2021-10-26, 16:43
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Är väl alla pensionärer som får alla nyheter från SVT och faller för Damberg och Ygemans lögner. Att MP och C i praktiken har makten i frågor rörande invandringen och brott och straff förstår man nog inte. De är från en tid då man litade på politiker och varandra.

Samtidigt är det länge kvar till valet. Mycket kan hända, men M och SD måste vara på tårna. S kommer att få en boost i opinionen nu när Magdalena Andersson tillträder, hon kommer hyllas i media och få väldigt mycket exponering. Gissningsvis kommer hon direkt lova hårdare tag och många kommer falla för det.

Hoppas altmedia kör en EXPO och sitter på någon skit om henne, typ grovt skattefusk, som de släpper innan valet.
Citera
2021-10-26, 16:45
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Lite positivare nyheter för oss som hoppas att Liberalerna blir det första partiet som straffas för deras destruktiva politik och kastas på politikens soptipp:
https://omni.se/sabunikritikern-odenjung-vann-provomrostning-i-vast/a/v5xOel

Toppnamnet från Göteborg vill gå tillbaka till C och vänstern. Blir det liknande nomineringar i Stockholm och Uppsala blir det spännande framöver. Då kommer det bli ordentligt hett på stämman senare i år och Moderaterna kommer tvingas satsa på att ta Liberalernas väljare i valet istället för att försöker närma sig L.

Jag tror hon har stöd i antalet röster i partiet men hon har stora distrikt mot sig. Hoppas kommunistfalangen har stärkts så att de får riktigt allvarliga interna problem.
Citera
2021-10-26, 16:53
Medlem
Citat:
Så jävla tröstlöst med ökningar för S och MP men minskningar för M och SD. Vad krävs för att folk ska överge S? Ser de inte vad som händer med samhället?

L runt 4% också som om det inte vore illa nog.

Vi får hoppas att det är en tillfällig svacka. Med tanke på Sossarnas valmaskineri med den otappade resursen icke-integrerade förortsinvandrare måste SD+M+KD gå in i valrörelsen med en klar ledning.

För inte så länge sedan (ett drygt halvt decennium till decennium)så röstade eller så kunde över 90 % tänka sig att rösta på någon som samarbetade med Mp (lite mindre bland etniska svenskar givetvis). Ligger siffran kring 70 % nu kanske (spekulation). Detta trots att man redan då visste var utveckling var på väg och nu har det ju redan hänt .... Viktigt tror jag och inte glömma bort hur extremt detta är och något sådant extremt glömmer man inte bort i första taget utan det sitter säkert djupt.
Citera
2021-10-26, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Självklart kan man tänka en enkel tanke då och då men det blir pinsamt när de är lite för många och lite för högt upp i partiprogrammet.

Sverige verkar ju vara ett fantastiskt land för företag och är det som driver Sverige framåt. Men det där supergeniet som startade företaget var en gång liten och gick i en svensk skola och kunde utbilda sig till civilingenjör utan att betala en krona i skolavgift. Hans brorsa som hade autism hade aldrig några förutställningar att lyckas men hans föräldrar fick gott om stöd hos BUP och skola för pojken skulle kunna ta sig igenom skolåren och får idag hjälp via LSS och mår utmärkt. Entreprenörens bästa kompis hade det svårt hemma med alkoholiserade föräldrar och började i tonåren falla ur ramen fullständigt. Många försök gjordes av skolan och socialen för att hjälpa situationen och han kunde till slut ta sig ur alla onda cirklar och jobbar idag som fritidsledare.

Entreprenörens kusin drabbades av cancer och fick gratis sjukvård fram tills hon gick bort 2 år senare.

Uppskatta vad som gör Sverige till ett bra land och sluta tänk så jävla enkla tankar tack!

Ja vi skall ha fler poliser men det är inte BARA det som avgör.

Det där supergeniet blev knivmördad för att han "var på fel plats vid fel tillfälle". På grund av fusk inom LSS drogs broderns LSS in och han dog i väntan på hjälp från psykiatrin. Socialen är överbelastad och kunde inte hjälpa entreprenörens bästa kompis.

1. Mycket med Sverige är bra 2. Det som är bra förstörs eller riskerar att förstöras eller urholkas av massbidragsinvandring 3. Dina tankar är enkla vilket kan vara bra men de leder till negativa konsekvenser och du bör därför ompröva dem då de inte tålt dagens ljus.
Citera
2021-10-26, 17:22
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Så jävla tröstlöst med ökningar för S och MP men minskningar för M och SD. Vad krävs för att folk ska överge S? Ser de inte vad som händer med samhället?

L runt 4% också som om det inte vore illa nog.

Vi får hoppas att det är en tillfällig svacka. Med tanke på Sossarnas valmaskineri med den otappade resursen icke-integrerade förortsinvandrare måste SD+M+KD gå in i valrörelsen med en klar ledning.

Svaret är att nej, många ser inte eller låtsas inte om alla problemen som finns i Sverige. Så länge det inte drabbar dem själva. Det blir också så när tilliten till varandra är havererad, det är enligt mina föräldrar som ett helt annat samhälle än på 70-80-talet när folk litade och brydde sig om varandra. Idag är det mest fokus på att vara PK samt att bara bry sig om sig själv. Då blir följden i opinionsmätningarna detta också. Eftersom jag känner människor som läser Aftonbladet och inte hänger på flashback så är jag verkligen inte förvånad över att vänstersidan ökar och högersidan minskar.

Jag håller allt jämnt den rödgröna sidan som knappa favoriter inför valet.

Tillägger också att många ser problemen, men har den bestämda uppfattningen att det alltid utan undantag är vänsterpolitik som är lösningen
Senast redigerad av catforwardpower 2021-10-26 kl. 17:28.
Citera
2021-10-26, 17:39
Medlem
Ni bör kunna se det orimliga i IPSOS mätning. Naturligtvis har inte L studsat upp till 4%. Övriga institut har ju visat under 3%.

Samma med mätningen av MP. Inga andra institut säger 5% utan snarare under 4% hela tiden.

Däremot är det nog korrekt att S studsar mellan 25%--26% hela tiden och att SD och M ligger som siamesiska tvillingar mellan 20%---22%.

Sedan har vi nya faktorer att ta hänsyn till Ett ganska stort hat mot MP på grund av stigande elpriser och bensinpriser. Den faktorn har ännu inte hunnit slå igenom och den borde också drabba S.

Skjutningen av Èinar kan ha rört om lite men borde väl mest drabba regeringspartierna.

Låt oss simma lugnt ett tag till.
Citera
2021-10-26, 17:53
Medlem
vetenskapspartiets avatar
Citat:
Lite positivare nyheter för oss som hoppas att Liberalerna blir det första partiet som straffas för deras destruktiva politik och kastas på politikens soptipp.

Skattefinansierad massinvandring och folkutbyte genom påtvingande av en av världens högsta skatter, världens lägsta skatteeffektivitet, förljugen inflation, svenskfientlig polis och avskaffad åsikts- och yttrandefrihet är den absoluta motsatsen till liberalism. Det är underligt att en liberal politiker skulle stödja något sådant men man kan konstatera att det sker.
Citera
2021-10-26, 18:29
Medlem
Vryzass avatar
Anledningen till varför ni ser ökningar för S och MP med minskningar för M och SD ena veckan, och tvärtom nästa vecka är inte för att folk "inte ser problemen" i Sverige.

Det är för att alternativet till en S/MP regering är en borgerlig regering med M/KD/L. Men medans för en moderat som kommer i byxan av tanken, så ser folket ingen skillnad. Alls.

Därför ser du ingen ökning för oppositionen medans du ser den sämsta regeringen i modern tid göra bort sig. För oppositionen är precis lika värdelös.
Citera
2021-10-26, 18:43
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Självklart skall man hitta enkla lösningar; du måste jobba inom det offentliga om du kommer med svåra lösningar på jobbet, för i vinstdrivande verksamhet skulle du få sparken med en gång om du kom med svåra lösningar hela tiden.

Du tycker inte en extra semestervecka för föräldrar är populism precis innan valet när OU-siffrorna är dåliga? S är det mest populistiska partiet i riksdagen. MP vill ju impopulära saker och har en ideologisk inriktning till skillnad från er.
Det föraktfulla snacket om enkla lösningar är bara en härskarteknik.
Citera
2021-10-26, 18:53
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Det är bara brus ännu så länge, men anledningen till att oppositionen inte vill lyfta tror jag beror på Kristersson som hos mig och många andra bara väcker antipati. Tänk om M hade haft Sonesson som partiledare nu istället. Då hade oppositionen haft 55 procent.

Om M dumpat Kristersson mot någon annan, och SD och M hade gått ut som ett delat regeringsalternativ istället för M/KD hade du garanterat sett ett annat opinionsläge.

Folket vill inte ha en M/KD regering styrd av Kristersson.
Citera
2021-10-26, 18:58
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag håller inte med, och jag hör ofta folk (mest, men inte uteslutande,yngre män) fundera över att kanske rösta M "eftersom de verkar ha fattat".

Till och med min egen son (som närmar sig 30) funderade i dessa banor.

Det har snart gått 8 år sedan Reinfeldt. Det är lång tid för väljarminnet det, speciellt om väljaren var av yngre slag på den tiden.

Kanske du har rätt vad det gäller unga människor (f.f.a. unga män)? Stureplansmoderaterna kanske kan locka

Men vad det gäller "ursossarna" på landsbygden så ser jag, tack vare mina släktingar, att M inte har en chans. SD däremot har attraherat en del, men sossar som ser SD som en möjlighet har nog sedan länge redan gått över.
Kvar finns kanske en del LO-medlemmar som undrar "vad fan får jag för pengarna?". Frågan är bara om LO-medlemmar går till höger eller vänster p.g.a. missnöje?

M är dock inte ett alternativ.
Citera
2021-10-26, 19:04
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ni bör kunna se det orimliga i IPSOS mätning. Naturligtvis har inte L studsat upp till 4%. Övriga institut har ju visat under 3%.

Samma med mätningen av MP. Inga andra institut säger 5% utan snarare under 4% hela tiden.

Däremot är det nog korrekt att S studsar mellan 25%--26% hela tiden och att SD och M ligger som siamesiska tvillingar mellan 20%---22%.

Sedan har vi nya faktorer att ta hänsyn till Ett ganska stort hat mot MP på grund av stigande elpriser och bensinpriser. Den faktorn har ännu inte hunnit slå igenom och den borde också drabba S.

Skjutningen av Èinar kan ha rört om lite men borde väl mest drabba regeringspartierna.

Låt oss simma lugnt ett tag till.
Jag tror att en kommande het fråga är alla vindkraftverk. Bolund vill göra det möjligt att tvinga kommunerna att acceptera snurrorna.
Motviljan mot snurrorna runt knutarna i kombination med att kärnkraften ratas av lagstiftaren.....det kan nog få en och annan väljare att höja på ögonbrynen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in