2021-10-31, 21:13
Medlem
Tänk om de första skotten som avlossades inte var menat för att träffa? Dom säger ju att han sa "förlåt", det här ska tydligen vara inspelat på Facetine och massa andra skumma saker. En död E får du ingenting av.

Men tänk om dom sköt för att skrämmas? Och sen för att försöka få han att stanna så att dom kunde filma eller få ut något av han? När E till slut inte kunde springa mer så var han kanske tvungen och göra som mördarna vill att han ska göra.

Detta mord är extremt extremt extremt extremt personligt.
Citera
2021-10-31, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orao1983
Jag har ingen aning hur stor spridning det blir efter träff med skott. Men om man tänker att bilden är autentisk, vart träffas BO då - strax ovan midjehöjd? Stänket sitter också på dörren på ett sätt som talar för att dörren blivit igenstängd innan själva träffen. Har de förhandlat/snackat? Har A & D då hunnit springa iväg under den tiden?

Jag vet inte, jag spånar bara.

Känns ju OERHÖRT orimligt att polisen inte skulle ha "städat" undan och låta allmänheten (dessutom barn på bilden) stå och beskåda detta.... Under den tid det finns avsatt blod på en brottsplats genomför polisen undersökningar, det där har garanterat inget alls med detta att göra.
Citera
2021-10-31, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Fast är det några sysrianer inblandade i detta? Har inte hört om någon hittills.

Svar: Nej!

Syrianerna jag pratar om spelar i en helt annan liga. De är långt ifrån gatan, de omsätter gigantiska summor pengar och håller låg profil.
Citera
2021-10-31, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Det är vissa "spekulationer" i tråden som jag inte riktigt får ihop. Jag skriver "spekulationer" för jag har inte hängt med speciellt bra här dem senaste dagarna så jag vet inte riktigt vad som är uppbackat av fakta nu.

Följande spekulationer har jag läst.

* Man spekulerar i att E tagit först ett skott i bröstet, blivit liggande och sedan har GM tryckt av ett skott i huvudet för att avsluta jobbet.

* Klibern som används har nämnts här tidigare, nu kommer jag inte ihåg vilken. Men skulle tydligen vara den som bla används för AK47, någon annan typ av halv-automat och skulle vara ovanlig kaliber för pistoler.

* Vittnen, både här i tråden och via media samt inspelning säger säg ha hör 3 jämna salvor, men jämna mellanrum mellan varje salva. Salvorna ska ha vart 3+3+4 = totalt 10 skott.

Min fundering är då:

Det borde inte ha gått till så att man sätter ett skott i börstet på E han blir liggande och man sätter ett i huvudet för att avsluta. För då borde det väl ha vart så att vittnen hört 3 salvor + 2 avskilda skott med visst mellan rum? Och om det var så att det var så det gick till (att man gick fram och avslutade) borde det då inte ha vart 1 salva i bröst dvs 3 skott, och en salva i huvudet dvs 4 skot - Vilket inte heller stämmer eftersom vi via media vet att han faktiskt vart träffad av just ett skott i bröstet och sedan ett i ansiktet.

Är det inte mer troligt att det gick till ungefär så här:

Man kommer ut ur cyckelgaraget. E+A+D får syn på GM inser faran och börjar fly. E springer åt ett håll, A+D åt ett annat. GM1 drar av en salva mot E (3 skott missar) GM2 drar av en salva mot A+D (3 skott, missar) GM1 (kanske i sällskap av GM2) springer efter E och hinner ikapp honom vid porten när han försöker få upp dörren. E vänder sig om. GM1/GM2 siktar E i brösthöjd, drar en salva (4 skott, rekylen gör att ett skott sätter sig i bröstet, 2 går över axeln och det 4:e sätter sig i ansiktet). Man fotar och lämnar platsen?

Edit:

Eller kan det till och med ha vart så här (baserat på ett ett vittne (V1) set 5 personer i mörka luvtröjor lämna platsen, medans ett annat (V2) sett 2 GM skjuta mot E, och ett tredje vittne (V3) ser GM sikta med draget vapen mot E på nära avstånd för att sedan skjuta):

Man kommer ut ur cyckelgaraget. E får syn på GM inser faran och börjar fly. A+D har goat och vet vad som kommer hända och börjar lämna platsen. E börjar springa mot sin port. GM1 drar av en salva mot E (3 skott missar) GM2 drar av en salva mot E (3 skott, missar) - Detta bevittnas av V2. När E kommer till porten så står GM3 redan och väntar framför porten. GM3 siktar E i brösthöjd, drar en salva (4 skott, rekylen gör att ett skott sätter sig i bröstet, 2 går över axeln och det 4:e sätter sig i ansiktet) - Bevittnas av V3. Man fotar/filmar Es kropp för att kunna visa beställaren. GM1+GM2+GM3+A+D lämnar sedan platsen tillsammans - Bevittnas av V1. Detta skulle kunna förklara samtliga salvor, vittnesuppgifter och dessutom positionen av Es kropp i relation till porten.

Provar reposta mina funderingar då den verkar försvinnit det hav av nya poster. Någon som har några tankar om detta? Tänker jag helt galet?
Citera
2021-10-31, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Tror snarare att det är den mörkare delen av HH som skulle tagit på sig det isf & pressat sönder Adel

Ja kanske det, efter knivskärningen som skulle visa på våldskapital. Kanske det de bråkade om på N&C…
Citera
2021-10-31, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles1.
Med tanke på att han endast sköts med ett skott i bröstet och ett i ansiktet så förmodar jag att när han inte fick upp porten så beordrade de honom att vända sig om, och sen var de så iskalla att de tog fram mobilen förnedrade honom och därefter satte ett skott i ansiktet och ett i bröstet. Där har ni 30 sek tystnad

Tviler, på bildet ligger han med føttene mot porten. Han ville ligget annerledes om han hadde snudd seg fra porten, for så å tatt imot et skudd i ansiktet.
Tror jeg….
Citera
2021-10-31, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomelessG
Jag ska berätta varför mina spekulationer är troligare än dina så kan du lägga din teori bakom dig.
1. Jag är kriminell medan du går och jobbar imorgon bitti.

2. Nätverk är inte lika intelligenta och välstrukturerade som på film. Speciellt inte dom i Sverige.

3. Vårby nätverket har ingen makt längre. De sitter ensamma i en häktescell och får endast prata med mamma och flickvän. De har ingenting att säga till om här ute.

4. Einar har som sagt inte gjort dem ett bajs. Varför skulle de vilja mörda honom? Det är en sak att under en pågående utpressning pumpa upp sig och snacka mord, brutna fingrar osv men att gå på ett brottsoffer 1-2 år senare händer inte. Speciellt ett brottsoffer som inte golat ner dig. Och inte de som golar heller för då är man rädda att bli golade igen.

5. De har betydligt större huvudvärk att tänka på än Einar, lille pojken som inte betalde.
Einar var inte deras första utpressningsoffer som inte betalt.
De har 10 år framför sig i finkan som cirkulerar i deras hjärna och hovrättsförhandlingen och hoppet om att frias där. Pojken har de glömt och gått vidare ifrån.

Skarpnäck ligger bakom detta. Hämnd för H’s bror. Killen dog sen går Nisse och gör låtar om det. Ncncncnc..
Sätter en halvgardering på knivhuggningen.

Grattis till det kriminella livet 👍🏻

Så, för att du är kriminell så VET du bara & därmed är din teori 100%? Eller har du kött på benen?

Missförstå mig rätt, jag har aldrig sagt att jag har rätt. Själva anstiftande delen är väl svårast att få rätt på, eller har jag fel?
Du menar alltså att det till 100% är Skarpnäck (hör det till dalen?) som ligger bakom beställningen?

Är det gängen i Husby som har anlitats? Eller har de tagit hand om fimpningen själva?
Citera
2021-10-31, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Det är ganska underligt hur trådar kan få egna liv, detta är från en av de första artiklarna som publicerades. Här möter ett vittne 5 st som lämnar platsen. Men tråden har låst sig kring 2 st endast.

De är kanske inte helt orimligt då att vittnen sett 2 st kring Nisse, resterande 3 kanske hanterade Dumle och Adel?
Framförallt Adel med hans kopplingar mot Västerås och Maykil, borde säga något om något eventuellt.

Alternativt 3 gärningsmän + Dumle och Adel, som polisen senare anträffade i nära anslutning...
Citera
2021-10-31, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Provar reposta mina funderingar då den verkar försvinnit det hav av nya poster. Någon som har några tankar om detta? Tänker jag helt galet?

Gillar skarpt din Edit-del. Bra jobbat, om det stämmer eller inte är ju en annan femma.
Citera
2021-10-31, 21:25
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsMEsO
Alternativt 3 gärningsmän + Dumle och Adel, som polisen senare anträffade i nära anslutning...
Vittnen har sett två skyttar samt två personer springa från mordplatsen.

Vittne har sett 5 personer i luvtröjor från mordplatsens håll strax efter skottlossningen.

De senare måste inte ha med mordet att göra.
Citera
2021-10-31, 21:25
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Du motsäger ju dig själv? Haval är ju på något sätt kopplad till Vårby, i och med att han lurat N till kidnappningen, där de kräver honom på 3mkr.
Dara mördas när Haval sitter häktad.

Antingen är det hämnd för Dara, eller så är det då för att Vårby vill visa att de menade allvar när de sa att de kommer fimpa Nisse om han inte hostar upp pengarna.

Fast det har dom aldrig sagt. Det fanns enligt Encro planer på att dra av en bomb utanför bostad och något mer (ge sig på hans bror).

Att mörda någon man anser är skyldig 3 mkr är otroligt dumt. Speciellt om man tar i beaktning att Nils bolag omsatte 17 mkr under 2020.

Det torde alltså finnas goda möjligheter att få loss ganska stora pengar från Nils.
Citera
2021-10-31, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av satanisten.anna
Svar: Nej!

Syrianerna jag pratar om spelar i en helt annan liga. De är långt ifrån gatan, de omsätter gigantiska summor pengar och håller låg profil.

Nu var det ju en kurdisk Gudfader-familj jag letar efter. Har ingen vidare koll på Mellanöstern-geografin, men är Syrianer kurder också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in