Citat:
Ursprungligen postat av
Quid pro quo
Så denna krönika skall alltså vara ett exempel på hans humor? En mycket speciell sort i så fall.
Ungefär som mobbaren som knuffar klassens hackkyckling i en vattenpöl eller slänger hans mössa upp i ett träd. Alla hans gängkompisar och rövslickare brukar finna detta hejdlöst medan komiken alltid undgår omgivningen.
Han beskriver ingen av sina egna(antagligen många) brister, han blott gnäller över hur värdelösa alla andra är.
Ingen självinsikt, ingen skarp analys.
Tycker din liknelse är en total miss, han skriver bla "Jag skriker att alla på flygplatser är så jävla osköna och att jag egentligen ville ta tåget"
Han, hysterisk utan förmåga att hantera stress, alienerar sig gentemot resterande inom hörhåll. Ganska långt ifrån mobbaren som med sitt anhang pikar det ensamma offret.
Hela texten är en beskrivning och komik av hans egna brister, hur kan du ha missat det?
Till övriga humorpoliser, autister och liknande i tråden önskar jag för er skull att ni lär er slappna av. Det är en krönika skriven för att vara rolig, faller inte alla i smaken men så är det med humor. Allt passar inte alla...