2021-10-31, 00:53
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Den där ska du nog rikta till mej, det var jag som hade tolkat in vad hästgård är för nåt. Och jag hade fel
om jag köper en häst å ställer den i uthuset här så blir det en hästgård, my bad

off topic: jag har hund och kattgård
Nej, jag riktade mig till EmmeLees inlägg.
OT: Jag har hästgård
2021-10-31, 00:55
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Nej, jag riktade mig till EmmeLees inlägg.
OT: Jag har hästgård

Ok då vet jag, du behöver inte göra ett evil grin för det, det finns många hästgårdar i Sverige
2021-10-31, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Då missuppfattade jag.
Men att hon inte fått vård stämmer inte. Skulle säga att hon faktiskt fått mer än många som är i behov. Vården har inga trollstavar. Vad mer skulle dom gjort?

Ett exempel på deras skuld där dom faktiskt gjort ett stort fel är mannen som hade en paranoid psykos inte togs in på LPT. Frun var med och sökte akutvård han fick åka hem dom lyssnade mer på honom än frun. Han själv ansåg att han bara var stressad och behövde sova. Någon dag senare högg han ihjäl frun i tron att hon skulle förgifta honom.

Ja jag uppfattar det som att dom ej gjort tillräckligt, ingen ordentlig vårdplan utan bara en massa experiment med olika medicineringar m.m Sen sak samma med socialtjänsten, dom har heller inte gjort sitt jobb som dessvärre har blivit alltför vanligt i Sverige idag.
2021-10-31, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Nu är det ju så, att den här personen inte är en "kändis" på löpsedlarna förens nu.
Jag har sett alla varianter av hennes utsernde.

Vad har det med saken att göra? Jag tog bara det som exempel eftersom vi alla säkert har sett kändisar (mest från USA) på bilder när dom har blivit omhändertagna m.m.
2021-10-31, 00:57
Medlem
Citat:
Det beror nog på hur sjuk du är, en del av dem kan inte ta eget ansvar och skulle förr inte bott själva utan varit "inspärrade".

Jo det har du helt rätt i. De allra sjukaste.
2021-10-31, 00:58
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det förklarar Stefan S i detta inlägg:
(FB) Person ihjälskjuten vid villa, Bålsta. En gripen. 2021-06-18
Tack för länken och tack till Stefan S, för förklaringen.
2021-10-31, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Är det nån som vet vart Mumsbulle tagit vägen? Är hen blockerad?
Hen är avstängd
2021-10-31, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Hen är avstängd

Ok tack
2021-10-31, 01:11
Medlem
Citat:
Jag kan inte se att hon sa att hon skulle försörja sig på den någonstans, hon ville ha häst igen och låta barnen växa upp med djur som hon gjort.

Nä , och varför dramar hon då om
Att hon förlorat hästgården - som var en gammal villa m stall värderat till 1,6 miljon. Inte mycket att gråta för . Inget slott som hon får det låta som.
Det skedde för 3 år sen dessutom - vad har det m avrättningen av Emil att göra?

Hon verkar totalt känslokall
Tar inte upp sina barn mer än 1 gång under alla förför
Inget om sitt senaste ex som hon ändå skilde sig från nyligen - ni vet det uppblåsta bröllopet på operan ….
Äcklig människa
2021-10-31, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
jag har bott på student rum i Stockholm o i Uppsalatrakten men det är länge sedan nu.
Tänkte faktiskt skriva i inlägget om svårigheterna men att det går om man sänker kraven, det finns möjligheter att kontakta skolans kurator som kan tipsa eller hjälpa till m studentbostad -man kan tillochmed ha tur att få hyra rum hos någon av skolans lärare.
Även kyrkor har diakonissor som kan hjälpa till med studentrum.
Äldre pensionärer hyr också ut rum ska du veta.
Men detta föruitsätter att man är skötsam o accepterar det som en hyresvärd anger som krav.
Nu var inte skolan o utbildningen det viktigaste för Lydia-för då hade hon anpassat sig till ett studentrum
som visst kan hittas om man verkligen sänker kraven.
Inget festande O gapande accepteras. Ingen egen lägenhet men ett hyresrum går alltid att hitta om man är angelägen.

Nja, relevansen känns tveksam. Jag är nog mer uppdaterad, dock inte Stockholm, men studentstad, särskilt vid terminstart. Mer än en student har slaggat i min soffa.

Bafatt (bara för att) jag då delvis var i kontakt med studenterna.

SLU Uppsala har inga studentbostäder.
2021-10-31, 01:13
Medlem
Citat:
Jag kan inte se att hon sa att hon skulle försörja sig på den någonstans, hon ville ha häst igen och låta barnen växa upp med djur som hon gjort.

Vad skulle hon försörja sig på
Då ?
Prostituionen igen ??
2021-10-31, 01:16
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nja, relevansen känns tveksam. Jag är nog mer uppdaterad, dock inte Stockholm, men studentstad, särskilt vid terminstart. Mer än en student har slaggat i min soffa.

Bafatt (bara för att) jag då delvis var i kontakt med studenterna.

SLU Uppsala har inga studentbostäder.

Du är alltid mer uppdaterad å vet bättre än alla andra fast just inte i den saken. läs hela inlägget moshes skrev , försök sen ta in det

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in