Citat:
Just det. De utgår från vad HD tänkt sig och tycker. Det är väl ganska troligt att om HD valt att inte fortsätta att ha kontakt med SD mer efter skilsmässan, utom för det som krävdes genom deras föräldraskap, då skulle väl SD förmodligen inte tillbringa tid på Folketorp heller. Så när HD väljer att fortsätta att umgås med SD, och SD/HD verkar signalera (som iaf BA uppfattar det om jag minns rätt?) att de vill fortsätta att se om det går att hitta tillbaka, så skulle det kanske bli väldigt komplicerat om svärföräldrarna stänger sin dörr mot SD.
Så på det viset blir det väl som HD vill.
Så på det viset blir det väl som HD vill.
Därav är det inte heller underligt i sig att de daltar med SD även om de verkar smått skeva hela högen och uppvisar samma fasadbeteende som HD
Citat:
Tror du på det där själv såsom de curlar HD?
Däremot kan vi väl inte vara säkra på att det är HDs åsikt alla följer när det kommer till att ha överseende mot otroheten?
De borde inte vara helt utan egna uppfattningar eller åsikter? Det är ju ändå vuxna personer.
De borde inte vara helt utan egna uppfattningar eller åsikter? Det är ju ändå vuxna personer.
Varför skulle de öht bry sig om SD om det inte vore för att HD tagit honom tillbaka efter otroheten och preppar dem med samma visioner som till SD efter skilsmässan.
Du som är sugen på att fördjupa dig i narcissism kan läsa om breadcrumbing btw.
Citat:
Finns inlägg jag skrivit om deras diskussion på viber. Bara att läsa i Ab 165 annars, rumt 15 april och återkomma när du läst på.
Att BA ljuger i förhör om hennes kännedom om JS? Det är inget jag minns. Vet BA säkert att HD och JS var mer än geocachingvänner?
Så ja - hon är mycket medveten om vem JS är.
BA säger att hon inte vet vilka hds GC-vänner är. Ren lögn.
Citat:
Hon vill stoppa huvudet i sanden, nåt genetiskt?
Som jag uppfattat det så har P inte en djupare insikt/kunskap om HDs äktenskap och skilsmässa som vissa av HDs vänner har. Om jag minns rätt så stöttar hon HD i det hon själv vill, och då kanske hon inte hade vetskap om hur SD fungerade, eller rättare sagt inte fungerade.
Systern om SDs otrohet:
" Hanna är skör, därav ställde hon inga frågor."
" P tycker att det är förjävligt men hon vill inte mista honom, så länge Hanna vill ha kvar honom i sitt liv så vill P detsamma. "
SD som misstänkt:
" För P är han forttfarande Stefan och så länge som Hanna tycker att det är okej, så är det okej för P."
" P beskriver det som att hon nästan "stoppat huvudet i sanden" och inte vill ta ställning till det som hänt och inte vill veta." (Ab 149)
Citat:
Betvivlar inte..
Jag ser det inte som konstigt att familjen är försiktiga med HD. Jag har inga skäl att misstro HDs psykiska ohälsa.
Jag misstror inte HDs psykiska ohälsa, jag tror hon är mer sjuk än hon vill tillstå, att hon fastnat i sin terapi - ältar och hatar och jag ser tecken på narcissism och sjukdomsvinst.
Men som sagt det är ett fritt land och du kan tro hon är nåt annat.
Citat:
För min del ser jag hur hon pushar SD när LW kommer på tal och han reagerar med att inte vilja åka.
Jag kan nog tänka mig att HD har varit otroligt trött på SD mååååånga gånger. Hur skulle du själv känna efter de dagar av bråk som de hade dagarna innan resan?
Sen ser jag en ren provokation kopplat till LW och cacher.
Citat:
HD prioriterar sig själv framför barnen.
Om det var så är det sorgligt. Kanske hon kände att hon inte orkade stötta barnen på ett bra sätt? Knske hon har geocachingen som ett sätt att fly från allt? Men visst, jag kan också tänka att hon borde varit med barnen just i denna känsliga stund.
Citat:
Den brinnande punkten. Jag ser en betydligt mer ansvarig person än dig - varav du förlägger nästintill allt HD gör och säger på SD.
För egen del tror jag dock att SD har en större roll i det hela än vad vi fått veta.
Ja, vem vet. Det skulle int eförvåna mig om SD även här har en del i det hela. Han har säkerligen tagit reda på/blivit informerad om vilka rättigheter han har som misstänkt, vilket han kunnat förmedla till den han velat.
Ja, vem vet. Det skulle int eförvåna mig om SD även här har en del i det hela. Han har säkerligen tagit reda på/blivit informerad om vilka rättigheter han har som misstänkt, vilket han kunnat förmedla till den han velat.
Som om hennes hjärna vore snudd på marinerad.
Jag ser en person som bedrar, ljuger, undanhåller och hoppar som en jojo mellan två män av den orsaken.
Som säger olika saker till olika personer, är känslokall och utan skrupler. .
Citat:
Jag har gång efter annan skrivit att skuldfrågan är öppen.
Du utgår från att HD är skyldig, och genom det filtret ser du. Men oasett, vem skulle vilja ha den här tråden om sig och sin familj?
Jag anser dock inte att hon förefaller lika vän och bräcklig som dig och jag misstror henne till fullo.
För att HD förefaller manipulativ.
Jag anser inte att HD ska ha nån gräddfil gentemot nån annan i abok, och hon kan mycket väl ventileras.
HD är i epicentrum av ett triangeldrama.
Citat:
Mina inlägg om HD kommer aldrig hamna i din nisch så du får nog vänja dig.
Jag uppfattar det som att du framställer HD på ett sätt som kan tolkas som att hon är den som styr. Allt från barnamord till att hela familjen ska utplånas. Det är hon som driver på honom och hetsar. Allt kretsar och utgår från HD i dina inlägg.
Hon styr enligt mig men det gör inte SDs ansvar och skuld mindre, att han enbart är nåt redskap. Jag tror nämligen de allierat sig men HD har kraven.
Och ja - HD var delaktig då de diskuterade familjeutrotning men hon var sjuk.
Däremot har hon ett ansvar 2019 ang hur hon resonerar kring det som hänt och det låter som hon behöver dubbla terapitimmar såsom hon resonerar kring död och lidande.
Lägg ner dina lektioner om sorg och lidande.
Att inte jämföra blaha blaha.
HD kommer aldrig ses som nåt offer för min del.
Citat:
Läs nu för femtioelfte gången:
Varför skulle bara Lena ha blivit påverkad negativt av SD och inte HD alls? Hur har hon lyckats klara sig i alla år? Nästan som att hon är den som styr skutan?
Jag har aldrig sagt att inte HD påverkats negativt.
Jag har däremot sagt att han manipulerat henne och det var mer än enkelt som sjuk.
Men HD finns i en uppdaterad version efter våren 2017.
Den HD du bejakar bilden av ser jag inte efter att hon inleder otroheten i december.
Citat:
Kan du börja läsa bättre så slipper du ta åt dig?
Ja, idiot får du anse mig vara.
"de delat samma idiot".
"De" är LW och HD och idioten är SD.
Senast redigerad av develi 2021-10-27 kl. 22:37.
Senast redigerad av develi 2021-10-27 kl. 22:37.