Citat:
Ursprungligen postat av
broncovich
Finns det bekräftade uppgifter att han verkligen blev skjuten i bröstet? Tänker om han blev skjuten i ryggen, föll bakåt och det avslutande skottet i ansiktet 🤷🏻♂️ Tror även att när jag lyssnade på inspelningen så var det ca 30-40 sekunder från första till sista skottet.
Tror inte en sekund på att de 30sekunder som snackas om i tråden var ett uppehåll då GM förnedrade E. (Men de e va jag tror)
Exempel:
Dom kommer ut från ”cykelförrådet” GM står en bit bort, 3 skott läggs, missar. A och D springer åt ett håll E åt ett annat. (Inte alls konstigt) GM springer efter E och 3 skott till läggs som missar. Dom kommer i fatt E som inte hinner ta sig in i trappen. 3 skott till läggs varav ett skott träffar i ryggen, E faller och dom går fram och lägger sista i huvudet. Tidsåtgång ca 30sekunder.
(Anledning till att jag Tror rygg är att det inte är en blodgnutta på magen på E när han ligger, utan allt ser ut att ha runnit ut under ryggen )
Om han hade blivit skjuten stående mot porten så hade det ju varit stänk på fönstret? Oavsett om han stod framåt eller bakåt.
Kan det vara så att de bad honom lägga sig ner direkt på rygg när han stod med ansiktet mot porten Innan de sköt honom? Nu spekulerar jag lite spretigare.
De kanske inte ville att han skulle se på dem rakt framifrån, då hamnar han liggande med fötterna mot dörren och på rygg. Det är så koncentrerad blodfläck och att han antingen har kissat eller tarmen tömts så ser det ju också ut som om han varit sittande och sen på rygg.
Det skulle vara intressant att veta vilken bana skotten tagit i kroppen. Rakt igenom, eller beroende på patroner.
Eller om de stått vid huvudänden och skjutit lite snett ner.