2021-10-27, 08:14
Medlem
CalzoneItalias avatar
Zlatan spelar Padel
Citera
2021-10-27, 08:15
Medlem
Hussefars avatar
Har provat på padel en 2-3 gånger då en kompis tjatat dit mig då de saknats folk till den bokade tiden. Kan bekräfta att alla saker som nämns i tråden är 100% sanna.
Citera
2021-10-27, 08:15
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Padel är för folk som är för dåliga för tennis. Brukar retas med dom

Jonas Björkman spelar Padel han var världsetta i tennis
Citera
2021-10-27, 08:19
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Jonas Björkman spelar Padel han var världsetta i tennis

Jo, men nu var det inte Jonas Björkman vi pratade om utan den typiske Svensson som spelar padel. Då är det betydligt lättare att utföra för en nybörjare.

Björkman var världsfyra i singel btw.
Citera
2021-10-27, 08:21
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Jo, men nu var det inte Jonas Björkman vi pratade om utan den typiske Svensson som spelar padel. Då är det betydligt lättare att utföra för en nybörjare.

Björkman var världsfyra i singel btw.

Världsetta i dubbel
Citera
2021-10-27, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det är en korsning mellan tennis och squash. Fördelen är att nybörjare kan spela med avancerade spelare, utan att behöva förlora. I motsats till tennis.

Då kan det inte vara särskilt kul att bli proffs på padel då.
Citera
2021-10-27, 08:27
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Världsetta i dubbel

Ingen bryr sig om dubbel.
Citera
2021-10-27, 08:27
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ingen bryr sig om dubbel.

Men du är ett troll som sade att folk spelar padel för att dom är dåliga i tennis .
Citera
2021-10-27, 08:29
Medlem
Paris24s avatar
Jag tvingades in i den stora padel-hallen i Center syd för mina barn skulle klättra i klätterhallen där bredvid. Det var smockfullt, alla padelbanor hade kö. Eftersom jag inte var med och klättrade hade jag en hel timme att bara granska padelfolket. Nästan alla är usla, en liten klick är i topptrim. Alltid EN man som dominerar snacket. Många använder stunden för att klä upp sig i snygga träningskläder. man spelar oftast dubbel så kan den som är genomusel ändå vara med, men den andra får springa som ett fån. Lika många män som kvinnor, det är ovanligt, men kvinnorna är kuttersmycken och männen driver allt i spelet och pratet. I princip alla verkar ha ett kontorsarbete t.ex jobba med datorer.

Jag är uppväxt med golf, född i Danderyd, och fick exakt samma vibbar. Padel är modern golf, golfrundan tar tre timmar så den hinns inte med längre. Då fungerar padel utmärkt. Man får klä sig snyggt, umgås med tre pers från kontoret eller kunder, prata lite coola saker om sin segelbåt, inte jobba så hårt som i tennis.

Kommer att dö ut ganska snabbt, padel har inte i närheten av golfens anor eller fanatiker. Men det gör inget, en padelhall verkar extremt billig att bygga och riva.
Senast redigerad av Paris24 2021-10-27 kl. 08:33.
Citera
2021-10-27, 08:29
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Men du är ett troll som sade att folk spelar padel för att dom är dåliga i tennis .

Japp, det är fakta. Mosar alla padeltöntar i tennis så dom vill bara spela padel numera. Men det ställer jag inte upp på
Citera
2021-10-27, 08:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag tvingades in i den stora padel-hallen i Center syd för mina barn skulle klättra i klätterhallen där bredvid. Det var smockfullt, alla padelbanor hade kö. Eftersom jag inte var med och klättrade hade jag en hel timme att bara granska padelfolket. Nästan alla är usla, en liten klick är i topptrim. Alltid EN man som dominerar snacket. Många använder stunden för att klä upp sig i snygga träningskläder. man spelar oftast dubbel så kan den som är genomusel ändå vara med, men den andra får springa som ett fån. Lika många män som kvinnor, det är ovanligt. I princip alla verkar ha ett kontorsarbete t.ex jobba med datorer.

Jag är uppväxt med golf, född i Danderyd, och fick exakt samma vibbar. Padel är modern golf, golfrundan tar tre timmar så den hinns den inte med längre. Då fungerar padel utmärkt. Man får klä sig snyggt, umgås med tre pers från kontoret eller kunder, prata lite coola saker om sin segelbåt, inte jobba så hårt som i tennis.

Kommer självklart att dö ut ganska snabbt, padel har inte i närheten av golfens anor eller fanatiker. men det gör inget, en padelhall verkar extremt billig att bygga och riva.

Paddel är som fotboll. Man får vara med i svenska herrlandslaget oavsett hur usel man är.
Citera
2021-10-27, 08:37
Medlem
junkbords avatar
Samma folk som sitter och skriver narcissistiska runkinlägg på LinkedIn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in