2021-10-25, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Varför då? Vet man inte vilken den svåraste motståndaren är så kommer man arbeta på ett felaktigt vis. SD kämpar alltid med alternativ media och social media p.g.a. det. Och där är vi bäst. När svensk media drevar om Louise och någon flaggpolicy som är identisk med de flesta sossekommuners flaggpolicy så är det bara vi oppositionella som genomskådar det genom alternativa kanaler. Övriga 80 % köper medias bild oavsett vårt "budskap och sätt att jobba".

Nej, det är inte så. Det är behaglig tillflykt att inbilla sig det men sådan ser inte verkligheten ut. Exempelvis: Under valvakan 2018 så rapporterade SVT en intressant siffra. Hur stor andel av de som vill skärpa invandringspolitiken (mer eller mindre rejält) röstade på SD? 33%. En tredjedel. Så det är absolut inte så att alla andra håller med media och det har aldrig varit så.

Citat:
Självklart är de en del av etablissemanget, men fortfarande deras starkaste trumfkort. Om ett band har en mycket bra sångare så kan ju hon vara bandets trumfkort, och en del av bandet. Ingen skulle veta vad sossarna, expo eller någon annat tyckte och ljög om ifall inte media spred det.

Förvisso. Men då skulle total censur råda. Inte sant?
Citera
2021-10-25, 22:47
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Typiskt vänsterdravel. Det pratas om "enkla lösningar på svåra problem" när SD vill ta i med hårdhandskarna samt strypa invandringen. Ens egna "genomarbetade lösningar" innebär att man strösslar mer pengar på "problemet" och hoppas att det till skillnad från de tidigare 25 åren ska fungera den här gången. Samtidigt sopar man kritiken under mattan och brunmålar oppositionen.

Om man han hade nöjt sig med endast kritiken mot invandringen så hade jag kunnat har överseende med det. Men övriga profilerade frågor är ALLTID av typen längre fängelsestraff, fler poliser, fler fängelser, mindre bidrag, lägre bensinpriser osv.
Citera
2021-10-25, 23:16
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Nej, det är inte så. Det är behaglig tillflykt att inbilla sig det men sådan ser inte verkligheten ut. Exempelvis: Under valvakan 2018 så rapporterade SVT en intressant siffra. Hur stor andel av de som vill skärpa invandringspolitiken (mer eller mindre rejält) röstade på SD? 33%. En tredjedel. Så det är absolut inte så att alla andra håller med media och det har aldrig varit så.
Förvisso. Men då skulle total censur råda. Inte sant?

Det råder censur när media propagerar för vissa partier och attackerar ett parti specifikt. Läs mitt tidigare svar jag förklarar det där, till skillnad från dig har jag inte lust att svara samma sak igen. Det kan ni pyssla med i S.
Citera
2021-10-25, 23:23
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Populism är är att vilja genomföra enkla lösningar som pöbeln enkelt kan ta till sig. SD är för mig ett parti som nästan enbart för den typen av politik och struntar i allt som är svårt.

Självklart skall man hitta enkla lösningar; du måste jobba inom det offentliga om du kommer med svåra lösningar på jobbet, för i vinstdrivande verksamhet skulle du få sparken med en gång om du kom med svåra lösningar hela tiden.

Du tycker inte en extra semestervecka för föräldrar är populism precis innan valet när OU-siffrorna är dåliga? S är det mest populistiska partiet i riksdagen. MP vill ju impopulära saker och har en ideologisk inriktning till skillnad från er.
Citera
2021-10-25, 23:28
Medlem
Det är ganska många som nog gärna ville ha mindre invandring, men som inte röstade på SD när det var det enda politiska partiet som ville begränsa massinvandringen.

Där finns många anledningar, en av de främsta är att man inte vill bli kallad nazist.

Därför är det nödvändigt att övriga partier fortsätter på spåret att massinvandringen inte kan fortgå. Det ger helt enkelt för många samhällsproblem och sänker Sverige.

Nu blir Sverige ett mycket hårdare och brutalare land än vi skulle blivit utan massinvandringen bara för att nu krävs hårda tag för att få ordning och reda med tiotusentals människor som inte har minsta vilja att följa lagarna utan är 100% fokuserade på att utnyttja Sverige till max för egen vinnings skull.

Ingen av deras hemländer vill ha tillbaka dessa kriminella människor. Självklart. Ingen vill sitta med Svarte Petter och behöva punga ut massor av egna resurser och leva med stor otrygghet.

Därför är det ofrånkomligt att fängelsekapaciteten byggs ut rejält och klarar av att fängsla kanske 50.000 människor under många år framåt.
Citera
2021-10-25, 23:32
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Om man han hade nöjt sig med endast kritiken mot invandringen så hade jag kunnat har överseende med det. Men övriga profilerade frågor är ALLTID av typen längre fängelsestraff, fler poliser, fler fängelser, mindre bidrag, lägre bensinpriser osv.

Va? Kolla din historik bak i tråden några år så ser du att det är just invandringskritiken som gjort att du hatar SD! Ni sossar är otroliga nu har en minister sagt att han var rädd för att bli kallad rasist och så låtsas ni alla kollektivt att ni alltid varit invandringskritiska! Det där gjorde ju Kristersson nyligen när M bytte politik, då var det plötsligt SDs syn på EU som var problemet trots att SD varit rasist-nazister sedan 2010 enligt M. Nu när ni i S erkänner problemen ni skapat så är det plötsligt bensinpriserna som är problemet med SD! Vilket hyckleri, skäms du inte?

Oyto detta är varför S måste utplånas oavsett om det kräver nazist-stämplande eller vad som helst; de är genomruttna och kommer alltid skada Sverige.
Citera
2021-10-25, 23:37
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Va? Kolla din historik bak i tråden några år så ser du att det är just invandringskritiken som gjort att du hatar SD! Ni sossar är otroliga nu har en minister sagt att han var rädd för att bli kallad rasist och så låtsas ni alla kollektivt att ni alltid varit invandringskritiska! Det där gjorde ju Kristersson nyligen när M bytte politik, då var det plötsligt SDs syn på EU som var problemet trots att SD varit rasist-nazister sedan 2010 enligt M. Nu när ni i S erkänner problemen ni skapat så är det plötsligt bensinpriserna som är problemet med SD! Vilket hyckleri, skäms du inte?

Oyto detta är varför S måste utplånas oavsett om det kräver nazist-stämplande eller vad som helst; de är genomruttna och kommer alltid skada Sverige.
greta75 är en brunröd, en ljugande och hatande brunsosse. Vänligen kleta inte ihop sådana med sådana som mig som är rödröd och uppskattar fakta och sakpolitik.
Senast redigerad av BIB3l 2021-10-25 kl. 23:40.
Citera
2021-10-25, 23:43
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Det är ganska många som nog gärna ville ha mindre invandring, men som inte röstade på SD när det var det enda politiska partiet som ville begränsa massinvandringen.
Där finns många anledningar, en av de främsta är att man inte vill bli kallad nazist.
Därför är det nödvändigt att övriga partier fortsätter på spåret att massinvandringen inte kan fortgå. Det ger helt enkelt för många samhällsproblem och sänker Sverige.
Nu blir Sverige ett mycket hårdare och brutalare land än vi skulle blivit utan massinvandringen bara för att nu krävs hårda tag för att få ordning och reda med tiotusentals människor som inte har minsta vilja att följa lagarna utan är 100% fokuserade på att utnyttja Sverige till max för egen vinnings skull.
Ingen av deras hemländer vill ha tillbaka dessa kriminella människor. Självklart. Ingen vill sitta med Svarte Petter och behöva punga ut massor av egna resurser och leva med stor otrygghet.
Därför är det ofrånkomligt att fängelsekapaciteten byggs ut rejält och klarar av att fängsla kanske 50.000 människor under många år framåt.

De reser hem när vi slutar försörja dem och ge dem samhällsservice. Utan bidrag, utan sjukvård, utan arbetstillstånd, utan rätt till bostad etc. så åker de hem; de skiter i Sverige de är bara här för att det är bäst för dem. Blir det istället sämst för dem i Sverige så drar de vidare. Jag tror dessutom man kan ordna om i de existerande fängelserna för alla utvisningsdömda så att de vill åka hem när de måste bo i stora sovsalar med våningssängar, enkel mat, ingen TV, inga TV-spel, inget internet, ingen mobiltäckning. De kan bara få språkutbildning på hemspråket och samhällskunskap om hemlandet.

En så kallad enkel lösning på svåra problem istället för ingen lösning alls utan bara en massa dyra åtgärder som förvärrar situationen som S och Greta hållit på med sedan 90-talet.
Citera
2021-10-25, 23:48
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
greta75 är en brunröd, en ljugande och hatande brunsosse. Vänligen kleta inte ihop sådana med sådana som mig som är rödröd och uppskattar fakta och sakpolitik.

Då är inte S något parti för dig, det finns ingen väg tillbaka för dem. De kanske försöker ändra sin politik men då får de interna slitningar och förlorar muslimerna. Dagen Mona Sahlin tog över partiledarposten skrev S under sin egen dödsdom. Det är vad jag tror i alla fall. De kommer fortsätta att vara ett stort parti men ett allt mer utländskt parti. 2 miljoner utlandsfödda och Gud vet hur många med invandrarbakgrund är en stark väljarbas.
Citera
2021-10-25, 23:53
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Då är inte S något parti för dig, det finns ingen väg tillbaka för dem. De kanske försöker ändra sin politik men då får de interna slitningar och förlorar muslimerna. Dagen Mona Sahlin tog över partiledarposten skrev S under sin egen dödsdom. Det är vad jag tror i alla fall. De kommer fortsätta att vara ett stort parti men ett allt mer utländskt parti. 2 miljoner utlandsfödda och Gud vet hur många med invandrarbakgrund är en stark väljarbas.
Exakt så. Det som var (S) finns inte längre. Jag definerar mig som partilös.
Citera
2021-10-26, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Pengar till sjukvården är också populistiskt, speciellt som det ofta är skitsnack. Moderaterna brukar ju ”satsa” på sjukvården genom att ta bort pengar. Brukar sällan fungera.

Men som jag skrev populism är oftast sånt man inte kan upprepa. Men visst, det är ju rätt godtyckligt med. Skär du i biståndet varje år är det snart nere på noll och då kommer det garanterat vara personer som ser nackdelarna med det.

Menar såklart inte att man för varje år som går ska skära mer o mer i det. Biståndet ska ligga konstant på låt oss säga 0,25% av BNP.
Citera
2021-10-26, 05:14
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Populism är är att vilja genomföra enkla lösningar som pöbeln enkelt kan ta till sig.

SD är för mig ett parti som nästan enbart för den typen av politik och struntar i allt som är svårt.

Men inte bara SD.

Från M kunde vi tex häromdagen höra om deras förslag att man skulle få köpa alkohol vid take away/utkörning från restauranger. Så billigt förslag att man spyr.

Smarta/utbildade/eftertänksamma människor ser igenom den typen av politik och förstår att allt inte är så enkelt.
"Nya S, arbetarförraktspartiet"

SD har lösningar som arbetarna redan för 30 år sedan insåg var enkla lösningar på problem som annars skulle komma att bli svåra.
Idag behövs återvandring, och storskalig sådan. Jag skulle dock inte kalla det enkel lösning, eftersom tiden då lösningen var enkel (dvs stoppad massinvällning) är över.

Ni sossar kan ju gå ihop med M och fortsätta utförsäljningen av vårt enda hem i världen den vägen, men arbetarna kommer förr eller senare att hänga er i lyktstolpar och sedan genomföra lösningar på problemen. 7k är alltid 7k. Ni är 83%- än så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in