2021-10-25, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Men.. Herregud. Vad får du allt om E från. Så du menar att dom är lika goda kålsupare båda två.. Och då kan hennes promiskösa med massor av män försvaras?

L tidigare relationer med män har inget med mordet på E att göra. Punkt.

Fokus är L och Es relativt korta relation och vad som hände i anslutning till brottet.
2021-10-25, 17:47
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
jahapp inte så länge kvar nu, på fredag faller domen för Lydia och hon sitter i häktet men utan restriktioner. Om någon besöker henne och ger henne en laptop, kan hon gå in på nätet och läsa om sig själv, ex.vis här då?

Ja, troligen, har L någonsin suttit häktad med restriktioner?

Advokaten har ju skrivit surt till tingsrätten angående att Ls psykjournaler har hamnat på just Flashback via fuppen. De borde ha legat i den hemliga/sekretess delen.
2021-10-25, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Personen som skrev det lät väldigt övertygande. Hur hon har sex är irrelevant men att hon är impulsiv, instabil och gränslös tycker jag är intressant i fallet.
Vanligt förekommande bland personer med EIPS är att de ofta har en favoritperson.
Favoritpersonen byts ofta ut med jämna mellanrum när den inte längre håller måttet i personen med EIPS ögon.

Ja. Och?
Nu handlar det om att hon skjutit någon och varför. Var hennes gränser går gällande sex och relationer har inget samband. Jag betvivlar inte att hon betett sej så, det är som sagt "normalt" för vissa diagnoser och andra. En sak det säjer är att hon haft väldigt många turbulenta relationer och det här är första gången hon skjuter någon. För min del är det intressanta vad som fått henne att gå över den gränsen i just det här fallet.
Ur ett mänskligt och psykologiskt perspektiv sitter ingen i en intensiv relation med den objektiva sanningen, endast en subjektiv bild av den. Och i relation med borderline och andra diagnoser blir det extremt svängigt för alla inblandade. I det här fallet har vi ju ena partens diagnoser på papper men vet ingenting om vänner, ex. och bekantas mentalitet och tillstånd när dom uttalar sej? Att en del är sårade och enkelspåriga i sina resonemang är ju uppenbart. Varför?
Min erfarenhet är att man väldigt, väldigt fort uppmärksammar hur dessa människor är eftersom dom just är impulsiva och instabila. Att man väljer att ingå i en relation ändå vittnar om ganska mycket.
2021-10-25, 17:59
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Advokaten har ju skrivit surt till tingsrätten angående att Ls psykjournaler har hamnat på just Flashback via fuppen. De borde ha legat i den hemliga/sekretess delen.
Åklagaren har iaf fått "tillstånd att meddela restriktioner" så det tror jag nog
2021-10-25, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
L tidigare relationer med män har inget med mordet på E att göra. Punkt.

Fokus är L och Es relativt korta relation och vad som hände i anslutning till brottet.

Då finns det ju inget och diskutera mer. eftersom det inte verkar vara nån här som vart med på deras fyllefester. Då kan ju alla som låtsats veta allt och som varken känner eller ens känner till varken E eller L sitta och vrida och vända och spekulera om fupen och dess innehåll. Intressant.... Nä inte alls. Bara mest drygt blir det.
2021-10-25, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Då finns det ju inget och diskutera mer. eftersom det inte verkar vara nån här som vart med på deras fyllefester. Då kan ju alla som låtsats veta allt och som varken känner eller ens känner till varken E eller L sitta och vrida och vända och spekulera om fupen och dess innehåll. Intressant.... Nä inte alls. Bara mest drygt blir det.

Men relevant.
2021-10-25, 18:42
Medlem
Citat:
jahapp inte så länge kvar nu, på fredag faller domen för Lydia och hon sitter i häktet men utan restriktioner. Om någon besöker henne och ger henne en laptop, kan hon gå in på nätet och läsa om sig själv, ex.vis här då?
Gissar att du vid ett besök blir fråntagen din laptop. Likaså får du troligen lämna ifrån dig mobilen. Gissar vidare att det inte är säkert att hon blir beviljad besök. Kanske inte ens om man hävdar att man minsann kommer direkt från Flashback..

Men din fundering är inte ointressant.
Jag har noterat att det I tråden finns en viss animositet grundad på att man tror och tycker olika om vad för sorts person LB kan tänkas vara.
Ett drottning-nick blir anklagat, absolut inte helt ogrundat, för att in I kaklet försvara LB och för att välvilligt tolka LB:s handlingar och moral, existensen av den sistnämnda ifrågasätts. Imho inte utan orsak..

Så!
Varför inte öppna en sorts brevvänskap med LB?
Skriv till henne! Bifoga de frågor som flera här i tråden undrar över. Istället för att bara spekulera om hon haft sugardaddys, ställ henne en rak fråga. Bara att fritt fråga på! Undvik naturligtvis direkta frågor rörande själva brottet hon är misstänkt för. På det viset kan tråden få hennes uppfattning. Kanske blir inte svaren från LB helt sanningsenliga, men det kan ändå vara av visst intresse att få veta vad hon svarar.
2021-10-25, 18:59
Medlem
Citat:

Det fetade:
Du skojar nu, va?
Du kunde lika gärna fråga om påven är katolik..

Det är klart att LB som mordmisstänkt suttit med fulla restriktioner!
Hur skulle det se ut om en mordmisstänkt via press, radio och tv kunde följa hur utredningen av dödandet av en person hanteras?
Men du tänker kanske att just LB, för att det är lite extra synd om henne, hon därför skulle kunna få veta vad Expressen och AB skriver om mordet för att hon på det viset lättare skulle kunna parera polisernas frågor?

Nog för att Sverige kritiseras för att dalta med brottslingar, men fullt så långt har det ännu inte gått, tack och lov!
2021-10-25, 19:17
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det fetade:
Du skojar nu, va?
Du kunde lika gärna fråga om påven är katolik..

Det är klart att LB som mordmisstänkt suttit med fulla restriktioner!
Hur skulle det se ut om en mordmisstänkt via press, radio och tv kunde följa hur utredningen av dödandet av en person hanteras?
Men du tänker kanske att just LB, för att det är lite extra synd om henne, hon därför skulle kunna få veta vad Expressen och AB skriver om mordet för att hon på det viset lättare skulle kunna parera polisernas frågor?

Nog för att Sverige kritiseras för att dalta med brottslingar, men fullt så långt har det ännu inte gått, tack och lov!

Restriktioner har att göra med om MGM kan förstöra för utredningen och/eller brottsplats. Troligen hade L restriktioner från början, men jag tror jag läste någonstans att de togs bort rätt tidigt, och strax efter det kom det artiklar i media om ett "tjafs" mellan försvarsadvokat och åklagare om sekretessen, att psykjournalerna fanns på Flashback.

Ex Lambertz hade väl inga restriktioner, eller ganska kort i alla fall.
2021-10-25, 20:00
Medlem
Citat:
Restriktioner har att göra med om MGM kan förstöra för utredningen och/eller brottsplats. Troligen hade L restriktioner från början, men jag tror jag läste någonstans att de togs bort rätt tidigt, och strax efter det kom det artiklar i media om ett "tjafs" mellan försvarsadvokat och åklagare om sekretessen, att psykjournalerna fanns på Flashback.

Ex Lambertz hade väl inga restriktioner, eller ganska kort i alla fall.
Ang det lilla jag fetat:
Varför skriver du "Troligen"?

Jag måste ställa dig en rak fråga: Hyser du tvivel gällande att åklagaren verkställt de möjligheter till restriktioner som domstolen de facto gett åklagaren? Åklagaren har begärt att få begränsa LB:s möjligheter till utifrån-information gällande det allvarliga brott hon är misstänkt för, så varför I all sin dar misstror du verkställigheten?

Om du på allvar tvivlar på om LB haft restriktioner, så är det inte alls konstigt att flera tråddeltagare ifrågasätter dig.

Ang "tjafset" mellan försvarare och domstolen, så lär väl det tjafset ha uppkommit efter att FUP blev offentligt i samband med att åtal väcktes.
Samtidigt som åtal väcks brukar samtliga mediarestriktioner hävas.

OffT:
Ang Lambertz: Klart som sjutton Lambertz hade fulla restriktioner! Dock satt han ju anhållen plus häktad i bara två veckors tid.
Varför läser du inte existerande trådar?
Dina gissningar gör att du riskerar att inte bli tagen på allvar.
Öht.
2021-10-25, 20:21
Medlem
Citat:
Peka gärna ut vad hon ljuger om, du som tydligen vet den exakta sanningen!

Om du läser fupen igen så borde du kunna lista ut själv vad hon ljugit om!
Och ja, det VET jag eftersom det slår tillbaka på henne i senare förhör. Det är ingen tolkning utan fakta.
2021-10-25, 20:39
Medlem
Citat:
Jag killgissar att hon kommer att få tillgång till internet nån gång på 2040 talet.. om inte mentalpatienter I Sverige har 5G på hispan..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in