Fler?
Det är en kvinna via geotouren som beskriver psykos och att medicinering inte fungerat.
Hon lär ha pratat med HD själv.
Det är den kvinna som HD förbjuder att ens nämna LW vid namn för att HD var så förbannad och såg rött när hon såg henne.
Du skrev:
" Vittnen nämner psykos och mediciner som inte fungerar. "
Vittnets uppgiter har jag läst flera gånger. Det verkade ja som att hon pratat med HD. Det är möjligt att kvinna har fått allt rätt där, men man kan blnda ihop förlossningsdepression med förlossningsdepression.
Det är ju nämnligen så också, att jag inte har läst att någon annan nämner psykos, vilket är ett allvarligt tillstånd.
Så som jag uppfattar de tär detta ett vittne som HD pratat en del med, men som inte kände HD när det begav sig.
Vi tror och tolkar lite olika.
Jag säger att vi inte vet.
Hon kan ha en annan medicin som bas för sin depression. Min gissning att det kan ligga till så.
Quetiapin på det. Mot ångest och sömnproblem, och depression.
Vi kommer inte längre och du kan få sista ordet...
Hon nämner endast Quetiapin och hon svarar på frågan att hon ätit den minst tre år.
Det är fullt läsbart.
Nån mer medicin nämner hon inte i förhör - trots att hon påtalar livslång behandling för depression.
Hennes medicinska behandling har tidigare inte haft nån bra effekt. Mot depression. Nu verkar hon nöjd.
Varför tystas det ner, allmänintresset är stort, man ska inte gotta sig i någons död, men någonting kan de väl gå ut med. Tex han hängde sig. Behöver inte vara mer än så, även om en del av mig vill veta mer.
Tycker själv inte att självmordsmetoden är viktig att veta, intressantare är om han lämnade ett brev efter sig och om han erkänner mordet i det. Men som sagt: Det lär vi inte få veta. HR-domen måste ha kommit som en riktig chock för SD. Skulle tro att han var väldigt säker på att bli friad, men kanske hade gjort upp en plan B utifall att...
Du svarade på tal om HD:s sjukdom med två ”kreativa”, som du kallade dem, exempel på konstiga saker som HD inte borde göra för hon var suicid och riktigt nere i skorna.
Ja jag redovisade hur många loggar hon gjorde per timme eller vad det var när hon skulle logga ikapp 2017 sitt eget nystartade konto. Alltså logga Teamdavidssons cachar på eget konto.
Och ja precis jag har raljerat över hennes geocachande. Och det är jag inte ensam om.
Samtidigt så tror jag GC fått henne på fötter. Inte som du som menar att det är en del i sjukdomsbilden. Och så även hos hennes väninna som hon ligger i lä hos.
Men jag har inte ställt amatördiagnoser eller byggt mina teorier kring det när jag ”misstror” henne i tråden. Och jag är inte år tre efter mordet inne på att det minsann kommer leda till att nåt hon döljer uppdagas nu.
Inte heller att hon är ”jämngod” med SD vad gäller lögner och otrohet som du beskrivit det.
Har ingen kikat vilka två loggar som tillkommit på hennes konto senaste dagarna alla HD-detektiver därute? Kanske finns ett erkännande i loggarna?
Det fetade:
Nyfiken, men inte tillräckligt för att bli Premium-medlem.
Får väl fortsätta åka snålskjuts på tex GilGrissom82 och hoppas att hen gör ett inlägg om saken.
Du skrev:
" Vittnen nämner psykos och mediciner som inte fungerar. "
Vittnets uppgiter har jag läst flera gånger. Det verkade ja som att hon pratat med HD. Det är möjligt att kvinna har fått allt rätt där, men man kan blnda ihop förlossningsdepression med förlossningsdepression.
Det är ju nämnligen så också, att jag inte har läst att någon annan nämner psykos, vilket är ett allvarligt tillstånd.
Så som jag uppfattar de tär detta ett vittne som HD pratat en del med, men som inte kände HD när det begav sig.
Här har nog mobil ställt till det och lagt till ett N på slutet. Då förstår jag frågan.
JBE säger att de "arbetade ihop under en lång period och började även umgås privat" att hon fick en nära kontakt med alla tre. Geotouren hade debut 2016 och de lär ha haft kontakt långt innan projektet sjösätts.
Antar det har samband med att HD och SD åker frekvent till USA, bland annat hösten 2015 som nyss nämnts.
Den här kvinnan har tydligen HD pratat mer förtroligt med inom att hon får kontaktförbud ang LW, får inte ens nämna hennes namn: "Hanna blev förbannad av Lenas närvaro,
J fick inte ens nämna Lenas namn på eventen. Lena var jätte duktig inom geo-cach och arbetade flitigt. Hon fick aldrig det beröm hon förtjänade eftersom J" aldrig fick
hylla Lena framför Hanna."
Ser nu att det berörde SD, min fråga var bortom dem händelsen.
Sorry.
Så då är min fråga, mer renodlat kring HD:
Är det nåt som den hjärntvättade HD, den som SD planerat in sina tankar i hjärnan på, är ansvarig för i ord och handling?
Jamen, det är väl klart.
Men var gränsen går, det är väl svårt att avgöra?
Man behöver nog känna personerna väldigt väl för att kunna avgöra vad som är förändrat och vad som är HD själv tänker jag. Den HD var innan hon träffade SD.
Men det är också svårt, då HD var ganska ung då hon träffade honom, så hon har ju tutvecklats från ung till mogen kvinna. Hur hade hon blivit om hon inte träffat SD?
Jag har väl aldrig sagt annat än att HD är en gåta för mig. Samtidigt har vi långt ifrån samma info från henne i FUP som vi har med Lena.
Vad tänker HD på riktigt? De svaren får vi kanske mest via hennes vänner, inte så mycket genom förhören, där hon är mycket svår att nå, särskilt 2109.
Vi vet inte varför HD efterloggade Lenas cacher efter hennes död. Det är väldigt osmakligt, en gräns som jag har svårt att förstå.
Där skulle jag vilja veta hur det gick till, vad hon tänkte och om SD var med på något sätt där?
Hon nämner endast Quetiapin och hon svarar på frågan att hon ätit den minst tre år.
Det är fullt läsbart.
Nån mer medicin nämner hon inte i förhör - trots att hon påtalar livslång behandling för depression.
Hennes medicinska behandling har tidigare inte haft nån bra effekt. Mot depression. Nu verkar hon nöjd.
Nej, men förhörsledaren lämnar en öppning där, hur hon otydligt pratar om behandling för depression och ångest:
"[...]Men står på behandling för
depression och så kommer jag nog och få göra säger dom resten av livet. För att det inte ska
bli dipp igen. Svajat så klart lite extra vid skilsmässan .. ja så .. men hämtade mig ändå"
//
"FL I: Nej. Och så prata du medicinering, om vi tittar nu dom sista åren tillbaka du äter ju
medicin för depression då som jag kan förstå. Och ångest. ..
MT: Ja egentligen så är det, det står som ångest men det har varit till natten för att jag har
sovit bra på den för det var en psykiatriker som sa att det här kan funka jätte bra ehh och som
inte är nå vane och nåt som påverkar sömnen egentligen. Och det har jag gjort kanske ... ja
vet inte det här går och kolla men min uppfattning är nog att jag har haft det stabilt kanske i
tre år med medicinering men ja åren rullas runt, så att min gissning är det ja .."
Vi kommer inte längre.
Du är säker på din sak, att hon har bipolaritet, och det utifrån Quetiapin.
Och jag säger att vi inte vet.
Jag tror inte att hon har varken diagostiserats eller har haft några tydliga tecken till maniskhet, då hade någon av hennes närmast nämnt det. Särskilt SD hade väl tyckt att det varit jobbigt?
Jamen, det är väl klart.
Men var gränsen går, det är väl svårt att avgöra?
Man behöver nog känna personerna väldigt väl för att kunna avgöra vad som är förändrat och vad som är HD själv tänker jag. Den HD var innan hon träffade SD.
Men det är också svårt, då HD var ganska ung då hon träffade honom, så hon har ju tutvecklats från ung till mogen kvinna. Hur hade hon blivit om hon inte träffat SD?
Jag har väl aldrig sagt annat än att HD är en gåta för mig. Samtidigt har vi långt ifrån samma info från henne i FUP som vi har med Lena.
Vad tänker HD på riktigt? De svaren får vi kanske mest via hennes vänner, inte så mycket genom förhören, där hon är mycket svår att nå, särskilt 2109.
Vi vet inte varför HD efterloggade Lenas cacher efter hennes död. Det är väldigt osmakligt, en gräns som jag har svårt att förstå.
Där skulle jag vilja veta hur det gick till, vad hon tänkte och om SD var med på något sätt där?
Var detta det enda du kom på ang frågan om HD står ansvarig för ord och handling - men du lyckades ändå dra in SD...
Jo, men det klart. Ska hon vara en hjärntvättad marionett (som skilt sig, flyttat, drivit igenom en resa) så behöver du väl få med SD på ett hörn. Inte kan väl HD ha gjort nåt så dumt på egen hand..
Loggar LWs cacher dagen efter hon fått med SD till USA:
Hon förväntade sig reaktioner och åberopade att hon inte skulle vräka ur sig sin frustration, att hon var smartare än så, då JS säger till henne att typ ta det lugnt.
Likt som i sms lunchtid då hon önskar att LW försvunnit för gott vill säga, JS ber henne att tänka sig för vad hon vräker ur sig.
Hon är i lägenheten och tar ur sin irritation på nån uppackning.
Sen överväger du att han styrt henne att sitta och logga om en hel kväll den 10 juni.
Exakt hur skulle det gynna honom att hon tar loggar till sitt nya konto?
Senast redigerad av develi 2021-06-10 kl. 17:51.
Här har nog mobil ställt till det och lagt till ett N på slutet. Då förstår jag frågan.
JBE säger att de "arbetade ihop under en lång period och började även umgås privat" att hon fick en nära kontakt med alla tre. Geotouren hade debut 2016 och de lär ha haft kontakt långt innan projektet sjösätts.
Antar det har samband med att HD och SD åker frekvent till USA, bland annat hösten 2015 som nyss nämnts.
Den här kvinnan har tydligen HD pratat mer förtroligt med inom att hon får kontaktförbud ang LW, får inte ens nämna hennes namn: "Hanna blev förbannad av Lenas närvaro,
J fick inte ens nämna Lenas namn på eventen. Lena var jätte duktig inom geo-cach och arbetade flitigt. Hon fick aldrig det beröm hon förtjänade eftersom J" aldrig fick
hylla Lena framför Hanna."
Ja, de verkar ha haft mycket kontakt och förtrolig också.
Jag har läst hennes vittnesmål flera gånger, och vittnet verkar redigt och trovärdigt.
Sedan är väl inte alla införstådda på skillnaden mellan olika diagnoser om man inte själv har kännedom om det genom yrke eller på annat sätt vet skillnaden på förlossnngsdepression och förlossningsdepression.
Det kan finnas ett utrymme för att det blivit ett missförstånd. Även om det inte behöver vara det.
Ja, de verkar ha haft mycket kontakt och förtrolig också.
Jag har läst hennes vittnesmål flera gånger, och vittnet verkar redigt och trovärdigt.
Sedan är väl inte alla införstådda på skillnaden mellan olika diagnoser om man inte själv har kännedom om det genom yrke eller på annat sätt vet skillnaden på förlossnngsdepression och förlossningsdepression.
Det kan finnas ett utrymme för att det blivit ett missförstånd. Även om det inte behöver vara det.
Klart det kan vara missförstånd! Inte kan HD kopplas samman med psykoser ihop med suicid, depressioner och PPD.
Inte kan HD ha sagt nåt sånt förtroligt, bland allt annat förtroligt..
Var detta det enda du kom på ang frågan om HD står ansvarig för ord och handling - men du lyckades ändå dra in SD...
Jo, men det klart. Ska hon vara en hjärntvättad marionett (som skilt sig, flyttat, drivit igenom en resa) så behöver du väl få med SD på ett hörn. Inte kan väl HD ha gjort nåt så dumt på egen hand..
Loggar LWs cacher dagen efter hon fått med SD till USA:
Hon förväntade sig reaktioner och åberopade att hon inte skulle vräka ur sig sin frustration, att hon var smartare än så, då JS säger till henne att typ ta det lugnt.
Likt som i sms lunchtid då hon önskar att LW försvunnit för gott vill säga, JS ber henne att tänka sig för vad hon vräker ur sig.
Hon är i lägenheten och tar ur sin irtitation på nån uppackning.
Sen överväger du att han styrt henne att sitta och logga om en hel kväll den 10 juni.
Exakt hur skulle det gynna honom att hon tar loggar till sitt nya konto?
Vad har hon gjort för dumt på egen hand som inte är kopplat till SD?