Citat:
Ursprungligen postat av
Cedderik
Psykvården idag är ett stort skämt, som flera säger stoppar dom bara i patienterna piller som byts hit och dit, sedan lämnas dom själva med sina demoner. Men vad jag tycker hon kunde fått hjälp med är ett boende, hon hade ju barn, då brukar ju socialen vara snabba att rycka in, dessutom studerade hon, svårt att vara hemlös med barn och dessutom försöka få ordning på sitt liv. Nu kan det ju vara så att hon inte sökt hjälp men vad jag förstått av tidigare inlägg var dom inblandade gällande barnen tidigare.
Med ett eget boende kanske detta aldrig hade hänt, rök dom ihop hade hon kunnat gå hem för detta var ju säkert inte första gången dom bråkade på fyllan.
Ls ex K säger ju i polisförhöret att han är skitsur på socialtjänsten för att L inte fick någon hjälp.
Och man får ingen hjälp med en riktig bostad från dem längre. De tar dina barn istället, placeras i fosterhem. Tydligen billigare för soc att betala ett fosterhem runt 15.000 kr/månad/barn än att hjälpa förälder med en hyreslägenhet.
Och utan barn får man som vuxen ingen hjälp. Hänvisas till härbärgen, vandrarhem på en finns-det-plats-i natt-basis, man måste checka ut varje dag, och pröva till kvällen om det finns plats.
Och som kvinna kan man få höra av sochandläggaren att "du som är sååå söööt kan säkert hitta någon kille att bo med.
Det är verkligheten i Sverige idag!
Nu var vad jag förstår så var L inte där ännu. Hon hade väl några soffor kvar att sova på, men jag upplever henne som mycket bekymrad och arg över att hennes saker hamnade i Bålsta, och att de packades upp ensam av E. Det säger hon tydligen också precis innan hon trycker av!