Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Det kan ha varit ett stort misstag av SD att göra sig så tätt förknippade med M.
M är några ormar. Ge borgarbrackorna chansen, så lurar de av skattebetalarna varenda tillgång och skänker bort allt till kompisarna.
Även jag bävar för att se UK som statsminister. Kommer dock inte att påverka min röst eftersom jag inte röstar SD, men jag kan förstå sosseväljare som tvekar. Om nu Magdan och Nooshi retoriskt styr upp vänstersidan kan vänstern mycket väl komma att få 4 år till.
SD möste absolut visa att de är självständiga och inte kommer hora ut sig till M för småpengar. Att tex vara tydliga med att man aldrig kompromissar om invandring, A-kassa och pensioner kan nog hjälpsa. Samtidigt måste man visa att man är villig att sammarbeta. Är en snäv stig att vandra...
Däremot ser det ju i IPSOS ut som att SD och M har tappat till S. Är det sossar som lämnar SD i rädsla för M eller är det högersossar som lämnar M pga närmandet till SD eller en mix?
Något annat som oroar är om media faktiskt lyckas styra in så att "klimathotet" blir en allt viktigare valfråga samtidigt som svenskarna vänjer sig med våldet och fortsatt går på bluffen från sossarna om att Sveriges gränser är stängda/vi har EUs miniminivåer på invandring. Då kommer regeringen vinna valet 2022 med bättre siffror än 2018, sedan till valet 2026 har ytterligare 300.000 mestadels vänsterröstande invandrare fått svenska medborgarskap (ingen slump att språktestet för medborgarskap införs 2025, efter att alla som kom 2014-2016 fått sina medborgarskap). Vore det inte för invandrarrösterna hade S förlorat valet med rätt stora siffror redan 2018.