2021-10-27, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetintengtomngn
Okej jag är ingen torped men ska försöka tänka som en nu. Hade JAG blivit anlitad till att döda en viss person och jag sedan möter denna person med två andra personer, så hade jag MINST skjutit de i benen varsin skott också. Jag hade inte riskerat att springa efter mitt offer för att lämna två andra bakom mig då jag inte vet om de bär vapen och skjuter mig i ryggen. Jag hade endast lämnat de ifred OM jag vet att de inte kommer skada mig eller skydda offret. Så frågan nu är hur var mördarna så pass säkra på att Adel och Dumle inte kommer skada de medans de har fokuset på Einar? Flera uppgifter visar att gärningsmännen endast siktade på Einar vilket är konstigt. Oavsett om dumle eller adel golat eller inte så har de vetat om att detta ska ske.

Det här är inga torpeder. Det är skitungar. De missade ju minst 7 av 10 skott. Riktiga torpeder hade legat på taket med höghastighetsgevär, eller plockat ut honom på ett mindre uppseendeväckande sätt.
Citera
2021-10-27, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Det här är inga torpeder. Det är skitungar. De missade ju minst 7 av 10 skott. Riktiga torpeder hade legat på taket med höghastighetsgevär, eller plockat ut honom på ett mindre uppseendeväckande sätt.
Du har sett på för många filmer.
Citera
2021-10-27, 17:17
Medlem
Vad jag har svårt att förstå är hur man ens vågar göra detta.
Man kan ju inte tänka att det bara är en kriminell man dödar, utan det är en av veriges störst artister de tagit livet av.
Polisen kommer antagligen lägga mycket stor vikt på denna utredningen på grund av att han va en så pass publik figur.
För misslyckas polisen med detta fallet så kommer det anses mycket dåligt av allmänheten och det är det sista de vill ska hända.

Det känns som att det är stor sannolikhet att de antingen kommer bli dödade eller/och att de kommer bli gripna.
Det verkar som de inte räknat med i ekvationen att han är väldigt känd och publik figur, och det i sig själv kommer påverka fallet på ett sätt vi aldrig sett tidigare är min gissning. För kända artister blir inte ihjälskjutna i sverige, det har inte hänt innan vad jag vet.
Citera
2021-10-27, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Förlåt, men vem är Sickan, och vem är Kardo?
Kardo Ali från västerås
Citera
2021-10-27, 17:19
Medlem
Om det aftonbladet skriver stämmer, att "Två andra rappare var med Nils ”Einár” Grönberg när han mördades. Dagen före var de två männen måltavlor för en skottlossning vid en musikstudio".

Kan det vara så att dessa två männen blev beskjutna pga det som hände i nosh and chow och de gjorda en deal med ledaren för detta nätverk att lämna över Einar till de för att köpa sig fria? Eller är det långsökt haha...
Citera
2021-10-27, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infofinnslen
Kardo Ali från västerås

Sickan är en springis från vårby som börjat rappa, trots hans springis status så är han 25 år gammal. Hade man dock inte kunnat tro om man kollade på honom hahaha, här är en av hans låtar

https://youtu.be/FLlE8L-5C3I

För den som är intresserad kan den slå upp A**an Go*
*=L
Citera
2021-10-27, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Allt detta är kvalificerat skitsnack. Einar umgås visst med västerås. Deras yngre var med på varenda utomlandsresa han var på i Amsterdam, Mallorca och Dubai osv. Han har i sitt kontrakt på 20% till Kardo från Västerås trots att Kardo vill bli av med Nisse pga att han är för besvärlig. Han säger Free Namo, Free Mayk shoutout Kardo i en låt i nya albumet. Men kardo ville inte ha sitt namn i en av hans låtar så det kommer censurera hans namn.

Haval är oskuld. Om du bara visste hur mycket alla grabbar hade garvat åt det du skriver om honom om. Soheil blev klippt av en dalen grabb som blev klippt av sin egna dalen grabb efteråt. Han har inte hämnats ett skit. Hans klick var Dara, skådespelare och goare och Benji, fattiglapp utan tyngd på gatan.

Folk tror att Einar betalat tati, manolo, husby, Hässelby, Västerås, varenda jävel typ. Men i själva verket har han bara haft 20% till SSTV som hans morsa sen manipulerade honom att lämna och efter det har han bara hängt med folk som levt lite lyx på honom tills Kardo kom in i bilden och fick 20% på kontrakt plus 800 lax.

Att Vårby utfört detta mord vet redan alla på gatan, eller åtminstone beställt det. Att Dumle har goat är också allmänt känt ute på gatan. Så ni kan lägga ner flashback teorier. vårbynätverket är mycket större än bara alla som sitter och det finns vårby grabbar som lagt upp instahändelser med sickans textrader om Einar minuter efter mordet, innan det var känt att de va Einar. Låsta konton såklart så be inte om screenshot och sånt.

CASE CLOSED.
Hans koppling till "horungarna i Västerås" lär inte ha minskat deras motivation...
Citera
2021-10-27, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Boogie Dinero är en drill rappare. Hans vänner är främst från Rågsved och Farsta och hans manager är bl.a Sharre från Rågsved och hans vänner. Sharre är han som blev skjuten i Rågsved med en 22a och hånade gärningsmännen på tiktok efteråt. Så dom ni ser i hans musikvideos är inte folk från Skarpnäck även om han också är vän med Haval och Benji.
Stämmer det att Sickan är All*n G*l och 23 Abd*l K*rim Z*rzour R*ntatupa?
Citera
2021-10-27, 17:35
Medlem
diakos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
CASE CLOSED.
Hans koppling till "horungarna i Västerås" lär inte ha minskat deras motivation...

Tror inte egentligen dom haft otalt med varandra om inte Maykil sprungit dit och fått en sekundär bas att verka i.

Deras hat mot Västerås bottnar/bottnade i främst att dom av olika anledningar kom att vara allierade med May-nätverket.

Men det är klart att sammantaget speciellt givet Nisses aktioner och handlande efter kidnappningen (dvs inte att softa ner utan tvärtom söka upp deras fiender och ha hög svansföring) kan utgöra motiv.

Att dom försökt kontakta han för att få in den "påhittade" skulden men Nisse nobbat dom.

Sjukt osmidigt av han att fortsätta verka i den branschen, umgås med ormar & ökända goare efter det. Men ung och dum I guess.

Kvar är hans mor som sörjer.

Btw, vem är det som äger hans musik nu? Hans mor och far eller? Då lämna han över något till sin mamma i alla fall så hon kanske kan leva ett någorlunda OK liv och välja de jobben hon vill. Hon lär också få fett med sympati och jobb pga detta.
Citera
2021-10-27, 17:36
Medlem
Väldigt Ot. men kommer Yassins och Havals popularitet minska när en del(?) fans tycker det känns lite "sissådär" att de dödade deras (största?) idol?
Citera
2021-10-27, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goist1966
Stämmer det att Sickan är All*n G*l och 23 Abd*l K*rim Z*rzour R*ntatupa?

Stämmer bra, dina stjärnor är lite off bara
Citera
2021-10-27, 17:37
Medlem
cerns avatar
Vårbynätverket är alltså ShottaZ eller? Eller är Vårbynätverket större?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in