Citat:
Ursprungligen postat av
Marie-Antoinette
Restriktioner har att göra med om MGM kan förstöra för utredningen och/eller brottsplats. Troligen hade L restriktioner från början, men jag tror jag läste någonstans att de togs bort rätt tidigt, och strax efter det kom det artiklar i media om ett "tjafs" mellan försvarsadvokat och åklagare om sekretessen, att psykjournalerna fanns på Flashback.
Ex Lambertz hade väl inga restriktioner, eller ganska kort i alla fall.
Ang det lilla jag fetat:
Varför skriver du "Troligen"?
Jag måste ställa dig en rak fråga: Hyser du tvivel gällande att åklagaren verkställt de möjligheter till restriktioner som domstolen de facto gett åklagaren? Åklagaren har begärt att få begränsa LB:s möjligheter till utifrån-information gällande det allvarliga brott hon är misstänkt för, så varför I all sin dar misstror du verkställigheten?
Om du på allvar tvivlar på om LB haft restriktioner, så är det inte alls konstigt att flera tråddeltagare ifrågasätter dig.
Ang "tjafset" mellan försvarare och domstolen, så lär väl det tjafset ha uppkommit efter att FUP blev offentligt i samband med att åtal väcktes.
Samtidigt som åtal väcks brukar samtliga mediarestriktioner hävas.
OffT:
Ang Lambertz: Klart som sjutton Lambertz hade fulla restriktioner! Dock satt han ju anhållen plus häktad i bara två veckors tid.
Varför läser du inte existerande trådar?
Dina gissningar gör att du riskerar att inte bli tagen på allvar.
Öht.