2021-10-26, 23:03
Avslutad
Squash-Folket bytte nog rackert till paddeln
Citera
2021-10-26, 23:18
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Jag stör mig något helt orimligt mycket på att det stavas paDel men uttalas paDDel.
Finns säkert någon förklaring men det spelar ingen som helst roll. Hela sporten är så sjukt fjantig och störig men att tillochmed namnet är så cp ger mig fan psykiska fel.

PADEL ÄR EN CP-SPORT!

För övrigt är det bara medelålders vita män som kör denna fjantsport. Har några kollegor som sysslar med denna idioti.

Tror inte det. Extremt poppis bland vita kvinnor också. Var en kul debatt om det för några veckor sedan i SVT. En feminist som höll på med ridsport var fly förbannad över att man skulle bygga ut en Padel-bara i närheten av ridbanan. Det skulle störa hästarna och det var typiskt rika vita män som fick gå före.

Hon blev svarslös när hon fick motfrågan vad exakt det kostar att rida i 2 timmar. 200 spänn kostade det att spela Padel.
Citera
2021-10-26, 23:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Tror inte det. Extremt poppis bland vita kvinnor också. Var en kul debatt om det för några veckor sedan i SVT. En feminist som höll på med ridsport var fly förbannad över att man skulle bygga ut en Padel-bara i närheten av ridbanan. Det skulle störa hästarna och det var typiskt rika vita män som fick gå före.

Hon blev svarslös när hon fick motfrågan vad exakt det kostar att rida i 2 timmar. 200 spänn kostade det att spela Padel.

Haha kan man se det nånstans på Svtplay?
Citera
2021-10-26, 23:24
Medlem
webbutvecklarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Dessa som håller på med racksporten padel, aldrig träffat någon? Är det medelklass, arbetare eller wt? Tacky medelklass skulle jag anta.

Mera seriöst måste det vara social medelklass och i smittotider är det inne? Ta på ett par grova kängor och ut och spring är mitt råd till dessa. Padel det är samma som tennis eller badminton enligt mig.

Vad är dessa för individer enligt dig som håller på med PADEL?
De jag känner är företagare i min kommun, och även regionchef på Företagarna i mitt län. ^^
Citera
2021-10-26, 23:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsman
Haha kan man se det nånstans på Svtplay?

Här går det att se:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/ridforalder-till-padelalskare-poppar-upp-padelhallar-som-svampar

Citat:
Linda Ström tycker att padelplanerna är ytterligare ett exempel på när “vita medelålders män” prioriteras över unga tjejer, och hon har tidigare uttryckt det i Expressen. Sten Jacobson tycker att det är en helt felaktig jämförelse eftersom många unga tjejer spelar padel.

Hon svarade aldrig hur mycket det faktiskt kostar det här med hästarna...
Citera
2021-10-27, 00:33
Medlem
Sommarvikingens avatar
Väldigt populärt där jag bor. Parkeringen är full med bilar framåt eftermiddagen och kvällen på en vardag. Helger är det fullt hela dagen. Man ser lite Tesla-bilar och andra fina bilar parkerade.

Det ska vara dyrt har jag hört så det är väl övre medelklass som lirar. Kan störa mig lite på det. Det är inte själva sporten jag stör mig på utan mer att det åker bilar fram och tillbaka till ett område som var väldigt lugnt och öde innan centret byggdes, snabbt kör dom också in på parkeringen, dom är väl kåta på att spela sin padel. Väldigt ful byggnad som skuggar. Innan var det fina tallar som växte på platsen där den fula Padel-byggnaden nu står.
Citera
2021-10-27, 01:01
Medlem
Pitschkas avatar
Jag tror på fullt allvar att det finns ett samband mellan att spela padel och rösta på folkpartiet.
Citera
2021-10-27, 01:45
Medlem
99% av de padelryttare jag känner är högt belånade komplexmänniskor vars inkomster till huvuddelen går åt enbart till att leka fancy-pancy genom höjda bolån och liknande.

Kvinnorna dricker prosecco och männen springer runt med hängslen och scarf.

Urtypen är också med i någon sorts round table-organisation för inbördes beundran, dock ej aldrig frimureriet där dessa låtsatsmänniskor aldrig ens skulle få sätta sin fot.

En stor del utgörs också av småföretagare som leker koncernchefer genom att starta upp holdingbolag som de i sin egen fantasi värderingsmässigt likställer med Volvo och Electrolux.
Citera
2021-10-27, 02:31
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Vad är dessa för individer enligt dig som håller på med PADEL?

Det är väl samma typ (läs: klass) som spelar tennis och squash. Det är ingen knegarhobby direkt.

Min tjejs farsa är väl typexemplet på mannen som spelar padel: medelålders sportintresserad höginkomsttagare. Det är ju en bra sport för de som vill spela en mindre krävande tennis. Och det är faktiskt kul!
Citera
2021-10-27, 02:40
Medlem
Manginazs avatar
Typisk syssla för hjärndöda säljare med en IQ under 100, garanterat vaccinerade, har tidigare följt med dom andra i fårskocken och spelat innebandy och golf men nu är det minsann padel som gäller.
Citera
2021-10-27, 03:30
Medlem
Kongruensbojds avatar
Ingen utanför Sveriges gränser verkar känna till denna aktivitet. Är det en typiskt svensk sport?
Citera
2021-10-27, 05:23
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90
99% av de padelryttare jag känner är högt belånade komplexmänniskor vars inkomster till huvuddelen går åt enbart till att leka fancy-pancy genom höjda bolån och liknande.

Kvinnorna dricker prosecco och männen springer runt med hängslen och scarf.

Urtypen är också med i någon sorts round table-organisation för inbördes beundran, dock ej aldrig frimureriet där dessa låtsatsmänniskor aldrig ens skulle få sätta sin fot.

En stor del utgörs också av småföretagare som leker koncernchefer genom att starta upp holdingbolag som de i sin egen fantasi värderingsmässigt likställer med Volvo och Electrolux.

Exakt den analysen har jag också gjort, de så kallade "fjantmänniskorna", samma typ av människor som under 90-talet utan större talang levde golf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in