2021-10-31, 15:11
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Hade ju varit bra om du inte postade artiklar som ligger bakom betalvägg...... eller upplyser om det.
Vad fan snackar du om? Jag citerade och sammanfattade just för att det ligger bakom betalvägg, så att alla ska kunna ta del av artikeln. Om du vill läsa HELA artikeln så får du snällt öppna plånboken, annars är det bara att tacka och ta emot.
Citat:
Ursprungligen postat av Hashashin
Intressant, tack!

Fanns det något sammanhang beskrivet i artikeln ang. denna "tydliga konflikt"?

En person som skrev i tråden, Han Som Skrev Med Stor Bokstav, påstod faktiskt att Einar hade skapat konflikter höger och vänster i Stockholm. Att de äldre hade tröttnat...
Varsågod. Nej, det enda av intresse var egentligen lösryckta citat, dvs det jag citerade. Han gick inte in på konflikten, artikeln handlade egentligen om själva rappkulturen.
Citera
2021-10-31, 15:11
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Enligt vittnet som spelade in skottlossningen med telefonen var det först 3 skott, sen 30 sek. paus, sen 3 skott till. Detta har sedan reviderats till att c:a 10 skott avlossades totalt. Jag tror inte de sköt springandes efter Einar, utan att de stod stilla och sköt när A & D & E kom ut från förrådet, sedan sprang Einar och A & D åt olika håll och mördarna följde efter Einar till porten och sedan avrättade honom.
Då blir ju frågan: Hur kunde de veta att Einar skulle springa mot porten? Var det bara han som var måltavla?
Var kan vi konstatera att vittnet spelade in detta?

Om det stämmer blir förloppet ett annat.
Citera
2021-10-31, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheephauler
10 skott?
Vad har ni fått det ifrån! Noll poäng 👎🏻

Två ”salvor” med ett litet mellan rum.
Korrekt! Ett poäng 👍🏻

När N inte kommer in genom dörren hinns han upp och vänder sig om, PANG!
Sedan PANG igen, och då är det definitivt slut,

Uppgifterna om 10 skott kommer från AB & Expressen. Vittnet som spelade in skottlossningen säger däremot först 3 skott och sedan 3 skott.
Citera
2021-10-31, 15:14
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Enligt vittnet som spelade in skottlossningen med telefonen var det först 3 skott, sen 30 sek. paus, sen 3 skott till. Detta har sedan reviderats till att c:a 10 skott avlossades totalt. Jag tror inte de sköt springandes efter Einar, utan att de stod stilla och sköt när A & D & E kom ut från förrådet, sedan sprang Einar och A & D åt olika håll och mördarna följde efter Einar till porten och sedan avrättade honom.
Då blir ju frågan: Hur kunde de veta att Einar skulle springa mot porten? Var det bara han som var måltavla?
Om det är så att Dumle o Adel goat Einar så kan ju skytten stått åt vänster sida utav cykelförrådet och Dumle och Adel bara sprang förbi skytten, vilket lämnade Einar ensam, och detta tvingade honom att springa åt höger d.v.s sin egen port.
Citera
2021-10-31, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Ja, kan vara ett längre förlopp.

Det är nog feluppfattat av vittnet.
Jag utgår från att hon räknar från första skotten.
Senast redigerad av Dreamchasers 2021-10-31 kl. 15:21.
Citera
2021-10-31, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orao1983
Jag postade förut, luskade runt och hittade en bild på IG, föreställandes (vad jag tror) är cykelrummet. *Om* det är så att polis inte städat upp och låtit detta vara, så talar det för att han vart träffad redan där.

https://ibb.co/0rCNdnN
Dedär ser nästan ut som såna där lila bär man kastade på fasader som ung, borde det inte vara en skada på dörren om dedär skulle vara blod från ett skott? Väldigt liten spridning dessutom, som en liten snorloska
Citera
2021-10-31, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
etnisk och född gambian. När han vandrade över Sveriges gräns bekommer mig noll. Utöver att han förbrukat sin rätt att andas.

Din håshare ser han ut att vara gambian?
Du borde också avlivas ditt efterblivna fanskap.
Citera
2021-10-31, 15:25
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Enligt vittnet som spelade in skottlossningen med telefonen var det först 3 skott, sen 30 sek. paus, sen 3 skott till. Detta har sedan reviderats till att c:a 10 skott avlossades totalt.
Men snälla människa, vi konstaterade för ca 500 sidor sedan att vittnet hörde 10 skott. Hur svårt kan det vara att läsa ordentligt innan man börjar posta felaktiga uppgifter?
Citat:
– Jag var väl ungefär vid restaurang Göteborg, när jag hörde de första tre skotten. Jag stannade upp och hörde då tre till. Sen var det fyra snabba till, säger hon till Aftonbladet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wOnw45/var-ute-med-hunden--horde-skotten-mot-einar

Och polisen hittade just 10 hylsor, så lägg ner skitsnacket nu.
Senast redigerad av yessyy 2021-10-31 kl. 15:27.
Citera
2021-10-31, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiiter
Dedär ser nästan ut som såna där lila bär man kastade på fasader som ung, borde det inte vara en skada på dörren om dedär skulle vara blod från ett skott? Väldigt liten spridning dessutom, som en liten snorloska

Jag har ingen aning hur stor spridning det blir efter träff med skott. Men om man tänker att bilden är autentisk, vart träffas BO då - strax ovan midjehöjd? Stänket sitter också på dörren på ett sätt som talar för att dörren blivit igenstängd innan själva träffen. Har de förhandlat/snackat? Har A & D då hunnit springa iväg under den tiden?

Jag vet inte, jag spånar bara.
Senast redigerad av Orao1983 2021-10-31 kl. 15:31.
Citera
2021-10-31, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Där är den! Satt själv och letade eftersom någon i tråden nämnt saken tidigare.

Såg den tidigare i tråden. Verkar dock konstigt att polisen inte städat upp ordentligt.
Citera
2021-10-31, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Men snälla människa, vi konstaterade för ca 500 sidor sedan att vittnet hörde 10 skott. Hur svårt kan det vara att läsa ordentligt innan man börjar posta felaktiga uppgifter?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wOnw45/var-ute-med-hunden--horde-skotten-mot-einar

Och polisen hittade just 10 hylsor, så lägg ner skitsnacket nu.

I början av utredningen fanns uppgifter på 3 + 3 skott. Fast AB kan såklart ha ändrat sig. De påstod ju att gärningsmannen hade ring och erkänt också.
Citera
2021-10-31, 15:37
Medlem
Är det någon som kan sammanfatta eller som nyligen gjort de som vill citera?

Känns som så många onödiga sidospår att jag inte orkar läsa igenom alla sidor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in