Citat:
Jag har spelat padel några gånger.
Skitkul! Skulle gärna göra det oftare.
Men!
Det är inte mig tråden handlar om...
Tråden handlar om ärketypen på en padel-bana.
Skulle säga att det är exakt samma typ av människa oavsett om det är en tjej eller kille som spelar.
Den typiske spelaren:
...är runt 40 år gammal.
...tillhör medelklassen.
...är vit.
...tar sig själv på alldeles för stort allvar.
...tror att denne är unik som faktisk spelar padel.
...tror att denne är unik som kan skrapa ihop tre kompisar till en match. Sen att dessa kanske bara råkar vara arbetskamrater är en annan sak.
...tror att den är sådär lite skön om han/hon slår racket i glaset av (spelad?) ilska, fast alla tycker att vederbörande är patetisk.
...tror att ett padel-racket i handen, gör personen snyggare. Det gör det verkligen inte. Tvärt om.
...har problem i förhållandet. Använder därför padel-banan för att spana/ragga, alternativt använda sporten som raggningsfras. "Såg dig på padelbanan. Har du spelat länge? Vi borde styra upp en match någon gång."
...lever i ett kärlekslöst förhållande och behöver få komma bort från hemmet en stund då och då.
...identifierar sig som just padel-spelare, oavsett frekvens på antalet spelade pass/månad senare året.
...tar sig själva på ALLDELES för stort allvar (ja, en upprepning var befogad)
...tror att dom är något.
Till dessa personer vill jag bara säga:
Slappna av för fan! Det är bara en lek!!
Skitkul! Skulle gärna göra det oftare.
Men!
Det är inte mig tråden handlar om...
Tråden handlar om ärketypen på en padel-bana.
Skulle säga att det är exakt samma typ av människa oavsett om det är en tjej eller kille som spelar.
Den typiske spelaren:
...är runt 40 år gammal.
...tillhör medelklassen.
...är vit.
...tar sig själv på alldeles för stort allvar.
...tror att denne är unik som faktisk spelar padel.
...tror att denne är unik som kan skrapa ihop tre kompisar till en match. Sen att dessa kanske bara råkar vara arbetskamrater är en annan sak.
...tror att den är sådär lite skön om han/hon slår racket i glaset av (spelad?) ilska, fast alla tycker att vederbörande är patetisk.
...tror att ett padel-racket i handen, gör personen snyggare. Det gör det verkligen inte. Tvärt om.
...har problem i förhållandet. Använder därför padel-banan för att spana/ragga, alternativt använda sporten som raggningsfras. "Såg dig på padelbanan. Har du spelat länge? Vi borde styra upp en match någon gång."
...lever i ett kärlekslöst förhållande och behöver få komma bort från hemmet en stund då och då.
...identifierar sig som just padel-spelare, oavsett frekvens på antalet spelade pass/månad senare året.
...tar sig själva på ALLDELES för stort allvar (ja, en upprepning var befogad)
...tror att dom är något.
Till dessa personer vill jag bara säga:
Slappna av för fan! Det är bara en lek!!
Pure magic
Skrattar lite åt den avundsjuka som råder i denna tråd, mestadels feta tangentbordskrigare märker jag. Ut och gå vetja, om ni nu inte har råd att spela padel.