2021-10-06, 14:21
Medlem
Att Emil var alkis är ju helt klarlagt.
Hans egen mamma har ju skrivit det på hans minnesida
Sen förtjänar man ju knappast att dö för det.
2021-10-06, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Bra där, du har rätt

Hur fel är inte samtalslistan och texten om den.
Det är inte bara Lydias samtal/SMS i listan.
Kimmos samtal är över 16 minuter men som han menar var 1-2 minuter.

Efter det Kimmo samtalet ringer någon till Lydia och samtalet varar 10 minuter. Vem är det?

010-569 39 00
Andra format: 0105693900 / +46105693900
28 personer har hittills sökt på 010-569 39 00.

Telefonnumret kommer från operatören Telia Sverige AB

Polisen har flera 010-569-nummer (samt 010-568- och 010-567-nummer för den delen), så förmodligen är det polisen som ringt upp henne.
2021-10-06, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Hade ett av barnen på allvar sett sin pappa skjuten??
Fy fan, stackars barn om det stämmer.

Sen en fundering..
Inte van att läsa FUP så va snälla...
En del av beslagen står det "utlämnat" på.
Betyder det att någon anhörig till E hämtat grejerna eller vad?
Minns inte riktigt vad det var för beslag tyvärr.

Ang att många sidor journalanteckningar finns så är min tanke dubbel.
En dag är barnen stora och kan läsa, några vuxna kanske pratar om det och deras barn hör osv.
Samtidigt så är det intressant information då det någonstans visar att hon är trasig.

Läst tråden och FUP och får känslan av att dom två skulle inte ens haft ett one night för dom var skadliga för varann.

Jag tror inte barnet såg pappan bli skjuten utan han såg pappan efter att hsn blivit skjute. Vilket förmodligen är traumatiskt i dig så det räcker och blir över
2021-10-06, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Är det bara jag som tänker på vilken fantastisk människa Kimmo verkar vara? Han ger stabilitet till
L:s äldsta barn som har sina fäder utomlands. Dessutom har han ställt upp mycket på L tidigare.

E:s barn har sin mödrar (som tur är) och tack vare Kimmo så blir ingen av L:s barn föräldralösa. Det är den enda ljusglimten jag ser i FUP!

Jo jag har också tänkt på det. Stackars honom som mötte L men tur för hennes äldre barn som gått en bra vuxen i sitt liv
2021-10-06, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag håller med, det är väldigt lite formalia.
Tydligen så är aktbilaga 38, med Lydias journaler, släppt "av misstag"? Får det gå till så?

Har missat att det skulle vara ett misstag, men skulle inte vara första gången ”misstag” läckts ut.
Tänker på Elin Krantz-fallet, vidrigt misstag..

I detta fall så är det L’s psykiska hälsa som försvaret har att gå på. Så om det är ett misstag så gör det nog varken till eller från för någon.

Iaf, kan inte minnas en fup som är så innehållsfattig.
Även fast man har filmen som är ett starkt bevis (sjukt), så är det fortfarande oklart.
2021-10-06, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Nja, jag vet inte om det krävs någon större raketforskning och läsa in högstadium och gymnasium. Dessutom vet vi ju inte heller vilken nivå hon höll.
När det gäller Landskapsarkitekt så ger hon ju själv versionen i FUP att hon inte klarade av det.
Något skall man ju ändå göra för att suga in bidrag menar jag!
För övrigt om man samlar ihop hennes versioner i livet så vet jag inte riktigt vad Du hittar att hon har haft stabilitet i livet.
Senaste 6 åren har hon ju svängdörrar på vårdens alla instanser från sjukhus till hispan i kombination med att hon lämnade kvar barnen hos exet som agerade vårdnadshavare.
Det betyder ju att hon har ett antal år dessförinnan som var kaoz.
Lägg till ej genomförda grundskola/gymnasium, då har Du inte så värst många år kvar och räkna hem stabilitet.
Det enda jag håller med dig om i ditt inlägg är just att det är en sorglig historia och då främst för E, barnen och K som har stått i vägen.
Jag står nog kvar vid ordvalet samhällets bottenskrap

Jag vidhåller att det kräver en hel del arbetsinsats att komplettera upp dessa behörigheter. Majoriteten kommer aldrig ens på tanken. Ger upp innan. Det var knappast hon själv som placerade sig på den skola hon gick sin grundutbildning i, eller? Att barn föds med ev NPF diagnoser kan inte heller tillskrivas barnet.
Senast redigerad av Remark 2021-10-06 kl. 18:23.
2021-10-06, 19:10
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Här är FUP:en tillgänglig via Docdroid så den även är läsbar direkt via webbläsare för de som inte vill/kan ladda ner allting på en gång. (Går givetvis att ladda ner filerna i sin helhet därifrån också).

Uppsala tingsrätt:
Hej, og tack
Saknar förhör med anhöriga med mera, vet du om detta är allt som är tillgänglig? Du verka vara insatt i hur ting brukar vara
2021-10-06, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Hej, og tack
Saknar förhör med anhöriga med mera, vet du om detta är allt som är tillgänglig? Du verka vara insatt i hur ting brukar vara

Det ska enligt dagboksbladet bara vara dessa två förundersökningsprotokoll som finns tillgängliga i målet. En del saker, så som filmklippen, är sekretessmarkerade. Eventuellt har det hållits förhör med anhöriga som inte bedömts utgöra en del av förundersökningsprotokollen och då har de hamnat i slasken. Innehållet i den blir inte per automatik offentliga handlingar och kan fortsatt beläggas med förundersökningssekretess alternativt sekretess med hänsyn till den enskildes intresse, även efter det att åklagaren lämnat in stämningsansökan.

De offentliga förhör som finns med vittnen i form av grannar samt Lydias tidigare make hittar du i aktbilaga 37, sid. 5-6, men de har du möjligen redan läst.
2021-10-06, 20:42
Medlem
WWHs avatar
Citat:
Är det bara jag som tänker på vilken fantastisk människa Kimmo verkar vara? Han ger stabilitet till
L:s äldsta barn som har sina fäder utomlands. Dessutom har han ställt upp mycket på L tidigare.

E:s barn har sin mödrar (som tur är) och tack vare Kimmo så blir ingen av L:s barn föräldralösa. Det är den enda ljusglimten jag ser i FUP!

Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Jo jag har också tänkt på det. Stackars honom som mötte L men tur för hennes äldre barn som gått en bra vuxen i sitt liv

Ja, håller med och det bör markeras även i detta ganska "kalla" forum med allt för många "stöveltrampare", att det finns medmänniskor med stora hjärtan. All heder till Kimmo.
2021-10-06, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WWH
Ja, håller med och det bör markeras även i detta ganska "kalla" forum med allt för många "stöveltrampare", att det finns medmänniskor med stora hjärtan. All heder till Kimmo.

Det här gillar jag !

Heder till Kimmo och kärlek till alla barnen <3
2021-10-07, 00:29
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Det ska enligt dagboksbladet bara vara dessa två förundersökningsprotokoll som finns tillgängliga i målet. En del saker, så som filmklippen, är sekretessmarkerade. Eventuellt har det hållits förhör med anhöriga som inte bedömts utgöra en del av förundersökningsprotokollen och då har de hamnat i slasken. Innehållet i den blir inte per automatik offentliga handlingar och kan fortsatt beläggas med förundersökningssekretess alternativt sekretess med hänsyn till den enskildes intresse, även efter det att åklagaren lämnat in stämningsansökan.

De offentliga förhör som finns med vittnen i form av grannar samt Lydias tidigare make hittar du i aktbilaga 37, sid. 5-6, men de har du möjligen redan läst.
Tack för svar!
Letade efter dagboksbladet, men hittade inte. Men då vet jag
2021-10-07, 19:32
Medlem
Citat:

En annan ljusglimt är att grannarna osjälviskt hoppade in och försökte rädda Emils liv. De visste förmodligen inte vad som hänt så de måste ju ha varit rädda för att bli skjutna själva under räddningsinsatsen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in