimmer verkar ha grava problem att förstå att det finns inget moln - det finns bara andras hårddiskar. Hon har sparat material som enligt henne var avsett för privat bruk på en extern spartjänst.

Visserligen är det juridiskt och moraliskt förkastligt att sprida bilderna men jag tycker det passerat gränsen till att vara efterbliven om man tycker att det är ett säkert sätt att förvara sin hemmaporr.

Zara har ju visat sig vara helt dum i huvudet vad gäller att köra bil (glömde att vi har högertrafik och smällde bilen), den kinesiska diktaturen och alla de män som gör att hon kan uppträda. Det här var bara toppen på bajsberget. Det är nog dags för en god man och gruppboende.

Citat:
Även om en kvinna går naken på stan, så har ingen rätt att våldta henne eller ta bilder på henne och publicera dem på internet eller någon annanstans utan hennes tillstånd.
Nja, nästan... om någon väljer att gå utan kläder på en offentlig plats får de räkna med att råka bli fotade eller filmade i förbifarten utan att någon ber om lov. Om man inte tar bilder där någon är motiv så behöver man inte be om lov för att publicera bilderna. Skulle någon dyka upp naken i bakgrunden på en bild tagen på allmän plats är det deras eget ansvar.

Däremot ska man inte använda någon som är naken, utslagen medvetslös eller på annat sätt utsatt som motiv. Det kan vara straffbart.
2021-11-01, 15:32
Medlem
Atthaenhobbys avatar
Hon grät ju ut idag. Skyllde på en nära väns död men det är ju nakenbilderna hon skäms över.
2021-11-01, 15:36
Medlem
4Motions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atthaenhobby
Hon grät ju ut idag. Skyllde på en nära väns död men det är ju nakenbilderna hon skäms över.

Okej?
Vart gjorde hon det?
2021-11-01, 15:41
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4Motion
Okej?
Vart gjorde hon det?
Expressen: https://www.expressen.se/noje/zara-l...om-tuffa-tiden
2021-11-01, 15:47
Medlem
4Motions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen

Hmmm....
En tunnel av skam och skuld låter ju spännande.
2021-11-01, 15:55
Medlem
Är hela historien med den döde vännen påhittad, för att dölja bilderna?

Inte ens https://stoppapressarna.se/ nämner något om bilder?

Varför nämner inte skvallerpressen nått om det? Är det för grovt?
2021-11-01, 15:58
Medlem
4Motions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tc-99m
Är hela historien med den döde vännen påhittad, för att dölja bilderna?

Inte ens https://stoppapressarna.se/ nämner något om bilder?

Varför nämner inte skvallerpressen nått om det? Är det för grovt?

Ja något lurt är det att det bara figurerar här....!
Hon kanske är en större Power Kvinna än vad vi anar så att ingen vågar föra det på tal?
2021-11-01, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen

Ja nu är det svart på vitt att hon vet om bilderna och konsekvenserna av att vänstermedia får nys om dem.

Hon förstår att de inte kan skydda hennes image efter detta.

Vi också, men en hel del radikala vänsterextrema här i tråden har vägrat se sanningen. Som vanligt för dem.
2021-11-01, 16:38
Medlem
Krimkolls avatar
Är väl rätt så uppenbart vad hon syftar på. Antingen är det så att bilderna läckt ut av misstag.

Citat:
Zara Larsson skriver att en god vän har gått bort – samt att hon upplever en tuff tid privat i övrigt.

”Det har varit en… väldigt tuff vecka för mig personligen, om jag ska vara helt ärlig. De senaste dagarna har jag inte kunnat ta ett djupt andetag. Konstant orolig”, skriver Zara Larsson utan att gå in närmare på vad som har hänt.

”Jag hittar en väg ut dock, och ser ett litet, litet ljus i slutet av tunneln av skam, skuld och andra känslor som jag vet att jag inte borde behöva bära”, skriver Zara Larsson.

Eller så har hon spridit dom själv med flit inför detta för att sälja mer biljetter, det går dåligt och hon behöver uppmärksamhet.

Citat:
Zara Larsson har valt att stänga av kommentarerna på inlägget och av Instagram att döma befinner sig artisten för tillfället i Los Angeles.

Under november inleder Zara Larsson en turné i Norden med besök i Göteborg, Oslo, Stockholm, Helsingfors och Köpenhamn.

https://www.expressen.se/noje/zara-l...m-tuffa-tiden/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in