2021-10-27, 22:20
Medlem
Pga ögon som går i kors nu så undrar jag om rättegången varit? Jag brukar läsa in mig i trådar, men ja.. Livet gör det lite omöjligt att hinna det.

Tack!
2021-10-27, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Pga ögon som går i kors nu så undrar jag om rättegången varit? Jag brukar läsa in mig i trådar, men ja.. Livet gör det lite omöjligt att hinna det.

Tack!
Ja det har den väl eftersom dom faller på fredag 29 oktober.
2021-10-27, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Uppenbart hade E under sitt liv ett gravt missbruk av alkohol. Han gick i ett behandlingsprogram för det under hösten 2020.

Ja, vilket jag redan skrivit
2021-10-27, 22:57
Medlem
Citat:
Nej. Jag upptäckte att vi faktiskt har en Hällsboskola i min stad, när jag googlade grav språkstörning.
kul . inte där jag gick men lustigt nog fanns en sån skola där då kul va ?
2021-10-27, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ja sedan E tog bort hennes medicin.

När tog han bort den? Hon säger själv att hon druckit 1,5 flaska varje kväll i flera veckor och för ett år sen såg jag henne dricka vin under en hel dag. Då var hon gift med man nr 3, så E var int en si närheten.
2021-10-27, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
När tog han bort den? Hon säger själv att hon druckit 1,5 flaska varje kväll i flera veckor och för ett år sen såg jag henne dricka vin under en hel dag. Då var hon gift med man nr 3, så E var int en si närheten.
de va inte han väl utan han innan ?
2021-10-27, 23:26
Medlem
Citat:
Du och K tycks inte ha samma uppfattning eller erfarenhet om den saken. Av exakt vilken anledning skulle du ha större inblick i Ls liv?

Jag har väldigt bra insyn i den. Tillräckligt bra för att kunna uttala mig om det hela.
Vilket jag förstås inte gör.
Huvudsaken är att hon får en dom - motsvarande gärningen, så barnen kan få lugn och ro och Es familj får börja läka.
2021-10-27, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80y
de va inte han väl utan han innan ?

Hon påstår att E tvingade henne sluta ta medicinen och det skulle vara anledningen till hennes drickande, men hon har självmedicinerat med alkohol och piller i många år.
2021-10-28, 01:30
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Du menar att hon sparar Imovane/motsvarande på 7,5 mg för att ta livet av sej? Då får hon spara lääänge. Hundratals sannolikt.
Det är milda insomningstabletter(inte sömntabletter). Ingen någonsin samlar på sej förskrivet en om dagen i det syftet när det finns hundratals snabbare och bättre lösningar.

Vad jag lyckas googla fram så verkar 90 mg vara den lägsta dosen som dödat en patient. Överdos med risk för dödsfall verkar normalt ligga nånstans 100-150 mg. Det motsvarar 14-20 tabletter. Effekten förvärras i kombination med exempelvis alkohol.
2021-10-28, 02:17
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Vad jag lyckas googla fram så verkar 90 mg vara den lägsta dosen som dödat en patient. Överdos med risk för dödsfall verkar normalt ligga nånstans 100-150 mg. Det motsvarar 14-20 tabletter. Effekten förvärras i kombination med exempelvis alkohol.

Ok, googla även fram hur mycket som behövs om vederbörande är beroende/missbrukare. Det brukar vara betydligt mer, eftersom kroppen tolererar högre doser.

Eftersom bl.a. du påstår att L är tablettmissbrukare!
2021-10-28, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det är ju du som påstår att L ljuger, så det är DU som får peka ut om VAD L ljuger om, samt då även tala om vad som är den riktiga sanningen!

Men snälla rara hon har ju sagt flera ggr att skottet gick av av misstag, att hon siktade nedåt, när hon senare får se filmen där allt det visar på att hon ljugit, och då säger att hon längre inte minns något alls. Är det att vara trovärdig, tycker du?
Sen hade hon ju blivit slagen av E så hon flugit ner i golvet, men enligt rättsintyg finns inga skador. Är det att vara trovärdig, tycker du?
2021-10-28, 09:50
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mtb739
Men snälla rara hon har ju sagt flera ggr att skottet gick av av misstag, att hon siktade nedåt, när hon senare får se filmen där allt det visar på att hon ljugit, och då säger att hon längre inte minns något alls. Är det att vara trovärdig, tycker du?
Sen hade hon ju blivit slagen av E så hon flugit ner i golvet, men enligt rättsintyg finns inga skador. Är det att vara trovärdig, tycker du?

Det är DIN snabba slutsats att L ljuger.

Det är rätt många som har riktiga minnesluckor efter ett så stort alkoholintag som L hade (vilket vissa här ständigt och jämt pekar ut). Var det 1,5 flaskor?

Bådas fysiska läkarundersökningar pekar på någon form av mindre fysiskt bråk, skrapsår, mindre blåmärken, men för E kan det vara pga hanteringen av grannar/polis/ambulanspersonal. De lyfter bl.a. honom över ett staket, så mest troligt är väl då att Ls mindre skador stämmer överrens med vad hon säger.

Du med flera här kan inte ha kakan och samtidigt äta upp den!!!

Jag har inte fått svar på min fråga:

Peka ut VAR, NÄR, om VAD L faktiskt ljuger!!!

Dina egna slutsatser struntar jag totalt i, för något mer oigenomtänkt har jag nog inte läst på Flashback!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in