Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Du skrev:
"För något osunt är det att ens egna föräldrar försvarar en otrogen man ända in i rätten, med tanke på hur länge och hur fult han svikit HD."
HD valde att fortsätta med SD. Släkten håller med. Det är HDs åsikt de följer och har överseende med hans otrohet.
SD är på Folketorp. Det godkänner hennes mor och far som äger stället. De gör således som HD vill och HD valde att sova i dubbelsängen med SD officiellt och växlande på JS arm i det fördolda.
HD ljuger om JS inför SD - och hennes mor vet uppenbart vet JS är. Hon ljuger således också.
HD har berättat om JS redan i Aten för systern och modern.
JS har varit till Folketorp och hälsat på allihop,även HDs syster och partner. Han har hämtat HD på Folketorp för att åka på Geocaching och event en hel helg.
Det är väl ganska troligt att om HD valt att inte fortsätta att ha kontakt med SD mer efter skilsmässan, utom för det som krävdes genom deras föräldraskap, då skulle väl SD förmodligen inte tillbringa tid på Folketorp heller. Så när HD väljer att fortsätta att umgås med SD, och SD/HD verkar signalera (som iaf BA uppfattar det om jag minns rätt?) att de vill fortsätta att se om det går att hitta tillbaka, så skulle det kanske bli väldigt komplicerat om svärföräldrarna stänger sin dörr mot SD.
Så på det viset blir det väl som HD vill.
Däremot kan vi väl inte vara säkra på att det är HDs åsikt alla följer när det kommer till att ha överseende mot otroheten?
De borde inte vara helt utan egna uppfattningar eller åsikter? Det är ju ändå vuxna personer.
Samtidigt är den enda version de får HDs och SDs.
Att BA ljuger i förhör om hennes kännedom om JS? Det är inget jag minns. Vet BA säkert att HD och JS var mer än geocachingvänner? Säkerligen hade hon funderingar, misstankar, men att hon ljuger om att hon inte vet vem JS är, är inget jag känner till.
Möjligt att hon medvetet undanhåller, möjligt att HD har sagt till henne att hålla tyst om det, men det känns ganska otroligt eftersom HD borde fatta att det inte går att undanhålla.
Citat:
Oavsett om det är nån sammansvärjning om att inte svärta ner familjen som du nämner, så är HD är i centrum för händelserna.
HD är ute och tar burkar när SD är i rätten. SOA är troligen ställföreträdande stöd, det är nämligen HD han primärt ägnar sig åt.
Hennes syster tycker lika som HD i nästintill allt. SOA servar HD i exakt allt och hennes mor tycker allt är superbt.
De går som på äggskal runt HD.
Som jag uppfattat det så har P inte en djupare insikt/kunskap om HDs äktenskap och skilsmässa som vissa av HDs vänner har. Om jag minns rätt så stöttar hon HD i det hon själv vill, och då kanske hon inte hade vetskap om hur SD fungerade, eller rättare sagt inte fungerade.
Jag ser det inte som konstigt att familjen är försiktiga med HD. Jag har inga skäl att misstro HDs psykiska ohälsa.
Citat:
HD har uppgett dem som delorsak till hennes psykbryt och hon påminner dem, på väg till Aten, om nån traumatisk resa de gjort.
Det är mycket möjligt att det är resan till London med mor och syster som LW nämner nåt psykosliknande spel så hon fick baxas hem. HD får nån sorts traumatiska känslor på flyget, det påminner hon dem om.
Det är ett väldigt curlande kring HD och jag tror att hon drar vinst av detta via det jag läser i FUP.
För att HD har ett förunderligt sätt att repa sig vilket även vittnen reagerar på och hon skriver loggar som inte överensstämmer med det skick hon påstår sig vara i.
Ja, något "spel" tror jag inte på för att få sjukdomsvinst. Där har vi helt olika uppfattning.
Citat:
Hon är fett ego och det ses inte bara när hon funderar på hur en död LW ska förändra hennes tillvaro:
Som sagt, det har vi pratat om förut....
Citat:
HD tänkte dra på giga om ÅK stoppade SD vid gränsen. Hennes oroliga barn var det tydligen mindre noga med.
Jag kan nog tänka mig att HD har varit otroligt trött på SD mååååånga gånger. Hur skulle du själv känna efter de dagar av bråk som de hade dagarna innan resan?
Citat:
Hon vill hellre vara med JS än sina barn när deras far häktas.
Om det var så är det sorgligt. Kanske hon kände att hon inte orkade stötta barnen på ett bra sätt? Knske hon har geocachingen som ett sätt att fly från allt? Men visst, jag kan också tänka att hon borde varit med barnen just i denna känsliga stund.
Citat:
HD styr och ställer när det gäller att storstäda hus så jag tror nog att att hon har en hel del åsikter om hur saker och ting ska vara.
Man kan inte bara ta en enda grej som bevis för att "
hon har en hel del åsikter om hur saker och ting ska vara." Här vet vi inget om vilken roll SD har haft te x. Och vi vet inte heller om familjen tagit ställning till att skydda HD/SD utifall att...för märklig är storstädningen på sätt och vis. På annat sätt är det int ekonstigt att det storstädades eftersom avspärrningarna var borta, husrannsakan redan gjord och det var fullt med oupackade lådor, papper och skum efter brandsläckningen. Sd verkade inte göra många knop vad gäller städningen, och att döttrarna kanske var en del av anledningen till städningen också. Särskilt bra är det att ha den som förklaring i varje fall.
För egen del tror jag dock att SD har en större roll i det hela än vad vi fått veta.
Citat:
HD har även inställningen att det FhL inte frågar om - det säger hon inte.
Ses via hennes väninna TBs förhör.
Så det vore en möjlig inställning som HD själv rekommenderat.
Ja, vem vet. Det skulle int eförvåna mig om SD även här har en del i det hela. Han har säkerligen tagit reda på/blivit informerad om vilka rättigheter han har som misstänkt, vilket han kunnat förmedla till den han velat.
Citat:
Jag antar du begriper att det öht inte handlar om att de borde svartmåla HD.
Vi diskuterar undanhållande av vem JS är och en överdriven framställning av hennes mor.
Rena lyckliga gatan.
Vad jag syftade till var att om man förstår att något kan ligga dottern till last, så kanske man undviker det i möjligaste mån? Om ingen frågar, vill man kanske inte kasta ut ett möjligt motiv.
Citat:
HDs behov av fasader (men drypfull av ångest) kanske återspeglas?
Hon har haft fullt sjå med att mörklägga otrohet och försökt stoppa tråden.
De ler och jagar burkar ihop som de vore sammansvetsade med Loctite och inget speciellt hänt.
Familjen verkar vara sådan, att det är onödigt att älta.
Du utgår från att HD är skyldig, och genom det filtret ser du. Men oasett, vem skulle vilja ha den här tråden om sig och sin familj?
Citat:
Har nån påstått att så är fallet?
Att SD endast är hennes redskap?
Det vore som att resonera att mördaren är en styrd marionett.
SD är i högsta grad medspelare oavsett om HD ställt ultimatum eller drivit honom därhän och ökat stressen med krav på att göra ett val innan USA. Väl medveten om hur han reagerar och agerar efter alla år.
Jag uppfattar det som att du framställer HD på ett sätt som kan tolkas som att hon är den som styr. Allt från barnamord till att hela familjen ska utplånas. Det är hon som driver på honom och hetsar. Allt kretsar och utgår från HD i dina inlägg.
Citat:
Om så vore fallet så har de delad prispall ang straffvärde - om han så tyckte det var en bra idé eller den enda lösningen mot hans vilja.
Det stämmer inte öht hur hon beter sig och den delen är just vad jag reagerar på.
Citat:
"Tvärtom, försöker jag förstå och tänka ur flera perpektiv."
Fortsätt med det du i tre år till, inte mig emot.
Jag kommer dock aldrig se HD som det offer du försöker göra gällande och jag bryr mig främst om LW:
Den som HD tyckte gjorde sig bäst som död.
Man behöver inte ställa allt i förhållande till något annat.
En sorg över en mördad mamma är inget man kan jämföra något med. Lika lite som man kan prata om vilka barn som det är mest synd om. Varje sorg är någons lidande, och den enda som vet vad den betyder är den sörjande själv. Bara för att någon har fått utstå något som anses värre än någon annan, betyder det ju inte att den andres lidande inte existerar.
Det kommer alltid att finnas någon som har varit utsatt för något värre. Det finns ingen meing i att jämföra och därmed avsäga sig empatin med den andre.
Citat:
HD är mer lömsk än hjärntvättad IMO, efter jag läst FUP.
Oavsett om du snöat inne på traumabindning och applicerat det mesta på HD utifrån sakkunnigutlåtande och att de delat samma idiot.
Ja, idiot får du anse mig vara.
Jag har inte snöat in på traumabindning, men försöker förstå vad som har hänt.
Varför skulle bara Lena ha blivit påverkad negativt av SD och inte HD alls? Hur har hon lyckats klara sig i alla år? Nästan som att hon är den som styr skutan?