2021-10-27, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Hur vet du att de fokuserade enbart på Nisse? Var du där? Det avlossades ju 10 skott. De kan lika gärna ha missat de andra två, och det slutade med att Nisse blev skjuten.

Fast VITTNESUPPGIFTER säger att dom sket fullständigt i de övriga två...
Citera
2021-10-27, 18:06
Medlem
Kommer Einars nya album att släppas? Och när isf?
Citera
2021-10-27, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goist1966
Stämmer det att Sickan är All*n G*l och 23 Abd*l K*rim Z*rzour R*ntatupa?
Det stämmer. Sickan rappar för Vårbynätverket och 23 rappar för Mayk, Dollar och Odlarn. Det är de två olika sidorna i vårby.
Citera
2021-10-27, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamme90
Det handlar om att rädda sitt ansikte. Här sitter grabben o rappar om att han har vapen, är Tony Montana för att dagen efter ha på sig string trosor och BH på sig. Einar hade två val efter den händelsen:

1. Inse allvaret och lämna den genren och livet helt (för att sen bli helt utskrattad).

2. Hämnas och få uppståndelse och bevisa att det han sa var inget skitsnack.

Hur kom annars Einar in i ett av Sveriges allra värsta gäng?

Sen att trollet pratar om Vårby. Hahaha, ska Vårby klippa nån som dom har förnedrat och skämt ut? Måste vara första gången i gatans historia som detta sker.

Dom gav han valet att betala 3 miljoner eller dö. Han sa att han inte ska betala.

Vilket nätverk i hela Sverige hade inte dödat då? Hela undre världen hade inte tagit dom seriöst om inte dom klippt någon efter det ultimatumet.

Förnedringsbilder är ett sätt att få nån att betala för personen oftast inte vill att det ska läcka. Det hade inte läckt om han betalat.

Men jag slösar inte mer tid på att svara på dig för du vet uppenbarligen ingenting och din info är samlad på internet. Om inte, dma mig så kan vi se vem som har mest kopplingar på gatan.
Citera
2021-10-27, 18:18
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Dom gav han valet att betala 3 miljoner eller dö. Han sa att han inte ska betala.

Vilket nätverk i hela Sverige hade inte dödat då? Hela undre världen hade inte tagit dom seriöst om inte dom klippt någon efter det ultimatumet.

Förnedringsbilder är ett sätt att få nån att betala för personen oftast inte vill att det ska läcka. Det hade inte läckt om han betalat.

Men jag slösar inte mer tid på att svara på dig för du vet uppenbarligen ingenting och din info är samlad på internet. Om inte, dma mig så kan vi se vem som har mest kopplingar på gatan.
Varför tror polisen att fler skjutningar kommer att följa på detta mord, om du får säga vad du tror?
Citera
2021-10-27, 18:19
Medlem
Scientologys avatar
I tråden (FB) Gäng från Järva-området åtalas för mordplaner - Sthlm 2021-05-20 Fup nämns Einar några gånger. Kan detta ha någon relevans för mordet? Eller för förståelsen av bakomliggande orsaker? Det verkar snackas om att Einar ska göra rätt för sig och kring rollen som manager, eller?

Kommunikation Encrochat urval: 200420 , 2021-03-22 14:18 diarienr: 5000-K631631-20 180
Citat:
milklobster: Ja vet oxå bror han vet adressen menom han tror vi ska jap maher oxå kanskd han ej vill hjälpa,men förklaranför han hur värför vi vill ha den
för ham vet vsrt ham bor spik, milklobster: Om han
ej ger då ham e en horugem för han e ju nära
juggen å ham vet dem vlil jap polski å oss
milklobster: Kurder oftas gillar va horer kontakt
nära me alaa äcen fast de kam vs fiender e
varandra milklobster: Asås alla folk milklobster: Inte
alaa winterbrandy: Ja bror vi får se om han ger.
Juggen o han är inte så nära längre bror
winterbrandy: Bror vad säger einar och hur ska vi
göra med han asså specifik winterbrandy: Med
musik och paran winterbrandy: Allt jani milklobster:
om han gör rätt ifrån sig då vi tar han och vi blir
manager lgger me oss winterbrandy: Men vill han
göra rätt ifrån sig och betala dom eller vill han
skita i milklobster: vårby å dem hungriga på äta på
einar edter oxå om han gör rätt ifrån sig,ja sa att ni
inte äter på 3 kaniner så de blir fel om ni ska äta
nör han gör musin me våran rappare, han sa okek
bror men om vi nångåmg har nånting e musik och
viml låna hsn då vi kam ts han,ja sa ja okej bror,
men han ska inte ha nått me einar å göra vi är hans
manager winterbrandy: Okej bror hur gör vi med
krontrakt när han ska signa skivbolagen för han
måste hålla sina ord också så inte han försvinner
senare
Citera
2021-10-27, 18:24
Medlem
Citat:

Vem vill betala tre miljoner för en påhittad skuld tänker jag rent spontant? Hade du gjort det om du var i hans skor?
Citera
2021-10-27, 18:25
Medlem
Sheephaulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIGRFSE344
Om det aftonbladet skriver stämmer, att "Två andra rappare var med Nils ”Einár” Grönberg när han mördades. Dagen före var de två männen måltavlor för en skottlossning vid en musikstudio".

Kan det vara så att dessa två männen blev beskjutna pga det som hände i nosh and chow och de gjorda en deal med ledaren för detta nätverk att lämna över Einar till de för att köpa sig fria? Eller är det långsökt haha...

Aftonblaskan vet inte ens vad de själva skriver.
I ingressen skriver de att två var måltavlor, men längre ner i texten skriver de att den ena kom dit efteråt när polisen var där.

Förstår inte varför du refererar till Aftonbladet, när du ändå inte läst vad de skriver.
Citera
2021-10-27, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scientology
I tråden (FB) Gäng från Järva-området åtalas för mordplaner - Sthlm 2021-05-20 Fup nämns Einar några gånger. Kan detta ha någon relevans för mordet? Eller för förståelsen av bakomliggande orsaker? Det verkar snackas om att Einar ska göra rätt för sig och kring rollen som manager, eller?

Kommunikation Encrochat urval: 200420 , 2021-03-22 14:18 diarienr: 5000-K631631-20 180

Exakt detta allt handlar om. Gör rätt för dig betala 3 miljoner plus fortsätt rappa för SSTV eller bli klippt. Dom säger ju t o m internt själva till varandra där att om han gör rätt för sig låter dom han vara. Detta i stängda chattar med varandra.

Einars morsa manipulerade Einar till att dom som byggde upp han i alla år och tagit hand om han inte ska få äta 20% längre. Hon som starta alla problem för honom. Girighet. Att dom i slutändan behövde ge 20% till Kardo ändå för hon insett att hennes drag inte funkar i den branschen gjorde ju allt bara värre.

Han skulle betalat 3 miljoner och fortsatt rappa för SSTV så hade han inte varit död idag helt enkelt.
Citera
2021-10-27, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Det här är inga torpeder. Det är skitungar. De missade ju minst 7 av 10 skott. Riktiga torpeder hade legat på taket med höghastighetsgevär, eller plockat ut honom på ett mindre uppseendeväckande sätt.

Kan hålla med dig om att dessa är skitungar men så som det står på nätet.

"En torped är en person som mot betalning utför hot, utpressning, våldshandlingar, sabotage och mord åt andra."
Citera
2021-10-27, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Håller med dig om att, skulle jag skjuta ihjäl någon och offret har med sig folk som inte har något med det att göra överhuvudtaget, då vet ju inte jag som skytt ifall dom har vapen eller inte, och därmed skjutit efter dom också. Jag är ju rädd om mitt eget liv.
Om jag däremot känner de två som är med offret, så behöver varken jag eller dom bry oss om varandra. Jag drar bara efter offret.

Precis, så därför tror jag att man utan att tveka kan nog säga att de på något sätt har vetat om detta. Ingenting annat är logiskt om det inte är så att de som skjutit på riktigt är självmordbenägna själva.
Citera
2021-10-27, 18:33
Medlem
Citat:
Exakt detta allt handlar om. Gör rätt för dig betala 3 miljoner plus fortsätt rappa för SSTV eller bli klippt. Dom säger ju t o m internt själva till varandra där att om han gör rätt för sig låter dom han vara. Detta i stängda chattar med varandra.

Einars morsa manipulerade Einar till att dom som byggde upp han i alla år och tagit hand om han inte ska få äta 20% längre. Hon som starta alla problem för honom. Girighet. Att dom i slutändan behövde ge 20% till Kardo ändå för hon insett att hennes drag inte funkar i den branschen gjorde ju allt bara värre.

Han skulle betalat 3 miljoner och fortsatt rappa för SSTV så hade han inte varit död idag helt enkelt.

Vad hade dom velat ha nästa gång? Ska han ge upp allt bara för dem vill ha allt. Jag hade nog gjort som einar men inte kommit tillbaka till sverige. Sen tycker jag de borde hålla sig till droger, utpressningar e hemska grejer och slutar ofta dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in