2021-10-28, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Eller så dricker hon för att spara tabletterna till annat, beräknande som hon verkar vara, speciellt när det kommer till mediciner.. Faan vad jag hoppas att vapenlicensen ryker på fredag och att hon får 20 års fängelse, jävla häxa!
Ja, vapen var det alldeles fel att ge henne förtroende att inneha, det vet Emils fyra barn nu..

Men varför hoppas du på att LB skall få 20 års fängelse?
Tycker du inte hon förtjänar en påföljd som bättre korrelerar med den gräsliga gärningen, att planerat och med berått mod skjuta en fyrabarnspappa i dennes hem?
Tingsrätten kan ju döma henne till livstids fängelse.

Det hoppas jag man gör, särskilt som max (tidsbestämt) för fängelse är 18 år. Fast du menade säkert att 20 år är vad TR borde ge henne om de nu fegar ur och avstår från vad riksdagen har bestämt, nämligen att mord som regel skall straffas med livstid.

Edit -och en lite offt-fundering:
Är det nån som förstår varför en fransk drottning gör sig omaket att med krumbuktiga missbruksresonemang, med näbbar och klor, försvara en person som skjutit ihjäl en fyrabarnspappa?
Jag förstår det inte.
Senast redigerad av Carinah78 2021-10-28 kl. 10:15.
2021-10-28, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Du menar att hon sparar Imovane/motsvarande på 7,5 mg för att ta livet av sej? Då får hon spara lääänge. Hundratals sannolikt.
Det är milda insomningstabletter(inte sömntabletter). Ingen någonsin samlar på sej förskrivet en om dagen i det syftet när det finns hundratals snabbare och bättre lösningar.
Ang det jag fetat:
Sprid inte osanningar och din okunskap, tack!
Det är inte frågan om några "milda insomningstabletter".
Det är frågan om ett mycket potent preparat med en i grunden synnerligen effektiv 'knock-out'-effekt.
Därför har tabletterna tillsatts bitter smak, så att det inte skall gå så lätt att droppa tabletter i andras drinkar på krogen.
2021-10-28, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det är DIN snabba slutsats att L ljuger.

Det är rätt många som har riktiga minnesluckor efter ett så stort alkoholintag som L hade (vilket vissa här ständigt och jämt pekar ut). Var det 1,5 flaskor?

Bådas fysiska läkarundersökningar pekar på någon form av mindre fysiskt bråk, skrapsår, mindre blåmärken, men för E kan det vara pga hanteringen av grannar/polis/ambulanspersonal. De lyfter bl.a. honom över ett staket, så mest troligt är väl då att Ls mindre skador stämmer överrens med vad hon säger.

Du med flera här kan inte ha kakan och samtidigt äta upp den!!!

Jag har inte fått svar på min fråga:

Peka ut VAR, NÄR, om VAD L faktiskt ljuger!!!

Dina egna slutsatser struntar jag totalt i, för något mer oigenomtänkt har jag nog inte läst på Flashback!

Herregud ta ett par djupa andetag innan du trillar av stolen. Varför är du så arg? Inte konstigt att många här inne ger sig på dig med den där ofina attityden.

Nä, jag har ingen lust att gå igenom fupen igen och leta ord för att visa dig, jag grät floder när jag läste den första gången så det är inget jag känner att jag måste läsa igen för att visa dig något.
2021-10-28, 10:55
Medlem
Från Mr.Koll (fetningen är min):

Lydia är en kvinna som är född den 18 augusti 1986 och bosatt i Okänd på Okänd. Hon flyttade till sin nuvarande boende av annan typ för 3 veckor sedan (den 5 oktober 2021). Här bor hon ensam, åtminstone finns inga fler personer i hushållet som är äldre än 15 år.

..och ensam kommer hon att få bo under många, många år och dessutom helt utan barn.

Edit: Medger SLU att man studerar på distans?
Var det inte så att LB halkat efter I sitt pluggande och hade missat ett antal tentor?
Brevkurs för att lära sig köra skördetröska, kan det bli aktuellt..?
Senast redigerad av Carinah78 2021-10-28 kl. 11:03.
2021-10-28, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mtb739
Men snälla rara hon har ju sagt flera ggr att skottet gick av av misstag, att hon siktade nedåt, när hon senare får se filmen där allt det visar på att hon ljugit, och då säger att hon längre inte minns något alls. Är det att vara trovärdig, tycker du?
Sen hade hon ju blivit slagen av E så hon flugit ner i golvet, men enligt rättsintyg finns inga skador. Är det att vara trovärdig, tycker du?

Det spelar ingen roll att du tror att skottet gått av, av misstag, då filmen bevisar något helt annat.
2021-10-28, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Det spelar ingen roll att du tror att skottet gått av, av misstag, då filmen bevisar något helt annat.

De är ju precis de ja menar, men den delen har hon inte kommenterat…
2021-10-28, 11:20
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ja, vapen var det alldeles fel att ge henne förtroende att inneha, det vet Emils fyra barn nu..

Men varför hoppas du på att LB skall få 20 års fängelse?
Tycker du inte hon förtjänar en påföljd som bättre korrelerar med den gräsliga gärningen, att planerat och med berått mod skjuta en fyrabarnspappa i dennes hem?
Tingsrätten kan ju döma henne till livstids fängelse.

Det hoppas jag man gör, särskilt som max (tidsbestämt) för fängelse är 18 år. Fast du menade säkert att 20 år är vad TR borde ge henne om de nu fegar ur och avstår från vad riksdagen har bestämt, nämligen att mord som regel skall straffas med livstid.

Edit -och en lite offt-fundering:
Är det nån som förstår varför en fransk drottning gör sig omaket att med krumbuktiga missbruksresonemang, med näbbar och klor, försvara en person som skjutit ihjäl en fyrabarnspappa?
Jag förstår det inte.
Det var ett jävla tjat om 4-barnspappa!!! Hur många barn han har har INGET med brottet att göra!! Idiot!!
2021-10-28, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Njaee, där håller jag inte riktigt med dej, L har ju beslagits med flera lögner under förhören. Men som sagt du är fri att tro vad du vill, å jag får tro vad jag vill. På fredag får vi se vad tingsrätten tror, å längre fram får vi troligen se vad hovrätten tror. Jag skulle tro att deras mobiler är tömda på allt av vikt för både åklagare och försvar

Utöver själva mordet som så, hur det gick till. Vilka andra lögner har hon gjort under förhöret?
2021-10-28, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
När tog han bort den? Hon säger själv att hon druckit 1,5 flaska varje kväll i flera veckor och för ett år sen såg jag henne dricka vin under en hel dag. Då var hon gift med man nr 3, så E var int en si närheten.

Ja det var över ett år sedan. Och var det inte Lasseliten som även skrev att hon blev slagen av den mannen. Kanske inte så konstigt att hon drack då?
Och det var väl flera veckor innan som E tog bort hennes medicin, så det stämmer in på saken dessutom.
2021-10-28, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Vad jag lyckas googla fram så verkar 90 mg vara den lägsta dosen som dödat en patient. Överdos med risk för dödsfall verkar normalt ligga nånstans 100-150 mg. Det motsvarar 14-20 tabletter. Effekten förvärras i kombination med exempelvis alkohol.

Källa på det.
LD50 (50% risk att dö) för Imovane/Zopiklon är 2174mg/kg hos möss.
Väger du 70 kg behövs ca 152180mg, vilket motsvarar ca 20000 7,5-tabletter.
90 mg har aldrig enskilt dödat någon. Det knaprar någon som vill ha någon typ av benzo-rus utan problem.
2021-10-28, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ang det jag fetat:
Sprid inte osanningar och din okunskap, tack!
Det är inte frågan om några "milda insomningstabletter".
Det är frågan om ett mycket potent preparat med en i grunden synnerligen effektiv 'knock-out'-effekt.
Därför har tabletterna tillsatts bitter smak, så att det inte skall gå så lätt att droppa tabletter i andras drinkar på krogen.

https://www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=20081114000012
Den mest förskrivna insomningstabletten. Den är mild jämfört med sömntabletter, andra insomningstabletter, lugnande och ångestdämpande. Du drar nu paralleller till Rohypnol och liknande som är något helt annat.
Det är fortfarande en dålig idé att blanda med alkohol. Precis som jag skrivit flera gånger. Men om man är ute efter ruseffekt enskilt eller med alkohol tar man substanser som fungerar bättre för syftet.

Det finns inga varningar eller betänkligheter för läkare att skriva ut Zopiklon. Varken inom psykiatrin eller beroendevården. Även som suicidal får du utan problem ett 30-pack.
2021-10-28, 14:38
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Källa på det.
LD50 (50% risk att dö) för Imovane/Zopiklon är 2174mg/kg hos möss.
Väger du 70 kg behövs ca 152180mg, vilket motsvarar ca 20000 7,5-tabletter.
90 mg har aldrig enskilt dödat någon. Det knaprar någon som vill ha någon typ av benzo-rus utan problem.

Du kan inte överföra LD50 för möss på människor. Här kommer lite läsning om Zopiklons giftighet, jag hittar inte exakt de artiklarna jag använde igår, men dessa ger ungefär samma bild.

Zopiklon vanligast vid död på grund av förgiftning:
https://janusinfo.se/nyheter/nyheter/2019/zopiklonvanligastviddodpagrundavforgiftning.5.74af f81a169d85d2a93c12.html

Two Cases of Fatal Zopiclone Overdose (artikel):
https://academic.oup.com/jat/article-pdf/20/2/131/2106084/20-2-131.pdf

Zopiclone Overdose Responsive to Flumazenil (artikel):
https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1081/CLT-200058944

Fatal overdose of zopiclone in an elderly woman with bronchogenic carcinoma :
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11569575/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in