2021-10-31, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hashashin
För en vecka sen skrevs detta:

Och nu skriver SvD enligt nedan:

Han Som Skrev Varje Ord Med Stor Bokstav menade alltså på samma sak som skrivs en vecka efter i Svd.

Frågor:
- vem var den döda personen som hånades av Einar? D*ara? Har någon ett annat förslag?

- vem hade Einar blivit knarkar/affärskompis med som tillhörde ett respekterat släkt/gäng/etc. med personen som hånats? Är "affärskompis" ett annat ord för beskyddare? Var det denna person som sålde honom?

- det pratas om Märsta/Sollentuna på ett speciellt sätt, Einar var i Märsta morgonen han blev mördad. Finns det kopplingar mellan D*ara/Haval och Märsta? Eller ev. annan person som påståtts blivit hånad av Einar?

Han kan ju ha skapat fler tydliga konflikter. Ex. ha påskyndat utvecklingen som verkar ha skett inom HH.

Han umgicks med en rappare i Märsta, @vcbarre som ivf verkar lite knäckt av Nisses död. Troligen knarkade de en del tillsammans. Om någon släktforskare kan hitta gemensamma nämnare här till D*ra så är inlägget helt klart intressant!

På Instagram syns de åka på en moped. Har undrat lite om den kanske fått en puck på sig (om det var Nisses), och om den i så fall ställts i cykelrummet.

EDIT: behövs väl iofs ingen puck. Man vet kanske att den parkeras där om det är Nisses.
Senast redigerad av Dundersidan 2021-10-31 kl. 16:16.
Citera
2021-10-31, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheephauler
10 skott?
Vad har ni fått det ifrån! Noll poäng 👎🏻

Två ”salvor” med ett litet mellan rum.
Korrekt! Ett poäng 👍🏻

När N inte kommer in genom dörren hinns han upp och vänder sig om, PANG!
Sedan PANG igen, och då är det definitivt slut,

Men vad pratar du om 🙄
10 skott har rapporterats från vittnen och finns också inspelade i ett telefonsamtal, och hon som fick skotten på inspelning återger också hon :
Först tre skott , sen 4,sen 3 till (eller i vilken ordning det nu var)
Citera
2021-10-31, 16:48
Medlem
Jag har granskat tråden sedan start och läst samtliga teorier i dessa 700+ sidor. Jag måste medge att det är väldigt beklagligt att det slutade som det gjorde för Nisse, enbart 19 år gammal.
Hoppas innerligt att de ansvariga för detta dåd bestraffas.

Jag kommer sammanställa några frågetecken från mitt perspektiv

Händelsen på Nosh & Chow:
*Ökat hotbild mot NG efter denna händelse
- L*is var BO, nära vän med Adel.
- GM anknytningar med NG? Annars varför ökad hotbild mot honom?

Skottlossning dagen innan NG mördas:
* Adel & Dumle beskjuts i Sätra i en studio.
- Vilka skulle ursprungsligen vara på plats i studion? Skulle NG vara där?
- Hittades hylsor på brottsplatsen? Om ja - av intresse att jämföra med de 10 hylsorna från brottsplats Hammarby Sjöstad.
- Var det Dumle som hade så "bråttom" att berätta detta för NG, dessutom att han visste sig veta vem som låg bakom gärningen?

Dumle har själv bevisat för media vad han är för människa, samt hur mycket han egentligen värderar människoliv, NG's liv inkluderat. Dumle är utan tvivel inblandad på något sätt med sin bakgrund.

Skottlossningen på Hammarby sjöstad där NG avlider
* Två maskerade män dyker upp och avlossar sammanlagt 10 skott
- Dumle & Adel avviker oskadat från brottsplatsen. Då man är i samma sällskap bör man röra sig nära varandra.
Eventuellt var NG på väg ut först?
Skulle de precis skiljas åt och när Adel/Dumle börjar gå så dyker GM upp?
- Har det konstaterats att det var två vapen inblandade?
- Kan det finnas syfte i att fejka de två mörkhyade MGM som setts i videoklippen flexa med pistol? För att vilseleda polisen t.ex.
- Samtal innan/efter dådet. Min förståelse är att någon som var NG's närhet under kvällen har mottagit trafik innan/efter dådet (?) Detta tror jag kan vara en avgörande faktor beroende på hur man lyckas spåra datatrafiken.
- Kameror i området bör analyseras i detalj dagarna innan dådet.

Övriga tankar:

Hämnd för mordet på D*ra
- Detta känns enligt mig som mest logiska motivet till gärningen. H*val tror att NG ligger bakom broderns död.
Hur skall man kunna acceptera att ens bror mist livet och dessutom uppfattar pikar om det i raplåtar? T.ex DANSA.

De tre miljonerna som uteblev efter kidnappningen
- Ser man verkligen vinning i avrättning likt detta?
Citera
2021-10-31, 16:48
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orao1983
Jag postade förut, luskade runt och hittade en bild på IG, föreställandes (vad jag tror) är cykelrummet. *Om* det är så att polis inte städat upp och låtit detta vara, så talar det för att han vart träffad redan där.

https://ibb.co/0rCNdnN

Det där är inte cykelrummet och ligger en bit bort, + på bilden är det någon som kastat något bär bara.
Citera
2021-10-31, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Vet vi att Leksell var där?
Kan inte popartisten vara Adel, vars musik ibland kallas gangsterpop?

Förstår inte hur personen får till att Victor Leksell skulle ha varit på N&C? Varför skulle han ha varit där? Finns ingen logik i det alls.

Nä, popartisten som nämns är mest troligt Ad*l.

L*is, Ad*l, Einar, Z.* (och släkting), plus en person till ska ha varit på N&C. Det har redan konstaterats flera gånger i denna tråd.

Lite OT

Edit: Vill man prata N&C i detalj kan man ju söka sig till den tråden istället
Senast redigerad av PappasKebab 2021-10-31 kl. 16:55.
Citera
2021-10-31, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Förstår inte hur personen får till att Victor Leksell skulle ha varit på N&C? Varför skulle han ha varit där? Finns ingen logik i det alls.

L*is, Ad*l, Einar, Z.* (och släkting), plus en person till ska ha varit på N&C. Det har redan konstaterats flera gånger i denna tråd.

Lite OT

Nisse spelade in en låt med Leksell innan mordet. De är uppenbarligen kompisar. De kanske festade ihop?
Citera
2021-10-31, 17:02
Medlem
Vaxads avatar
Är det inte troligt att det skurit sig (no pun) än mer mellan de svarta hyenorna och Adel + kurderna på Nosh & Chow?

Dvs. Nisse har varit på Adel och kurdernas (HSL?) sida och gjort HH uppörda? Kanske har han dödshotat någon i HH eller vevat osv.
Lite extra kaxig efter några järn liksom.

Då gjorde Nisse sig även ovän med HH, som tog kontraktet på Nisse och avslutade det snabbt.

HH visste nog redan vart Nisse bodde och ungefär vad för rutiner han hade, eftersom de var på god fot tidigare och säkert hängt lite, typ shout-outen till HH i någon osläppt låt som förmodligen är inspelad för någon månad eller tre sedan.

Dumle kan givetvis goat oavsett. Han är uppenbarligen en riktig liten fitta utan heder och ära.
Citera
2021-10-31, 17:04
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B00ney
Jag har granskat tråden sedan start och läst samtliga teorier i dessa 700+ sidor. Jag måste medge att det är väldigt beklagligt att det slutade som det gjorde för Nisse, enbart 19 år gammal.
Hoppas innerligt att de ansvariga för detta dåd bestraffas.
Jag kommer sammanställa några frågetecken från mitt perspektiv
Händelsen på Nosh & Chow:
*Ökat hotbild mot NG efter denna händelse
- L*is var BO, nära vän med Adel.
- GM anknytningar med NG? Annars varför ökad hotbild mot honom?
Skottlossning dagen innan NG mördas:
* Adel & Dumle beskjuts i Sätra i en studio.
- Vilka skulle ursprungsligen vara på plats i studion? Skulle NG vara där?
- Hittades hylsor på brottsplatsen? Om ja - av intresse att jämföra med de 10 hylsorna från brottsplats Hammarby Sjöstad.
- Var det Dumle som hade så "bråttom" att berätta detta för NG, dessutom att han visste sig veta vem som låg bakom gärningen?
Dumle har själv bevisat för media vad han är för människa, samt hur mycket han egentligen värderar människoliv, NG's liv inkluderat. Dumle är utan tvivel inblandad på något sätt med sin bakgrund.
Skottlossningen på Hammarby sjöstad där NG avlider
* Två maskerade män dyker upp och avlossar sammanlagt 10 skott
- Dumle & Adel avviker oskadat från brottsplatsen. Då man är i samma sällskap bör man röra sig nära varandra.
Eventuellt var NG på väg ut först?
Skulle de precis skiljas åt och när Adel/Dumle börjar gå så dyker GM upp?
- Har det konstaterats att det var två vapen inblandade?
- Kan det finnas syfte i att fejka de två mörkhyade MGM som setts i videoklippen flexa med pistol? För att vilseleda polisen t.ex.
- Samtal innan/efter dådet. Min förståelse är att någon som var NG's närhet under kvällen har mottagit trafik innan/efter dådet (?) Detta tror jag kan vara en avgörande faktor beroende på hur man lyckas spåra datatrafiken.
- Kameror i området bör analyseras i detalj dagarna innan dådet.
Övriga tankar:
Hämnd för mordet på D*ra
- Detta känns enligt mig som mest logiska motivet till gärningen. H*val tror att NG ligger bakom broderns död.
Hur skall man kunna acceptera att ens bror mist livet och dessutom uppfattar pikar om det i raplåtar? T.ex DANSA.
De tre miljonerna som uteblev efter kidnappningen
- Ser man verkligen vinning i avrättning likt detta?
Sammanfattar men verkar inte komma nära en lösning. Verkar mest som att samma information spinns runt i en cirkel från tråden till gatan och tillbaka och så vidare runt runt.
Citera
2021-10-31, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Är det inte troligt att det skurit sig (no pun) än mer mellan de svarta hyenorna och Adel + kurderna på Nosh & Chow?

Dvs. Nisse har varit på Adel och kurdernas (HSL?) sida och gjort HH uppörda? Kanske har han dödshotat någon i HH eller vevat osv.
Lite extra kaxig efter några järn liksom.

Då gjorde Nisse sig även ovän med HH, som tog kontraktet på Nisse och avslutade det snabbt.

HH visste nog redan vart Nisse bodde och ungefär vad för rutiner han hade, eftersom de var på god fot tidigare och säkert hängt lite, typ shout-outen till HH i någon osläppt låt som förmodligen är inspelad för någon månad eller tre sedan.

Dumle kan givetvis goat oavsett. Han är uppenbarligen en riktig liten fitta utan heder och ära.

Citat:
Så en teori jag har fastnat för, efter att ha läst i princip allt som skrivits i denna tråd (ren spekulation, ingen fakta), är att Vårby (eventuellt med Man*l*) beställt NGs mord från HH när Dree L*w satt häktad.

1. Efter Kard*s mord, skapas en klyfta i HH, samt Ad#l och hans kurder.

L#is hänger med Ad#l, duml#, Einar och co efter splittringen. Det blir bråk på N&C och hotbilden mot Einar ökas efter detta. (Var det en annan del av HH som bråkat med dem?).

2. Vårby vill visa att de menade allvar när de sa att Einar kommer fimpas om han inte betalar de 3 miljonerna som de krävde under kidnappningen. Vårby vet att det är en klyfta i Hh och väljer att utnyttja den genom att beställa Einars hit.

HH pressar Ad#l att goa Einar, innan de fimpar honom istället, just eftersom att de hänger. Exakt hur Duml# kommer in i bilden där vet jag inte, men har svårt att tro att råttan inte är inblandad.

Dree L*w sitter som sagt häktad och har ingen aning om vad som planeras & kan därför inte stoppa planerna på Einars mord.

Låter detta allt för långsökt? Förstår ju att det kanske bara är ren fantasi, och att JAG inte vet skit egentligen.

*=o
#=e

Citat 2 var min teori på det hela (spekulationer). Men vi tänker ungefär likadant
Citera
2021-10-31, 17:12
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Citat 2 var min teori på det hela (spekulationer). Men vi tänker ungefär likadant

Det är även en del användare som skriver mycket om massor av olika grupperingar men aldrig nämner HH. Trots N&C och bekräftad ökad hotbild därefter.

Så antingen är vi ute och cyklar eller så är det några råttor i tråden som medvetet sprider desinformation.
Citera
2021-10-31, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perspektivare
Bästa teorin hittills. Men Ad*l är inte HH. Var bara vän med dem. HH är inte involverade...

Citat:
Nej nej, menade inte att Ad#l var en HH, utan att de var ”polare” men att det efter Kard* blev en klyfta mellan HH (internt och kurderna. Så om HH inte är involverade, vilka skulle det då vara?

Citat:
Ursprungligen postat av Perspektivare
Husby är inte ba HH. Alla var "vänner" innan, nu är det en klyfta

Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Det är även en del användare som skriver mycket om massor av olika grupperingar men aldrig nämner HH. Trots N&C och bekräftad ökad hotbild därefter.

Så antingen är vi ute och cyklar eller så är det några råttor i tråden som medvetet sprider desinformation.

Fick Citat 1 & 3 i svar på min teori (citat 3 var svar på min fråga i citat 2). Sen kanske man inte ska lägga någon vikt i det, men intressant är det ju iaf.
Citera
2021-10-31, 17:18
Medlem
Citat:

Lite OT

Edit: Vill man prata N&C i detalj kan man ju söka sig till den tråden istället

Därför att managern för N&C också är Leksells manager. Därför. J*el I*he
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in