2021-10-28, 08:48
Medlem
Vafan har isabelle tagit vägen nånstans?? rebecka är ju bara föööööööööör mycke ibland
Citera
2021-10-28, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XfileDK
de har kritiserat feminister/kvinnor flertalet ggr , enda anledningen att det dröjt så länge för dom att komma med nåt nytt antifeministiskt är pga att de blivit hotade förut men de känner sig tämligen självsäkra verkar de som å lanchar en ny antifeminist offensiv. Vi får väl se hur det går med det. Själv hoppas jag att SD inser att det inte är rätt väg att gå , men tyvärr verkar det ju som att man måste få dem att förstå det med hjälp av strängare metoder då det inte infaller dom naturligt..
Jag uppfattar det som att Riks kritiserar den traditionella vänsterfeminismen och identitetspolitiken, där symboler och genusteori är viktigare än praktisk handling. Det är jättebra att de kritiserar detta eftersom sådan kritik aldrig släpps fram inom mainstream media.

Emmie och Rebecka är lysande exempel på självsäkra och självständiga kvinnor som stenhårt fördömer mäns våld mot kvinnor och propagerar för jämställda villkor i arbetslivet, samtidigt som de är öppna för att det finns biologiska skillnader som gör att män och kvinnor passar för olika roller och olika uppgifter här i livet. Emmie och Rebecka är moderna konservativa feminister, och bra förebilder för unga tjejer, enligt min mening.
Citera
2021-10-28, 13:14
Medlem
HejaFinlands avatar
Riks har Aftonbladet i studion. Rebecka talar om dem och de skall intervjua henne. Detta kan ge riks mycket uppmärksamhet och nya tittare. En debatt om Riks i det vänsterliberala medieetablissemanget kan få många att upptäcka riks som inte känner till dem ännu.

Bar inslag av henne faktiskt som kan vara lite oseriös ibland. https://www.youtube.com/watch?v=iWczbIksVyE
Citera
2021-10-28, 19:06
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Riks har Aftonbladet i studion. Rebecka talar om dem och de skall intervjua henne. Detta kan ge riks mycket uppmärksamhet och nya tittare. En debatt om Riks i det vänsterliberala medieetablissemanget kan få många att upptäcka riks som inte känner till dem ännu.

Bar inslag av henne faktiskt som kan vara lite oseriös ibland. https://www.youtube.com/watch?v=iWczbIksVyE

Hehe.. Det där var tufft av Rebecka. Aftonbladsjournalisten satt och skruvade på sig.
Citera
2021-10-28, 19:25
Medlem
Pungpuckels avatar
Reich?
Citera
2021-10-28, 20:43
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
Hehe.. Det där var tufft av Rebecka. Aftonbladsjournalisten satt och skruvade på sig.

Ja hon ägde AB, man borde göra en meme av det, men jag är dålig på sådant. Vi får se hur Aftonbladet skriver om intervjun med Rebecka, eller om de filmar det? Jag tror inte det för det verkar som de hade en stillbildsfotograf med sig.
Citera
2021-10-28, 20:45
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Reich?

Riki
Citera
2021-10-28, 21:35
Avslutad
Kan ni hjälpa mig med namn och vilken bakgrund de har?

Vad är det för flintskallig gubbe med runda glasögon som har likadan röst som Leif GW?

En ny man I Riks som ser ut som en typisk hockeytränare med frisyren och looken samt kroppsuppbyggnaden.

En blond och milfig kvinna med grå tröja

Vilka är dem?
Citera
2021-10-28, 21:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Jag uppfattar det som att Riks kritiserar den traditionella vänsterfeminismen och identitetspolitiken, där symboler och genusteori är viktigare än praktisk handling. Det är jättebra att de kritiserar detta eftersom sådan kritik aldrig släpps fram inom mainstream media.

Emmie och Rebecka är lysande exempel på självsäkra och självständiga kvinnor som stenhårt fördömer mäns våld mot kvinnor och propagerar för jämställda villkor i arbetslivet, samtidigt som de är öppna för att det finns biologiska skillnader som gör att män och kvinnor passar för olika roller och olika uppgifter här i livet. Emmie och Rebecka är moderna konservativa feminister, och bra förebilder för unga tjejer, enligt min mening.

Jag hade velat se Emmie I en debatt på SVT angående feminismen

I grund och botten är ju feminister de tjejer som vill livnära sig på att jobba som författare och konstnär.

Alla tjejer som jobbar på tex Svevia har min respekt. Såg en härlig tjej i 30-års åldern som körde en hjullastare på stan.
Citera
2021-10-28, 23:17
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Kan ni hjälpa mig med namn och vilken bakgrund de har?
Vad är det för flintskallig gubbe med runda glasögon som har likadan röst som Leif GW?
En ny man I Riks som ser ut som en typisk hockeytränare med frisyren och looken samt kroppsuppbyggnaden.
En blond och milfig kvinna med grå tröja
Vilka är dem?

Den korta äldre gubben är Dick, han är ansvarig utgivare på SDs nättidning Samtiden som också driver Riks. Han brukar vara med i SVT i bland som representant för "SD-media" etc. "Hockeytränaren" har en annan webb-tidning tror jag.
Citera
2021-10-29, 09:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Den korta äldre gubben är Dick, han är ansvarig utgivare på SDs nättidning Samtiden som också driver Riks. Han brukar vara med i SVT i bland som representant för "SD-media" etc. "Hockeytränaren" har en annan webb-tidning tror jag.

Dick vet jag redan vem det är men sedan verkar det finnas en annan äldre skallig herre med glasögon som ser ut att ha jobbat som hitman (skämt ).

Edit: Verkar heta Kristoffer Jarnvall
Citera
2021-10-29, 09:55
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Dick vet jag redan vem det är men sedan verkar det finnas en annan äldre skallig herre med glasögon som ser ut att ha jobbat som hitman (skämt ).
Edit: Verkar heta Kristoffer Jarnvall

Han Jarnvall har den här tidningen. Det var han jag tänkte på.

https://nyhetsbyran.org/om-nb/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in