2021-10-31, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Tyvärr för oss kan vi nu inte höra inspelningen. Någon i tråden ska ha gjort en ljudfil på det och lagt upp, men jag har inte hittat denna eventuella ljudfil (än iaf).

Har du lyssnat på inspelningen och kan säga att där är 30 sekunder mellan två salvor? Eller varför säger du nu 30 sekunder emellan?

Bra med ett vittne i tråden, det har inte direkt dykt upp många... Du är uppskattad!

Ja, tid är väldigt svårbedömd eftersom vi människor uppfattar tidsrymd så olika beroende på hur vaksamma/ aktiva/ utråkade osv vi är.
Tyckte du att det var skott du hörde direkt (alltså, sa hjärnan "skott" om du förstår hur jag menar) och du gick raka vägen till fönstret och hörde då direkt nästa salva? Eller stod du ett kort tag vid fönstret?

Jag har inte lyssnat på inspelningen. Min bedömning av ca 30sek är enbart baserat på att jag hörde skotten. Kan säkert varit mkt kortare emellan.

Jo, jag var vaken och uppfattade ljudet som skott, sa det till den jag hade sällskap med och reste mig samtidigt upp för att lyssna om det kom ngt mer. Dvs tog några sekund att ställa sig, flytta mig närmare fönstret varifrån ljudet hade hörts. Och i samband med det kom andra salvan.

Finns sannolikt väldigt många boende som hörde skotten och av dem väldigt många som var närmare än vad jag var.

Det som jag reagerade på var att ngn hade en teori om att sköts hej vilt.
Jag vill påstå att det tvärtom var 2-3st sammanhållna skottsalvor. Dvs tyder på att MGM inte sprang samtidigt som han sköt.
Citera
2021-10-31, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles1.
Och folk funderar på varför han springer till en port. Kan ju vara så enkelt så att han inte fattade att det var honom de skulle ta, utan han kanske trodde att de som "sköt" mot rapparna vid studion dagen före var tillbaks för att avsluta det, så han sprang för att inte komma i vägen.
(Men jag tror att skjutningen dagen för bara var för att Du** och A** skulle ha ryggarna lite friare från misstanke om att de låg bakom att ge Nisses position.

akkurat hva jeg tenker også
Citera
2021-10-31, 19:47
Medlem
Är det verkligen viktigt att veta hur många skott som avlossat, vilket nu har diskuterats på flertalet sidor?
Är det viktigt att veta exakt hur Ns kropp har fallit efter avrättningen, huruvida polisen vänt på honom för att utföra HLR?

Känns väl mer intressant att faktiskt luska fram vem och varför istället?
Citera
2021-10-31, 19:47
Medlem
Citat:
Och folk funderar på varför han springer till en port. Kan ju vara så enkelt så att han inte fattade att det var honom de skulle ta, utan han kanske trodde att de som "sköt" mot rapparna vid studion dagen före var tillbaks för att avsluta det, så han sprang för att inte komma i vägen.
(Men jag tror att skjutningen dagen för bara var för att Du** och A** skulle ha ryggarna lite friare från misstanke om att de låg bakom att ge Nisses position.

Panik och chock gör så man inte tänker helt klart, snarare instinkt. Han trodde han skulle hinna in troligtvis.
Citera
2021-10-31, 19:48
Medlem
Eviies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Här är bilden: https://m.imgur.com/a/x0NUqsT

De kan väl inte vänt honom eftersom då hade det funnits mycket blod från pölen på mage m.m.

Jag blir däremot inte riktigt klok på hur nära han är porten. Har mördarna ställts sig precis mot dörren när de skjuter han sista gången?

Ser heller inget blodstänk på rutan (tror att den röda grejen på marken är ett löv)

Exakt. De måste ha pressat ryggen mot porten för att skjuta honom om man hamnar precis så där efter skotten.

Jag vet att de sägs att de kom ut ur ett cykelutrymme(?) med mera. Men kan GM helt enkelt väntat i trappuppgången och skjutit honom när han öppnar dörren? Känns mer sannolikt om man ser till kroppens placering och inte tar HLR och annat i beaktning
Citera
2021-10-31, 19:49
Medlem
Är det helt omöjligt att en GM väntade i porten?
Citera
2021-10-31, 19:51
Medlem
HomelessGs avatar
Nej givetvis har har Einar haft porten i ryggen och gärningsmannen framför honom.

Varför skulle det vara orimligt att han inte vänder sig om?
Killen måste ha varit livrädd, det är inte vem som helst som vågar vända på sig och kolla sin mördare/vapen rakt in i ögonen/mynningen. Dessutom om allt gick fort hur skulle han ens ha hunnit vända på sig om de peppra mot honom bakifrån och träffade…. Nej för de kom fram och pratade med honom innan han sköts.
Citera
2021-10-31, 19:53
Medlem
Edit. Måste läst fel.
Senast redigerad av Anonforhud 2021-10-31 kl. 19:56.
Citera
2021-10-31, 19:55
Medlem
Eviies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoHope2020
Är det helt omöjligt att en GM väntade i porten?

Nä, det har varit min tanke från hela första början. En GM i porten och en bakifrån. Vet inte varför men det är scenariot jag haft framför mig.
Citera
2021-10-31, 19:55
Medlem
Citat:
Om han hade träffats tidigare än vid porten så hade han förmodligen hunnit bli blodigare. Med tanke på att blodet rann under honom och inte neråt på den vita T-tröjan så tror jag att det var en iskall avrättning där han hann bli riktigt rädd och förnedrad. Jag tror på hämnd för H's bror.
-hämnd för H's bror
-Dumle goade, 1)han "unnskylder" seg i Expressen intervju " jeg kjenner ingen andre måter å løse problemer på enn vold" , 2) han er en voldtekstmann uten empati 3) han har mest sannsynlig goade før
-skytingen utenfor studio dagen før er dekkoperasjon i forsøk på å svekke mistanke mot seg
Senast redigerad av eeqaz 2021-10-31 kl. 20:50.
Citera
2021-10-31, 19:56
Medlem
HomelessGs avatar
110% att skjutningen dagen innan mot D och A är stagead. Det fattar till och med polisen vid detta laget.
Alla vet att de goade honom. Ingen kan bara turligt springa in i sitt mordoffer när de kommer ut ur ett garage, dessutom är mördaren fullmunderad, flyktvägar klart osv.
Det är bara pissluffarna A och D som fortfarande tror på sin historia. Det är som när man bötar en kille och hittar på en historia. Man dör med den historian sen, som en politiker, så pass mycket att man själv börjar tro på den.
Citera
2021-10-31, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomelessG
Oavsett om de gör HLR så har de inte snurrat på honom 180 grader. Han har fortfarande porten i ryggen och fötterna utåt.

Nej, fötterna är mot porten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in