2021-10-31, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coinpump
Det är bara ett skotthål i porten där E låg.

Ja, de e ju skottet som missade 🤷🏻‍♂️
Citera
2021-10-31, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Eftersom det verkar så personligt om hela FaceTime-delen stämmer så tror jag nu mer på att det kanske är kurd-HH som tagit uppdraget från någon storkurd / familj / Märsta. Flera andra kan ha lagt in skottpengar men dessa ovan är drivande.

Annars känns det rätt så rätt.

Eller hur? Frågan om anstiftare tror jag är svårare att luska fram. Men gällande utförare så KÄNNS det ganska så logiskt
Citera
2021-10-31, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonforhud
Skjuts du t.ex i bröstet av ett grovkalibrigt vapen så faller du framstupa, inte att du åker bakåt ala Hollywood och landar på rygg.

Om han blev träffad i RYGG (som personen påstod) så faller han framåt, läs vad jag citerade…
Citera
2021-10-31, 20:26
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Finns det bekräftade uppgifter att han verkligen blev skjuten i bröstet? Tänker om han blev skjuten i ryggen, föll bakåt och det avslutande skottet i ansiktet 🤷🏻‍♂️ Tror även att när jag lyssnade på inspelningen så var det ca 30-40 sekunder från första till sista skottet.
Tror inte en sekund på att de 30sekunder som snackas om i tråden var ett uppehåll då GM förnedrade E. (Men de e va jag tror)

Exempel:
Dom kommer ut från ”cykelförrådet” GM står en bit bort, 3 skott läggs, missar. A och D springer åt ett håll E åt ett annat. (Inte alls konstigt) GM springer efter E och 3 skott till läggs som missar. Dom kommer i fatt E som inte hinner ta sig in i trappen. 3 skott till läggs varav ett skott träffar i ryggen, E faller och dom går fram och lägger sista i huvudet. Tidsåtgång ca 30sekunder.

(Anledning till att jag Tror rygg är att det inte är en blodgnutta på magen på E när han ligger, utan allt ser ut att ha runnit ut under ryggen )
På 30 sekunder hinner man springa ungefär 150-200 meter. Sträckan mellan cykelförrådet och porten är ca 25 meter.
"En bit bort" enligt ditt scenario borde alltså vara över 125 meter, lågt räknat Är det rimligt?
Citera
2021-10-31, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Ja, de e ju skottet som missade 🤷🏻‍♂️
Men om det är 3 skott och ett träffar i ryggen så borde det vara två skott i porten? Om inte ett av tre skjuts rakt upp. Skotthålet i dörren är i knä/höfthöjd
Citera
2021-10-31, 20:27
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Primalstar
Jag har inte lyssnat på inspelningen. Min bedömning av ca 30sek är enbart baserat på att jag hörde skotten. Kan säkert varit mkt kortare emellan.

Jo, jag var vaken och uppfattade ljudet som skott, sa det till den jag hade sällskap med och reste mig samtidigt upp för att lyssna om det kom ngt mer. Dvs tog några sekund att ställa sig, flytta mig närmare fönstret varifrån ljudet hade hörts. Och i samband med det kom andra salvan.

Finns sannolikt väldigt många boende som hörde skotten och av dem väldigt många som var närmare än vad jag var.

Det som jag reagerade på var att ngn hade en teori om att sköts hej vilt.
Jag vill påstå att det tvärtom var 2-3st sammanhållna skottsalvor. Dvs tyder på att MGM inte sprang samtidigt som han sköt.
Okej

Tack så mycket för svar!
Citera
2021-10-31, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orao1983
Om han blev träffad i RYGG (som personen påstod) så faller han framåt, läs vad jag citerade…

Ja blev han skjuten i ryggen så faller han bakåt med huvudet mot gärningsmannen.
Citera
2021-10-31, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smartapojken
Vårbys ledare va en smart kille han åkte fast på grund av encro han sa till alla klart o tydligt att svennen får inte dödas för han e känd svensk kille o polisen skulle lägga 10x mer resurser på honom än på vilka blattar som helst

Finns det nån källa på det? Vart hittar man encro chattarna?
Citera
2021-10-31, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Eller hur? Frågan om anstiftare tror jag är svårare att luska fram. Men gällande utförare så KÄNNS det ganska så logiskt

Ja, anstiftarna lär väl Polisen ha svårt att ta tror jag. Men kanske de kan hitta något på kurd-HH eller springisar via mobilen som hittades.
Citera
2021-10-31, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Eftersom det verkar så personligt om hela FaceTime-delen stämmer så tror jag nu mer på att det kanske är kurd-HH som tagit uppdraget från någon storkurd / familj / Märsta. Flera andra kan ha lagt in skottpengar men dessa ovan är drivande.

Annars känns det rätt så rätt.
Kurder är splittrade som Somalierna. tror inte andra kurder bryr sig om Havals lillebror. Tex var Husby Kurderna och Västerås Kurderna tighta med Einar. Även Kurderna i Märsta verkade inte ha något problem med Einar.
Dom enda Kurderna som kan ha haft något emot Einar är väl Östberga Kurderna som har krig mot Bandidos och Manolo som Einar promotade. Men det är lång sökt. Tror mer på att Haval betalat Rissne/FLG/Vårby eller Dalen.
Citera
2021-10-31, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smartapojken
Vårbys ledare va en smart kille han åkte fast på grund av encro han sa till alla klart o tydligt att svennen får inte dödas för han e känd svensk kille o polisen skulle lägga 10x mer resurser på honom än på vilka blattar som helst

Något du hittar på nu eller stämmer det?
Citera
2021-10-31, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P11235
Finns det nån källa på det? Vart hittar man encro chattarna?

Du vet vart du kan hitta chattarna,
Han sa Till o med till grabbarna innan de kidnapa Einar att de får inte ens överdriva med kidnapningen för då får de problem med honom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in