2021-11-02, 12:20
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klipper020
Alla ni här är vilsna själar som leker utredare

Här har ni Einars mördare.

https://youtu.be/g2snpdLh724
Vi alla i tråden är överens om att Dumle mest troligen är inblandad.

Syftar du på Makkan så är det bara skrattretande då Makkan sitter inne.
Citera
2021-11-02, 12:22
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Vi alla i tråde är överens om att Dumle mest troligen är inblandad.

Ja och mördaren den riktiga, har inte ens bild tillgängligt på nätet..
Citera
2021-11-02, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Det är korrekt uppfattat att Dumle startade en livestream sändning med ledaren för DP framför Einar och Abel i cykelförrådet.

Där gavs erbjudandet att få beskydd gentemot en större handpenning men att Einar skulle avböjt det.

Vad gaggar du för smörja?
En livestream?
Citera
2021-11-02, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
"Husby folk brukar inte hänga så ofta i Tensta, speciellt inte medlemmar från husbys hyenor då de har "beef" med z.e"

Hittade detta när jag grävde lite bakåt från olika postare i början av tråden...

Dvs HH och Z.E (Tensta) gillade inte varandra sedan tidigare skulle detta kunna vara en anledning till bråket på Nosh and Chow...

Scenario

Einár, Z.E, Adel, Lies K, Victor Leksell, Dumle? (är det klarlagt om dumle var med eller ej) plus ev några hang arounds fester på Nosh and Chow några HH slår sig nere. Allt är lugnt i början, ett sällskap som festar tillsammans som det talas om sedan kommer kanske den gamla beefen upp mellan Z.E kanske först ord tjafs mellan mellan Z.E och HH.

Einár full och kanske även hög mfl lägger sig i och stöttar Z.E och säger/gör saker han inte borde gjort tex hotar någon HH sedan när det går över till fist fight hjälper även Leis till och blir tillslut huggen av en HH...

Typ...

Efterspelet av detta leder dödshot på Einár och ev även Z.E har ju ryktats att även han blivit hotad efter detta.

HH kontaktar DP och vill se Einár död för detta och bestämmer sig för att samtidigt göra sig en hacka och ta hem alla potter som finns lagda (Vårby Skarpnäck Dalen) DP ger ok till mäster goaren själv Dumle, dumle börjar preppa Einár för fullt sätter upp fejkt skjutningen med Y (Akalla) messar Nisse - de är efter mig också osv Nisse ringer upp Dumle
Dumle - vi måste ses...

Resten är historia...

Låter ju inte helt osannolikt faktiskt. Intressant teori definitivt.
Citera
2021-11-02, 12:27
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
Jag tror att de dyker efter Dumlee/Adels vapen.
De togs vid vattnet och vittnen har sett någon/några dumpa något.
Skyttarna har ju logiskt tagit en annan flyktväg än D o A.
Med andra ord så tror jag att de var beväpnade och valde aktivt att inte skydda E
Ja, inget annat känns logiskt. Cykelrummet är på vänster sida utav lägenhetshuset. Har de goat honom så tror jag att mördaren stod och väntade på vänster sida utav cykelförrådet och Dumle & Adel bara gick förbi, ur skottlinjen när de kom ut. Einar visste nog vid denna tidpunkt att han blivit goad, och det lämnade honom med bara ett val, att springa åt höger mot sin port.

Jag menar Einar har faktist bott där ett tag och är mer van vid området än dem. Hade han haft möjligheten att springa åt vänster så hade han förmodligen gjort det då det är närmast huskanten och han kan ta skydd där.
Senast redigerad av pansarbritta 2021-11-02 kl. 12:30.
Citera
2021-11-02, 12:27
Medlem
Citat:

Dumle och Adel var dem som var maskerade som har skjutit och filmat händelsen, och kastade telefonen på plats efteråt sprang dem mot hamnen slängde vapnet, och sprang tillbaka till Einar mycket smart drag men vi är smartare.
Citera
2021-11-02, 12:28
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ja och mördaren den riktiga, har inte ens bild tillgängligt på nätet..
Jag är självsäker i att vi kommer få se åtminstone en av skyttarna i en rättssal.

Personen som beställt mordet (vilket är ytterst sannolikt) är jag väldigt tveksam till att vi kommer få se dömd.

Vi hade mest troligen aldrig fått se Haval, Yasin, Ilja, Chibab m.fl. bli dömda för bland annat kidnappningen av Einar om inte Encro läcktes.

Kommer bli väldigt tufft för åklagaren om detta faktiskt leder till ett åtal.
Citera
2021-11-02, 12:28
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Vad gaggar du för smörja?
En livestream?

Ah din spottkopp det stämmer mycket riktigt, läs mitt inlägg igen.

Citat:
Jag är självsäker i att vi kommer få se åtminstone en av skyttarna i en rättssal.

Personen som beställt mordet (vilket är ytterst sannolikt) är jag väldigt tveksam till att vi kommer få se dömd.

Vi hade mest troligen aldrig fått se Haval, Yasin, Ilja, Chibab m.fl. bli dömda för bland annat kidnappningen av Einar om inte Encro läcktes.

Kommer bli väldigt tufft för åklagaren om detta faktiskt leder till ett åtal.

Mordet kommer bli inofficelt löst, mördarna kommer att bli mördade.
Senast redigerad av TwoThousand 2021-11-02 kl. 12:30.
Citera
2021-11-02, 12:30
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klipper020
Dumle och Adel var dem som var maskerade som har skjutit och filmat händelsen, och kastade telefonen på plats efteråt sprang dem mot hamnen slängde vapnet, och sprang tillbaka till Einar mycket smart drag men vi är smartare.
Är du allvarlig?

Det finns något som heter springpojkar för en anledning.
Citera
2021-11-02, 12:31
Medlem
Citat:
Ah din spottkopp det stämmer mycket riktigt, läs mitt inlägg igen.

Mordet kommer bli inofficelt löst, mördarna kommer att bli mördade.

” Det är korrekt uppfattat att Dumle startade en livestream sändning med ledaren för DP framför Einar och Abel i cykelförrådet”

Hur vet du det? Du lägger fram det som fakta, men har inget att backa upp det med. Sluta svamla
Citera
2021-11-02, 12:32
Medlem
Citat:

Han sprider bara desinformation, som sist.
Citera
2021-11-02, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Skulle ni tycka om om någon kom till eran bransch och yrkesgrupp och tjänade pengar när ni visste han var en bluff och skojare? 100% nej.

Jag tror dom flesta av er skulle bli avundsjuka om ni fick ert levebröd påverkad av en antagonist som hade profesionella kvalifikationer. Och ännu värre om ni visste det var en lurendrejare. Så snälla hoppa ner från era höga och falska hästar.

Ni kan tycka va ni vill om gängen och brottsligheten men dom oskrivna reglerna gäller sedan dag 1 för musiker som kommer till branschen. Antingen man berättar om sina vänners liv o historier eller så man gör grejer och tar risker.

Det finns inget mitt i mellan. Ingen mellanmjölk eller melodifestivalen för dom kriminella.

Einar kunde ha valt inte rappa om det livet och om att vara kriminell så hade han sluppit exakt alla sådana problemen OAVSETT hur mycket pengar han tjänade. Han kunde bli som den där tjockisen adis don dmnina för hiphopen.

Man behöver inte vara gangster rappare för lyckas i musiken och slippa alla risker. Men Einar ville äta kakan och ha den kvar. Det är lite roligt läsa era kommentarer faktiskt. Kliver man in i gangster rappen så följer deras regler.

Dom där 20% (helt skäligt) kom att kosta han dyrt. Kanske var det mammans avundsjuka blandat med Einars girighet som spökade till det. För det avslöja inte bara han utan satte igång en händelse av kedjor som slutade som det gjorde.

Tråkigt att just han dog men jag hoppas att flera sådana studio banditer som Adaam och barre och sådana skakas om och mjölkas av riktiga kriminella. Så att dom bestämmer sig hålla käften, rappa om andra snälla saker eller börja göra harakat i gamet.

Du kan väl inte vara så naiv att du tror att det etablerade, laglydiga samhället ska ge två ruttna ören för din förbrytar-moral?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in