2021-10-31, 02:18
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Jag har inte ändrat nåt, om du tror att så är fallet, anmäl det till moderatorena
men sluta sprid osannigar, jag slutar svara dej nu på grund av dina anklagelser att jag ändrar i dina inlägg, moderatorerna kan se exakt vem som skrivit vad. Men anklagar du mej en gång till så anmäler jag dej å då blir du troligen avstängd

Oj, vad "rädd" jag blev. Amnäl mig du, som du säger så ser ju moderatorerna allt

Vad är det för osanningar och anklagelser jag kommit med? Peka gärna ut dem!

Attack är bästa försvar, verkar vara agendan hos en del här i tråden.
2021-10-31, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Numera gäller central antagning dvs inte lokal där man kunde göra egna bedömningar.
Menar du Lantbruksuniversiteten?
Du får googla Ultuna -
2021-10-31, 02:20
Medlem
Citat:
Absolut, om jag kommer ihåg rätt så lyder väl inte SLU under ubtildningsdepartementet utan direkt under regeringens näringsdepartement, jag kan ha fel nu, men jag tror det , nu är en lång natt klar här hos mej så jag knyter mej för natten
jag ska googla också imorgon.
Viktigt att inte snurra till när fakta finns att söka.
2021-10-31, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
nej du har ju rätt- där på Lantbruksuniversiteten så är det nästan ett måste att vara igång med praktiska övningar i tidig otta-
sena kvällar också.
Så det är bra att bo och leva där.

Märkligt. SLU finns även i min stad. Inget campus-boende där, å andra sidan är universitetet inkl SLU mitt i campus. Universitet och bostäder ligger på samma område.
2021-10-31, 02:26
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Gå inte in och ändra i mitt inlägg, det blir mycket förvillande för andra läsare, men det är kanske det du vill uppnå.

Och det var ett svar till en helt annan användare som tyckte att L kunde använda sig av skolans INTERNAT, vilket Uppsala Uni inte har.

Visst, högskoleprovet, men jag tvivlar stark på att ex Läkarlinjen accepterar det. Själv skrev jag 2,0 på högskoleprovet för en herrrans massa år sedan.

Och vi VET att L faktiskt gick d
en långa vägen och pluggade in de förkunskaper som behövdes.

läs det fetade du skrev det själv. å du behöver inte ha en spydig ton, du anklagar mej för att ändra dina inlägg. det har du även gjort innan, jag har varit snäll och låtit det passera, men jag säjer det igen, inte en tredje gång för då anmäler jag, jag är trött på att bli kallad lögnare av dej
2021-10-31, 02:39
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Jag har inte ändrat nåt, om du tror att så är fallet, anmäl det till moderatorena
men sluta sprid osannigar, jag slutar svara dej nu på grund av dina anklagelser att jag ändrar i dina inlägg, moderatorerna kan se exakt vem som skrivit vad. Men anklagar du mej en gång till så anmäler jag dej å då blir du troligen avstängd

I inlägg #3943

så har du lagt till din egna text i FET STIL i min originaltext!

Det syns klart och tydligt för mig. Men kanske inte för ovana läsare!

Är det inte ett upphovsbrott?

Finns mycket enklare sätt att besvara ett inlägg på, varför göra sig ett sådant extra besvär?

För att förvilla andra läsare?
2021-10-31, 02:46
Medlem
Citat:
Man kommer inte in på en universitetsutbildning utan sedvanlig föregående normal utbildning!

Citat:
Det kan man visst det genom högskoleprovet

Man kan komma in på en universitetsutbildning genom höga poäng på högskoleprovet. Det gjorde jag, när jag läste till Apotekare.

Men man måste naturligtvis ha grundkunskaperna som krävs, för den utbildningen. Har man inte det minsta kunskap inom kemi, spelar det ingen roll hur höga poäng man fått på högskoleprovet.

Vad gäller utbildningen L skulle läsa till, verkar den pågå i 5 år? Jobbigt med 4 små barn att ta hand om samtidigt..
2021-10-31, 03:07
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Man kan komma in på en universitetsutbildning genom höga poäng på högskoleprovet. Det gjorde jag, när jag läste till Apotekare.

Men man måste naturligtvis ha grundkunskaperna som krävs, för den utbildningen. Har man inte det minsta kunskap inom kemi, spelar det ingen roll hur höga poäng man fått på högskoleprovet.

Vad gäller utbildningen L skulle läsa till, verkar den pågå i 5 år? Jobbigt med 4 små barn att ta hand om samtidigt..

Ja, högskoleprov kan vara ett komplement, men inte en slags frisedel till alla universitetsutbildningar!

L hade "bara" 2 äldre barn på heltid, de 2 yngre mer på endast helger (om jag läste rätt) och verkar ha haft rätt ok avlastning minst genom sitt ex K, pappa till de 2 yngsta.

Jag pluggade själv in 2 uniexamen och en extrakurs (3 terminer) med 4 barn åldrarna 12-2 år.

Med dagis, skola och en ansvarstagande partner/ex partner, så är det inga problem.
2021-10-31, 03:16
Medlem
Citat:
Ja, högskoleprov kan vara ett komplement, men inte en slags frisedel till alla universitetsutbildningar!

L hade "bara" 2 äldre barn på heltid, de 2 yngre mer på endast helger (om jag läste rätt) och verkar ha haft rätt ok avlastning minst genom sitt ex K, pappa till de 2 yngsta.

Jag pluggade själv in 2 uniexamen och en extrakurs (3 terminer) med 4 barn åldrarna 12-2 år.

Med dagis, skola och en ansvarstagande partner/ex partner, så är det inga problem.

Bra jobbat måste jag säga! Har också 4 barn, men de föddes efter jag var färdigutbildad.

Och som du säger krävs det ett bra ”nätverk” för att klara av det.

Har inte läst hela FUP-en än, men är det som du skriver hade L kanske klarat det.
2021-10-31, 08:04
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Har jag sagt att det är vårdens fel?? 😳 Ta fram det i så fall!! Jag vet inte vad vården kunde ha gjort mer .. jag sa bara att psykvården idag är värdelös.
Du säger att den är värdelös. Då måste du förböveln kunna svara på vad dom mer ska göra.
2021-10-31, 08:18
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ja jag uppfattar det som att dom ej gjort tillräckligt, ingen ordentlig vårdplan utan bara en massa experiment med olika medicineringar m.m Sen sak samma med socialtjänsten, dom har heller inte gjort sitt jobb som dessvärre har blivit alltför vanligt i Sverige idag.

Vad skulle vårdplanen vara då? Att man provar ut olika mediciner är bra, då man får hitta en som passar och rätt dos. Det är oerhört viktigt vid adhd medicinering. Den medicinen har räddat mångas liv. Imovan är en bra sömntablett men den slutar ha effekt efter man har använt den ett tag. Då får man försöka med något annat. Att hom får antedeprisivt för att lindra ångest är helt rätt. Vården kan in trolla bort hennes upptåg. Tycker inte dom "laborerat" där något alls. Medicinering är bra är till stor hjälp för många.

Hon har ju satt sig i denna siten själv köpa hästgård utan att ha råd med det börja plugga utan ha råd med det. Hon är vuxen och förväntas då ta ett vuxenansvar.
2021-10-31, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Nu frågar jag en tredje gång. Vad skulle VÅRDEN gjort mer? Då det det var den du kritiserat hela tiden

Vad du tycker soc skulle ha gjort är helt irrelevant i sammanhanget.
Jag tror det är helt meningslöst att försöka få ut nåt svar från det konto du vänder dig till.
Vederbörande har i minst två inlägg skrivit att h*n "jobbar inom vården". En sak har h*n gjort väldigt klar: Det är definitivt inte på en nivå där beslutsfattande ingår, om jag säger så..

OnT: Att gång efter annan, på ett närmast imbecillt vis, hävda att det är "vården" som brustit och att det därför är "vården" som är ansvarig för att Lydia laddade sitt hagelgevär och därefter med berått mod sköt ihjäl Emil, visar att kontot Cedderik inte är seriös.
Vem som döljer sig bakom kontot intresserar mig inte det minsta, men det är uppenbart att vederbörande springer Lydias ärenden för att genom fokusförflyttning försöka förminska hennes vidriga dåd.
Osmakligt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in