2021-10-27, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Vårbynätverket är alltså ShottaZ eller? Eller är Vårbynätverket större?

Nej shottaz är ett gäng från Rinkeby vårbynätverker är från södra Sthlm
Citera
2021-10-27, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Men om Einar skulle ha anstiftat ett mord. Borde han inte ha förstått konsekvenserna av det av att han själv eller hans egen familj skulle råka illa ut i såna fall? Var han verkligen så dum?

Det handlar om att rädda sitt ansikte. Här sitter grabben o rappar om att han har vapen, är Tony Montana för att dagen efter ha på sig string trosor och BH på sig. Einar hade två val efter den händelsen:

1. Inse allvaret och lämna den genren och livet helt (för att sen bli helt utskrattad).

2. Hämnas och få uppståndelse och bevisa att det han sa var inget skitsnack.

Hur kom annars Einar in i ett av Sveriges allra värsta gäng?

Sen att trollet pratar om Vårby. Hahaha, ska Vårby klippa nån som dom har förnedrat och skämt ut? Måste vara första gången i gatans historia som detta sker.
Citera
2021-10-27, 17:44
Medlem
Ngn som vet vf håsh råttan z.e inte uttalat sig ännu? Han hängde flitigt med adel dumle och einar veckorna innan mordet. Tror dom sagt till han att hålla sin råttkäft stängd
Citera
2021-10-27, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
CASE CLOSED.
Hans koppling till "horungarna i Västerås" lär inte ha minskat deras motivation...

Man kan dra resonemanget ytterligare ett steg, dvs vårbygrabbarna eller dom som är kvar ute passar på och "solar sig i glansen" av händelsen med Nisses död just pga allt sammantaget, med bl a det du nämner.

Så om fallet fortsätter att vara olöst är det ju inte direkt till deras nackdel på marknaden om folk tror dom låg bakom det. Då är det lätt hänt att vissa av dom gör anspelningar osv på det.

Men dom har motiv absolut. Likaså Dalenbarnen om nu Nisse hade skrivit kontrakt på Dara. Och Dara goades på ett lömskt sätt ut till sin död.

Vad ska västerortgängen ha för motiv egentligen? Annat än inkassera om någon lagt skottpengar på han, via goa eller utföra det.
OK för att man kanske tycker han är fejk men då pressar man ju som vårby gjorde och inte mördar direkt lixom.
Citera
2021-10-27, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamme90
Det handlar om att rädda sitt ansikte. Här sitter grabben o rappar om att han har vapen, är Tony Montana för att dagen efter ha på sig string trosor och BH på sig. Einar hade två val efter den händelsen:

1. Inse allvaret och lämna den genren och livet helt (för att sen bli helt utskrattad).

2. Hämnas och få uppståndelse och bevisa att det han sa var inget skitsnack.

Hur kom annars Einar in i ett av Sveriges allra värsta gäng?

Sen att trollet pratar om Vårby. Hahaha, ska Vårby klippa nån som dom har förnedrat och skämt ut? Måste vara första gången i gatans historia som detta sker.
Så det är hans polare han skulle ha behövt bevisa sin "heder" för. Fansen brydde sig väl inte om saken överhuvudtaget. Han hade kunnat fortsätta göra musik ändå. Otroligt dåligt om det är sant. Att prioritera vänskap med grovt kriminella framför sitt eget liv.
Citera
2021-10-27, 17:54
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goist1966
Läs Allchronix69 inlägg för den enda bra informationen i den här tråden men TL;DR av 500 sidor: Vårby klippte honom och Dumle goa.

Herregud, det är väl därför Yasin och Haval blir klippta, för att vårby gjorde det!

Stäng av dig själv!
Citera
2021-10-27, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamme90
HH tog kontraktet på Dara, ja! Därav Einars shoutout till HH i den nyss osläppta låt vi hörde och även Einars nära umgänge med HH. Därav också att Einar slutade umgås med Västerås och Manolo för Einar hade hittat nya kamrater i HH. Einar fick sin respekt tillbaka genom att anstifta mordet efter förnedringen och HH såg en chans att tjäna pengar på han. Därför också Einar kunde röra sig bland ett så pass grovt kriminellt gäng som HH, för dom tar inte in en liten svensk rappare som blivit förnedrad och kidnappad bara sådär.

Allt är framför era ögon men jag fattar inte varför man ska göra detta så avancerat och komplicerat. Sen om nån goa lämnar jag till spekulationer, det vet jag inte.

Haval är inte heller "oskuld". Haval har tagit liv och det gjorde han när han hämnades sin vän Soheil. Han gjorde detta med sina egna händer utan att lägga pris och låta nån annan göra det. Haval må vara colatorsk och tramtorsk men han är ingen snorunge som är okapabel till såna grejer. Att han sitter inne spelar ingen roll för det finns folk som är nära han och som tog hand om detta, allt detta har ni också sett framför era ögon men ni är helt blinda.

Soheils mördare är INTE död. Sluta prata skit
Citera
2021-10-27, 17:59
Medlem
Citat:
Stämmer det att Sickan är All*n G*l och 23 Abd*l K*rim Z*rzour R*ntatupa?

Är sickan kurd då eller? Bara kurder som heter så ju bland de grupperna...
Citera
2021-10-27, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Allt detta är kvalificerat skitsnack. Einar umgås visst med västerås. Deras yngre var med på varenda utomlandsresa han var på i Amsterdam, Mallorca och Dubai osv. Han har i sitt kontrakt på 20% till Kardo från Västerås trots att Kardo vill bli av med Nisse pga att han är för besvärlig. Han säger Free Namo, Free Mayk shoutout Kardo i en låt i nya albumet. Men kardo ville inte ha sitt namn i en av hans låtar så det kommer censurera hans namn.

Haval är oskuld. Om du bara visste hur mycket alla grabbar hade garvat åt det du skriver om honom om. Soheil blev klippt av en dalen grabb som blev klippt av sin egna dalen grabb efteråt. Han har inte hämnats ett skit. Hans klick var Dara, skådespelare och goare och Benji, fattiglapp utan tyngd på gatan.

Folk tror att Einar betalat tati, manolo, husby, Hässelby, Västerås, varenda jävel typ. Men i själva verket har han bara haft 20% till SSTV som hans morsa sen manipulerade honom att lämna och efter det har han bara hängt med folk som levt lite lyx på honom tills Kardo kom in i bilden och fick 20% på kontrakt plus 800 lax.

Att Vårby utfört detta mord vet redan alla på gatan, eller åtminstone beställt det. Att Dumle har goat är också allmänt känt ute på gatan. Så ni kan lägga ner flashback teorier. vårbynätverket är mycket större än bara alla som sitter och det finns vårby grabbar som lagt upp instahändelser med sickans textrader om Einar minuter efter mordet, innan det var känt att de va Einar. Låsta konton såklart så be inte om screenshot och sånt.

Citat:
Stämmer det att Sickan är All*n G*l och 23 Abd*l K*rim Z*rzour R*ntatupa?
.
Senast redigerad av coinpump 2021-10-27 kl. 18:02.
Citera
2021-10-27, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coinpump
23 stämmer

Vilket land är sickan egentligen ifrån?
Citera
2021-10-27, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoHope2020
Soheils mördare är INTE död. Sluta prata skit

Var det inte Chapo som klippte han
Citera
2021-10-27, 18:01
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetintengtomngn
Okej jag är ingen torped men ska försöka tänka som en nu. Hade JAG blivit anlitad till att döda en viss person och jag sedan möter denna person med två andra personer, så hade jag MINST skjutit de i benen varsin skott också. Jag hade inte riskerat att springa efter mitt offer för att lämna två andra bakom mig då jag inte vet om de bär vapen och skjuter mig i ryggen. Jag hade endast lämnat de ifred OM jag vet att de inte kommer skada mig eller skydda offret. Så frågan nu är hur var mördarna så pass säkra på att Adel och Dumle inte kommer skada de medans de har fokuset på Einar? Flera uppgifter visar att gärningsmännen endast siktade på Einar vilket är konstigt. Oavsett om dumle eller adel golat eller inte så har de vetat om att detta ska ske.

Håller med dig om att, skulle jag skjuta ihjäl någon och offret har med sig folk som inte har något med det att göra överhuvudtaget, då vet ju inte jag som skytt ifall dom har vapen eller inte, och därmed skjutit efter dom också. Jag är ju rädd om mitt eget liv.
Om jag däremot känner de två som är med offret, så behöver varken jag eller dom bry oss om varandra. Jag drar bara efter offret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in