Citat:
Ursprungligen postat av
Lillebrorn
Ja du? Hon var utan bostad och flyttade in sig själv ganska omgående efter att ha träffat min bror. Hade ju som utrett ingenstans att ta vägen, inga pengar och märkt hos kronofogden var hon. Sambo är väl ett media uttryck och det är utrett att E inte ville att L skulle stanna kvar hos honom. Hon var inte skriven på adressen och har inte betalt en krona för sitt uppehälle. Jag skulle också mena att uttrycket hans sovrum är korrekt. Hennes vapenskåp var placerat i hans sovrum där hon fram tills den 18 juni fått lägga huvudet på kudden. Men oavsett vad man tycker i den frågan så vet jag inte va du vill belysa med ditt inlägg? Var har det rimligtvis för betydelse? Min bror var tydlig med att det var sista natten hon skulle spendera i hans hem. Han bad henne gå, att lämna hans bostad och hon valde då vilket framgår i domen att avsluta hans liv genom brutal avrättning. Väldigt enkelt och fruktansvärt!
Beklagar verkligen din förlust, käre Lillebrorn!
Måste vara fruktansvärt att förlora sin bror så helt i onödan -om man kan säga så?
Att folk dör i sjukdomar och olyckor är något vi måste lära oss att acceptera, men när någon oss närstående blir dödad av direkt och riktat våld kan man tappa tron på mänskligheten. Hoppas du inte gör det.
Här i tråden finns folk som önskar ge bilden av din bror Emil som en generös och engagerad person. Folk som kände eller åtminstone var bekanta med honom. Folk som likt du saknar Emil.
OffT: Här I tråden finns tyvärr också ett antal konton som gör allt vad de kan för att smutsa din bror. Kontot du svarar, det hybrisdrabbade drottningkontot är inget du bör fästa dig vid vad gäller hur och vad hon skriver. Kontot finns i tråden mest för att provocera och ställa till oreda. Av något för mig outgrundligt skäl finner hon tydligen njutning i att bete sig otrevligt.
Mitt råd till dig och andra seriösa i tråden är att försöka ignorera Lydia-kramarna.
Som avslutning: Jag hoppas innerligt att du och familjen kan läka. Jag hoppas också att inte HR sänker straffet, utan tvärtom utdelar ett livstidsstraff. På det viset kan det ändå bli en sorts salomonisk rättvisa: Ni i familjen och inte minst Emils barn, har genom mordet fått ett livstidsstraff, ni är berövade Emil resten av livet.
Därför vore det rätt att ge Lydia det livstidsstraff hon enligt mig sannerligen förtjänar.