2021-10-30, 20:58
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Psykvården idag är ett stort skämt, som flera säger stoppar dom bara i patienterna piller som byts hit och dit, sedan lämnas dom själva med sina demoner. Men vad jag tycker hon kunde fått hjälp med är ett boende, hon hade ju barn, då brukar ju socialen vara snabba att rycka in, dessutom studerade hon, svårt att vara hemlös med barn och dessutom försöka få ordning på sitt liv. Nu kan det ju vara så att hon inte sökt hjälp men vad jag förstått av tidigare inlägg var dom inblandade gällande barnen tidigare.
Med ett eget boende kanske detta aldrig hade hänt, rök dom ihop hade hon kunnat gå hem för detta var ju säkert inte första gången dom bråkade på fyllan.
Hon har helt själv satt sig i denna sitsen. Har 4 barn köper hästgård har hundar. Bara det är jäkla mycket jobb med. sen får hon sälja den. Börjar läsa kan där med inte försörja sig blir hemlös. Vården kan inte skaffa en lägenhet åt henne. Hon får prata med en kurator.
Men hon blir inlagd vi behov hon får försök med hjälp till söm när inte det funkar får hon sömntabletter. Hon slutat själv vid tillfälle med sina mediciner. Hon får hjälp med alkoholmissbruket.
Psykvården är idag dålig men hon har faktiskt fått hjälp.
2021-10-30, 21:05
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Har jag ifrågasatt att hon avlossade hagelbrakaren och sköt E? NEJ.

Däremot efterlyser jag mer info om utvecklingen av relationen från Ls inflyttning till händelsen.

Detta är ett våldsbrott i nära relation så självklart efterfrågas information om just relationen. Det borde inte förvåna någon. Relationen är dessutom begränsad i tid. Det handlar om månader. Inte år.
Men om vi nu ser det med åklagarens ögon en stund; denne har blivit serverad en home run iom filmen så varför skulle h*n rota i deras bakgrund? Lite stillsam processekonomi i arbete kanske...
2021-10-30, 21:13
Medlem
Citat:
Mannen, du försvarade, dömdes för mord av enig HR.

Jag har bara en måttstock. Rättvisa domar.

OffT. Den tråden pågår än. Utan dig.
OffT: Varför är du så uppenbart ohederlig, Remark?
Jag "försvarade" inte alls Stefan Davidsson, han som I HR dömdes för att ha dödat Lena Wesström. Jag försvarade bara hans rätt att som odömd slippa att bli utpekad som mördare.
Det finns inte ett enda inlägg där jag "försvarar" honom, inte ett enda. Detta vet du mycket väl om Remark, men Sanningen har aldrig intresserat dig.
Att den där tråden pågår utan min medverkan beror på att fallet är klart: både Lena och Stefan är döda.

OnT: Jag anklagade dig för 'victim blaming' i det att du hävdar att Emil borde ha slutat filma, m a o att han egentligen fick skylla sig själv.
Det vore klargörande för tråden om du, som ju har en bestämd uppfattning om själva filmandet, kunde utveckla din 'victim blaming'-verksamhet, så att det blir mer tydligt för trådföljarna vilken sorts postare (läs: människa) du är.
Tack på förhand!
2021-10-30, 21:13
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Psykvården idag är ett stort skämt, som flera säger stoppar dom bara i patienterna piller som byts hit och dit, sedan lämnas dom själva med sina demoner. Men vad jag tycker hon kunde fått hjälp med är ett boende, hon hade ju barn, då brukar ju socialen vara snabba att rycka in, dessutom studerade hon, svårt att vara hemlös med barn och dessutom försöka få ordning på sitt liv. Nu kan det ju vara så att hon inte sökt hjälp men vad jag förstått av tidigare inlägg var dom inblandade gällande barnen tidigare.
Med ett eget boende kanske detta aldrig hade hänt, rök dom ihop hade hon kunnat gå hem för detta var ju säkert inte första gången dom bråkade på fyllan.

Ls ex K säger ju i polisförhöret att han är skitsur på socialtjänsten för att L inte fick någon hjälp.

Och man får ingen hjälp med en riktig bostad från dem längre. De tar dina barn istället, placeras i fosterhem. Tydligen billigare för soc att betala ett fosterhem runt 15.000 kr/månad/barn än att hjälpa förälder med en hyreslägenhet.

Och utan barn får man som vuxen ingen hjälp. Hänvisas till härbärgen, vandrarhem på en finns-det-plats-i natt-basis, man måste checka ut varje dag, och pröva till kvällen om det finns plats.

Och som kvinna kan man få höra av sochandläggaren att "du som är sååå söööt kan säkert hitta någon kille att bo med.

Det är verkligheten i Sverige idag!

Nu var vad jag förstår så var L inte där ännu. Hon hade väl några soffor kvar att sova på, men jag upplever henne som mycket bekymrad och arg över att hennes saker hamnade i Bålsta, och att de packades upp ensam av E. Det säger hon tydligen också precis innan hon trycker av!
2021-10-30, 21:17
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Men om vi nu ser det med åklagarens ögon en stund; denne har blivit serverad en home run iom filmen så varför skulle h*n rota i deras bakgrund? Lite stillsam processekonomi i arbete kanske...

Jaa, tyvärr. Detta fall går inte ens att forska på i framtiden. För dåligt underlag!
2021-10-30, 21:19
Medlem
Citat:
Har jag ifrågasatt att hon avlossade hagelbrakaren och sköt E? NEJ.

Däremot efterlyser jag mer info om utvecklingen av relationen från Ls inflyttning till händelsen.

Detta är ett våldsbrott i nära relation så självklart efterfrågas information om just relationen. Det borde inte förvåna någon. Relationen är dessutom begränsad i tid. Det handlar om månader. Inte år.
Efterlys hur mycket du vill, jag stör mig väldigt på att media kallar henne för sambo med Emil. Det var hon inte! Inneboende kan jag sträcka mig till, hon var där på viss tid, hon hade ingenting, absolut ingenting, levde på andra, fy faan, stackars barn som nog kände att deras mamma sket i dom, levde för dagen som en fjäril från blomma till blomma.
2021-10-30, 21:25
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaa, tyvärr. Detta fall går inte ens att forska på i framtiden. För dåligt underlag!
Du svarar inte på min fråga. Varför skulle åklagaren gräva djupare när allt som behövs för en fällande dom redan finns till hands? Det är inte deras uppgift att utföra bakgrundsforskning på det ni så hett eftersträvar att få veta; ingår inte i arbetsbeskrivningen så att säga.

Jag kan ha viss förståelse för att man som "allmänhet" vill veta allt men nånstans bör man väl ändå acceptera att det inte är åklagarens uppgift och inte kommer att hända? Det är väl isf upp till försvaret men domstolen godtog inte dess, ganska veka, resonemang
2021-10-30, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Nej, den säger ingenting. Ingen ser mycket bättre ut efter en festkväll ute på stan. Om man tror det, så är man för full för att se klart.
Kolla in alla andra kändisar exempelvis när dom har blivit fotade. Inte fan visar dom på hur personen egentligen är.

Nu är det ju så, att den här personen inte är en "kändis" på löpsedlarna förens nu.
Jag har sett alla varianter av hennes utsernde.
2021-10-30, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Efterlys hur mycket du vill, jag stör mig väldigt på att media kallar henne för sambo med Emil. Det var hon inte! Inneboende kan jag sträcka mig till, hon var där på viss tid, hon hade ingenting, absolut ingenting, levde på andra, fy faan, stackars barn som nog kände att deras mamma sket i dom, levde för dagen som en fjäril från blomma till blomma.

E ville ha sällskap och erbjöd L att bo i huset. Han till och med flyttade dit hennes bohag, trots att L ville ha dom i ett förråd.

Hur E tänkte vet ingen. Men behov av kvinnligt sällskap prioriterade han uppenbarligen högt.
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Du svarar inte på min fråga. Varför skulle åklagaren gräva djupare när allt som behövs för en fällande dom redan finns till hands? Det är inte deras uppgift att utföra bakgrundsforskning på det ni så hett eftersträvar att få veta; ingår inte i arbetsbeskrivningen så att säga.

Jag kan ha viss förståelse för att man som "allmänhet" vill veta allt men nånstans bör man väl ändå acceptera att det inte är åklagarens uppgift och inte kommer att hända? Det är väl isf upp till försvaret men domstolen godtog inte dess, ganska veka, resonemang

Ja, jag förstår vad du säger, men jag tycker att det är sorgligt att precis allt ska streamas ner ekonomiskt, till skelettet, bl.a. pga framtida forskning om ex våld i nära relation.

Att Ls försvar verkar ha varit bedrövligt kan jag hålla med om.

Henning-Penning är väl pensionerad, om inte död, men hon behöver någon som är bra på att motivera ner strafftiden.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Hennes pappa är den enda som gjort kommentarer på hennes bilder.
verkar inte haft varken kompisar eller nåt socialt umgänge. Aldrig haft ett riktigt jobb ens. Inget boende
Stora skulder
Extrema psykiska problem
Tar inte hand om sina barn,

Träffade jag en sån person hade jag tackat för mig snabbare än kvickt.
Så man undrar ju verkligen hur hon kunde linda så många män runt lillfingret
Det fetade:
En oroande kavalkad av misslyckanden.
Lägg därtill att hon inte ens klarat av de grundläggande studierna på SLU. Släpar med flera tentor..

Givetvis är hela hon en enda lång tragedi, inte minst för sina fyra barn, men det ursäktar inte på minsta vis hennes förfärliga brott. Hon dödade kallblodigt den som fungerat som en barmhärtig samarit för henne. Usch!

En fråga: Vem betalade hennes tre gevär?
Kronofogden borde ha kollat upp hennes vapeninnehav och tagit vapnen i mät. Där fanns minst 15 kkr för fogden att hämta in.
Dessutom: Hade fogden tagit vapnen, så hade Emil levt idag. På mer än ett sätt dog alltså Emil alldeles i onödan..
2021-10-30, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Hon har helt själv satt sig i denna sitsen. Har 4 barn köper hästgård har hundar. Bara det är jäkla mycket jobb med. sen får hon sälja den. Börjar läsa kan där med inte försörja sig blir hemlös. Vården kan inte skaffa en lägenhet åt henne. Hon får prata med en kurator.
Men hon blir inlagd vi behov hon får försök med hjälp till söm när inte det funkar får hon sömntabletter. Hon slutat själv vid tillfälle med sina mediciner. Hon får hjälp med alkoholmissbruket.
Psykvården är idag dålig men hon har faktiskt fått hjälp.

Jag håller med dig att hon fått hjälp. Det är oerhört viktigt och avgörande om en individ kan må bra eller bättre, trots sin psykiska status. Det handlar om sjukdomsinsikt och vilja till samarbete kring sin egen sjukdom.
Många som laborerar och sen skyller på en usel psykvård.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in