Citat:
Ursprungligen postat av
XfileDK
de har kritiserat feminister/kvinnor flertalet ggr , enda anledningen att det dröjt så länge för dom att komma med nåt nytt antifeministiskt är pga att de blivit hotade förut men de känner sig tämligen självsäkra verkar de som å lanchar en ny antifeminist offensiv. Vi får väl se hur det går med det. Själv hoppas jag att SD inser att det inte är rätt väg att gå , men tyvärr verkar det ju som att man måste få dem att förstå det med hjälp av strängare metoder då det inte infaller dom naturligt..
Jag uppfattar det som att Riks kritiserar den traditionella vänsterfeminismen och identitetspolitiken, där symboler och genusteori är viktigare än praktisk handling. Det är jättebra att de kritiserar detta eftersom sådan kritik aldrig släpps fram inom mainstream media.
Emmie och Rebecka är lysande exempel på självsäkra och självständiga kvinnor som stenhårt fördömer mäns våld mot kvinnor och propagerar för jämställda villkor i arbetslivet, samtidigt som de är öppna för att det finns biologiska skillnader som gör att män och kvinnor passar för olika roller och olika uppgifter här i livet. Emmie och Rebecka är moderna konservativa feminister, och bra förebilder för unga tjejer, enligt min mening.