2021-10-05, 16:36
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du vet ingenting om det aktuella fallet mer än du läst i skvallerpressen som ofta vinklar sina reportage, ingen har försökt rättfärdiga något överhuvudtaget utan jag har endast försökt belysa att vi har ingen helhetsbild av det aktuella fallet.

Destruktiva relationer som den i Malmö har mycket ofta två motparter som behandlar varandra illa. Du vill bara ha medhåll och ryggdunk och få dina fördomar bekräftade. Verkligheten ser i många fall helt annorlunda ut.

Den försvunna kvinnan kan vara mördad, har rest i hemlighet till Polen eller något annat land, tagit självmord, råkat ut för en olycka, rymt eller flytt från den aktuella situationen med vårdnadstvist och bråk etc.

Om du får spekulera så får även andra skribenter göra detsamma.

Jag tror jag vet mer än dig för jag kan även polska och kan läsa vad skrivs där, vad säger familjen och vänner. Kan läsa både hans och hennes familjer inlägg både förr och nu.

Och andra sidan så fortfarande det är icke relevant hur hon var som kvinna, hustru, mamman. I Sverige och i största delen av världen man få varken misshandla eller döda för annan var inte "snäll". Amen
Senast redigerad av ursalund 2021-10-05 kl. 16:48.
Citera
2021-10-05, 16:44
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VastraGotaland
Är det någon som vet vad sonen berättat för polisen? Har han berättat varför de stannade bilen? Bråkades det i bilen? Vad sades i bilen?

Polisen är väldigt förtegen. Det kommer inget från de. Kanske de misstänker också att det fanns medhjälpare och Vill inte ge denne möjlighet att sopa bort spår. Om väska uttalade de sig att onödigt att sån information läcker ut.
Citera
2021-10-05, 16:47
Medlem
Är det nån som vet att de här färjorna åker på nattetid eller dagtid?
En teori kan vara att någon kastar en stor resväska i vattnet under färden.
Behöver inte vara frivilligt medhjälpare.
Citera
2021-10-05, 16:49
Medlem
Kan väskan hamnat i Ystad och kvinnan i Klippan?

"Kvinna hittad död på hotellrum
En kvinna i 35-årsåldern har hittats död på ett hotellrum i Klippan"

https://live.aftonbladet.se/supernyt...lrum.Zp68Dm_mS
Citera
2021-10-05, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Åker över många lastbilar.
Citera
2021-10-05, 16:50
Medlem
ursalunds avatar
Citat:

De går både på natten och dagen. Dumpa från färjan? Varför just precis färja till Polen?
Varför dumpa väskan i skogen vid färjan till Polen?
Citera
2021-10-05, 16:56
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Jag tror jag vet mer än dig för jag kan även polska och kan läsa vad skrivs där, vad säger familjen och vänner. Kan läsa både hans och hennes familjer inlägg både förr och nu.

Haha du läser polsk skvallerpress och därför vet du mer än andra?

Vad familjen säger och vad vänner säger är ofta oerhört vinklat.

Men visst, kan inte du berätta mer om vad som skrivs på polska om det aktuella fallet med den försvunna kvinnan i Malmö?

Har dom redan löst fallet i polsk media?
Citera
2021-10-05, 16:56
Medlem
Citat:

Två avgångstider ca 13:30 och 22:30. Den väskan tror jag iof hade hittats förr eller senare. Hade krävts en medhjälpare som hade styckat kroppen vilket bör vara svårt att få tag på.
Citera
2021-10-05, 16:57
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Åker över många lastbilar.

Har hon liftat med någon lastbilschaffis?
Citera
2021-10-05, 16:59
Medlem
Det kan vara så att kvinnan lämnade väskan i bilen när de gick från bilen, och han sedan kom ensam tillbaka. Han kan mycket väl kört ner till Ystad, när han släppt av barnet eller när barnet somnat, slängt väskan och åkt tillbaka till Malmö. Han hade trots allt några timmar på sig.
Citera
2021-10-05, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Två avgångstider ca 13:30 och 22:30. Den väskan tror jag iof hade hittats förr eller senare. Hade krävts en medhjälpare som hade styckat kroppen vilket bör vara svårt att få tag på.
Kan vara så att ta den här väskan till polen och sen kommer det ett samtal mitt i natten att dumpa den över däcken om du inte vill åka dit.
Citera
2021-10-05, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kan vara så att kvinnan lämnade väskan i bilen när de gick från bilen, och han sedan kom ensam tillbaka. Han kan mycket väl kört ner till Ystad, när han släppt av barnet eller när barnet somnat, slängt väskan och åkt tillbaka till Malmö. Han hade trots allt några timmar på sig.
Ja, läste nu att han kan ha haft 9 timmar på sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in