Citat:
Tyvärr för oss kan vi nu inte höra inspelningen. Någon i tråden ska ha gjort en ljudfil på det och lagt upp, men jag har inte hittat denna eventuella ljudfil (än iaf).
Har du lyssnat på inspelningen och kan säga att där är 30 sekunder mellan två salvor? Eller varför säger du nu 30 sekunder emellan?
Bra med ett vittne i tråden, det har inte direkt dykt upp många... Du är uppskattad!
Ja, tid är väldigt svårbedömd eftersom vi människor uppfattar tidsrymd så olika beroende på hur vaksamma/ aktiva/ utråkade osv vi är.
Tyckte du att det var skott du hörde direkt (alltså, sa hjärnan "skott" om du förstår hur jag menar) och du gick raka vägen till fönstret och hörde då direkt nästa salva? Eller stod du ett kort tag vid fönstret?
Har du lyssnat på inspelningen och kan säga att där är 30 sekunder mellan två salvor? Eller varför säger du nu 30 sekunder emellan?
Bra med ett vittne i tråden, det har inte direkt dykt upp många... Du är uppskattad!
Ja, tid är väldigt svårbedömd eftersom vi människor uppfattar tidsrymd så olika beroende på hur vaksamma/ aktiva/ utråkade osv vi är.
Tyckte du att det var skott du hörde direkt (alltså, sa hjärnan "skott" om du förstår hur jag menar) och du gick raka vägen till fönstret och hörde då direkt nästa salva? Eller stod du ett kort tag vid fönstret?
Jag har inte lyssnat på inspelningen. Min bedömning av ca 30sek är enbart baserat på att jag hörde skotten. Kan säkert varit mkt kortare emellan.
Jo, jag var vaken och uppfattade ljudet som skott, sa det till den jag hade sällskap med och reste mig samtidigt upp för att lyssna om det kom ngt mer. Dvs tog några sekund att ställa sig, flytta mig närmare fönstret varifrån ljudet hade hörts. Och i samband med det kom andra salvan.
Finns sannolikt väldigt många boende som hörde skotten och av dem väldigt många som var närmare än vad jag var.
Det som jag reagerade på var att ngn hade en teori om att sköts hej vilt.
Jag vill påstå att det tvärtom var 2-3st sammanhållna skottsalvor. Dvs tyder på att MGM inte sprang samtidigt som han sköt.