2021-10-31, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomelessG
Varför är folk inne på Vårby teorin som anstiftare? 110% att de inte har något med mordet att göra. För det första sitter alla tunga spelare, bara drängar kvar. Sen har faktiskt inte Einar gjort dom ett skit. Han har inte golat, vittnat eller något mot dom. De sitter på djuriga fängelsestraff pga helt andra åtalspunkter.

Anstiftare i NG mord är:

Skarpnäck/Dara/Haval 95%

Knivhuggningen 5%

Du motsäger ju dig själv? Haval är ju på något sätt kopplad till Vårby, i och med att han lurat N till kidnappningen, där de kräver honom på 3mkr.
Dara mördas när Haval sitter häktad.

Antingen är det hämnd för Dara, eller så är det då för att Vårby vill visa att de menade allvar när de sa att de kommer fimpa Nisse om han inte hostar upp pengarna.
Citera
2021-10-31, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles1.
Nej jag tror att han redan låg på rygg med tanke på att det inte fanns mer blod på framsidan än det gjorde.
Det hade blivit kladdigare om de hade snurrat och rört honom.

Finns det bekräftade uppgifter att han verkligen blev skjuten i bröstet? Tänker om han blev skjuten i ryggen, föll bakåt och det avslutande skottet i ansiktet 🤷🏻‍♂️ Tror även att när jag lyssnade på inspelningen så var det ca 30-40 sekunder från första till sista skottet.
Tror inte en sekund på att de 30sekunder som snackas om i tråden var ett uppehåll då GM förnedrade E. (Men de e va jag tror)

Exempel:
Dom kommer ut från ”cykelförrådet” GM står en bit bort, 3 skott läggs, missar. A och D springer åt ett håll E åt ett annat. (Inte alls konstigt) GM springer efter E och 3 skott till läggs som missar. Dom kommer i fatt E som inte hinner ta sig in i trappen. 3 skott till läggs varav ett skott träffar i ryggen, E faller och dom går fram och lägger sista i huvudet. Tidsåtgång ca 30sekunder.

(Anledning till att jag Tror rygg är att det inte är en blodgnutta på magen på E när han ligger, utan allt ser ut att ha runnit ut under ryggen )
Citera
2021-10-31, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tranflatek
Knäpp-teori som spinner på den ovan: A och D sköt honom. En gick före in i porten, låtsas öppna, men gör iordning facetime, en bakom som skrämmer, med skrämselskott (spring din jävel-- E ditåt, E tror inte den andra är inblandad, när de var på väg in är facetimen upp, o skotten far från portkillen också (portkillen=Dumle? Dumle har ju facetimeat däromkring). Sedan springer de.

Tvivlar starkt på att A & D genomförde.
Citera
2021-10-31, 20:14
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Är det verkligen viktigt att veta hur många skott som avlossat, vilket nu har diskuterats på flertalet sidor?
Är det viktigt att veta exakt hur Ns kropp har fallit efter avrättningen, huruvida polisen vänt på honom för att utföra HLR?

Känns väl mer intressant att faktiskt luska fram vem och varför istället?
Det är viktigt. Förloppet berättar mycket om vem och varför.
Citera
2021-10-31, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Finns det bekräftade uppgifter att han verkligen blev skjuten i bröstet? Tänker om han blev skjuten i ryggen, föll bakåt och det avslutande skottet i ansiktet 🤷🏻‍♂️ Tror även att när jag lyssnade på inspelningen så var det ca 30-40 sekunder från första till sista skottet.
Tror inte en sekund på att de 30sekunder som snackas om i tråden var ett uppehåll då GM förnedrade E. (Men de e va jag tror)

Exempel:
Dom kommer ut från ”cykelförrådet” GM står en bit bort, 3 skott läggs, missar. A och D springer åt ett håll E åt ett annat. (Inte alls konstigt) GM springer efter E och 3 skott till läggs som missar. Dom kommer i fatt E som inte hinner ta sig in i trappen. 3 skott till läggs varav ett skott träffar i ryggen, E faller och dom går fram och lägger sista i huvudet. Tidsåtgång ca 30sekunder.

(Anledning till att jag Tror rygg är att det inte är en blodgnutta på magen på E när han ligger, utan allt ser ut att ha runnit ut under ryggen )

Han skulle fallit framåt och inte på rygg isf…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är viktigt. Förloppet berättar mycket om vem och varför.

Ja okej, men det som sagts de senaste 15 sidorna, har även sagts för flera hundra sidor sedan.
Citera
Medlem
Citat:

Exempel:

Men då hade han väl snarare fallit framåt och hamnat på magen?
Citera
2021-10-31, 20:18
Citat:
Ursprungligen postat av Orao1983
Han skulle fallit framåt och inte på rygg isf…

Skjuts du t.ex i bröstet av ett grovkalibrigt vapen så faller du framstupa, inte att du åker bakåt ala Hollywood och landar på rygg.
Citera
2021-10-31, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Lutar mer åt detta också om hela FaceTime-delen stämmer.

Vårbynätverket behöver INTE se det på film. Däremot kan de mycket väl tryckt in lite pengar och kontakter till ”klanen” som vill se Nisse död.

Alla är ju kurder, så om det finns någon storkurd där ute i Stockholm som är kusin till typ Havals mamma så lär de kunna trycka på goarna att lyda!

Vårbys ledare va en smart kille han åkte fast på grund av encro han sa till alla klart o tydligt att svennen får inte dödas för han e känd svensk kille o polisen skulle lägga 10x mer resurser på honom än på vilka blattar som helst
Citera
2021-10-31, 20:20
Medlem
Citat:

Exempel:

Det är bara ett skotthål i porten där E låg.
Citera
2021-10-31, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Droppar min teori igen. Tänker så kan vi faktiskt spekulera kring vem & varför istället.

Eftersom det verkar så personligt om hela FaceTime-delen stämmer så tror jag nu mer på att det kanske är kurd-HH som tagit uppdraget från någon storkurd / familj / Märsta. Flera andra kan ha lagt in skottpengar men dessa ovan är drivande.

Annars känns det rätt så rätt.
Citera
2021-10-31, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Men då hade han väl snarare fallit framåt och hamnat på magen?

Kanske han gjorde? Ramlade in i dörren sen föll bakåt, alternativt ner på knä GM springer fram, sliter honom i kragen/jackan och han faller bakåt.. pang allt avslutas.
Annars så ska ju GM trängt sig in i mellan E och dörr, ännu mer orimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in