Citat:
Ja, du har rätt, det är nog en möjlig tolkning utifrån de knappa uppgifterna där?
I TR menar på att det är när han stigit ur bilen som Lisbeth springer ut i gatan.
".... Sedan gick jag ut och då sprang Lisbeth omkring där ock skrek..."
https://imgur.com/gallery/xqUEEkY
Men till TP's påstående (som så klart inte köper det jag vill peka på ovan)
Det är otroligt vad denne gärningsman ska ha sett bakom ryggen under flykten, lagt på minnet och sedan använt för att göra sig själv till vittne. (Och som jag pekat på tidigare så är SE uppe i 20 uppgifter som placerar honom som vittne på mordplatsen, kanske fler... där varje lögn är en risk. Det är inte trovärdigt alls.)
I TR menar på att det är när han stigit ur bilen som Lisbeth springer ut i gatan.
".... Sedan gick jag ut och då sprang Lisbeth omkring där ock skrek..."
https://imgur.com/gallery/xqUEEkY
Men till TP's påstående (som så klart inte köper det jag vill peka på ovan)
Det är otroligt vad denne gärningsman ska ha sett bakom ryggen under flykten, lagt på minnet och sedan använt för att göra sig själv till vittne. (Och som jag pekat på tidigare så är SE uppe i 20 uppgifter som placerar honom som vittne på mordplatsen, kanske fler... där varje lögn är en risk. Det är inte trovärdigt alls.)
En snabb sammanfattning (jag kan ha missat någon) av alla unika uppgifter SE lämnar i förhör, till RB och tidningar den 1 mars som har mycket starkt stöd i materialet:
Såg taxibil med taxikille i närheten av Skandia
Såg en man ligga på rygg med dam på knä bredvid
Såg en man i gränd med mörkblå täckjacka
OP blödde ur näsa och mun och gick inte att känna igen
OP var Ej vid medvetande
LP sa att hennes man blivit skjuten
LP rusade omkring för att stoppa bilar
AH gjorde hjärtmassage och kände pulsslag
Ung man gjorde mun-mot-mun
SE hjälpte AH och SG med framstupa sidoläge
Polisen kom snabbt och sprang in Tunnelgatan
Ambulansen anlände en stund efter att poliserna sprungit (och SE kommit tillbaka)
Flicka berättade att det var OP
Vilka fler uppgifter menar du att han sagt som det finns starkt stöd för?
I väktarförhören med uppgifter från 28 feb har följande uppgifter stöd från båda väktarna:
En man hade blivit skjuten, som man sa var OP
SE gick fram och tittade
OP såg liten ut
SE hjälpte till att vända på OP
(att SE sett konstgjord andning finns inte med i förhör med ALG)