2021-10-25, 11:57
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Exakt - vem fan tar emot en sån dyr present så tidigt? Sjukt , snacka om att utnyttja en snäll kille som inte vill vara ensam

Oj vad denna bil sticker dig i ögonen!

För det första så ÄGDE INTE L denna bil, det var E som ÄGDE den, hela tiden!!!

Och tråden har kollat upp bilen, den hade väl gått en massa mil, och kostade/var värd ca 20.000 kr! Det var mer eller mindre en SKROTBIL! Som jag kommer ihåg det. Inte alls någon speciellt dyr "present".

Och sedan när blir det en kvinnas ansvar att neka presenter från någon som uppvaktar henne?? Är karlar helt ansvarsbefriade?

Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Om du läser Fup så ser du att dem testat vapnet och att avtryckaren kräver kraft för att tryckas in

Vad är ditt problem ? Du försvarar och försöker hitta anledningar och bortförklaringar hela tiden till hennes avrättning av Emil
Fattar du inte att det är helt stört det du håller på med?
Hon är ett bevisat psykfall
Finns film där hon helt iskallt avrättar Emil
Och du ändå fortsätter
Fan stackars människa. Du är lika störd som Lydia. Sök hjälp - nu direkt

Om du läser alla inlägg och ordentligt också, så har jag redan fått svar på den frågan, ett bättre och utförligare svar än från dig!

Frågan är väl VEM som är störd här, och behöver hjälp!
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2021-10-25 kl. 12:00.
2021-10-25, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, i mina förhållanden har jag varit trogen, men när jag inte har varit i något förhållande var jag lite lös på foten. Växte upp på 1970-talet, nämligen, precis efter hippierevolutionen och uppfinningen av P-piller.

Fast denna kvinnan med mopedbilen hävdar ju själv att hon och E är i någon slags relation. Det låter ju som att E har en otrogenhetsrelation vid sidan av L.

Varför tog Es förhållanden slut hela tiden? Hans ex strödde ju en massa salt i såren genom att ha någon slags kärleksaffär med hans chef, som ledde till något bråk, som ledde till att han bytte jobb.

Det låter ju inte helt stabilt från någon av dem.

Min personliga teori är att E, förutom alkoholmissbruk också hadde ett sexmissbruk, och det brukar leda till otrohetsaffärer.

Men.. Herregud. Vad får du allt om E från. Så du menar att dom är lika goda kålsupare båda två.. Och då kan hennes promiskösa med massor av män försvaras?
2021-10-25, 12:10
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Misstänkte att du nog är/varit en hemmafru (inget fel i det) men du vet alltså inte om du hade 5 barn eller 6 barn..? 🙄
Känner varken E eller L men när tillomed E:s ex talar gott om honom så räcker det för mig!
L är en levande bomb som exploderar när hon inte får som hon vill!

Jag har 4 egna barn, ett fosterbarn (min sons bästis från skolan vars mamma dog) nu är de alla vuxna, men nu har jag full vårdnad om mitt barnbarn sedan min dotter dog, när han var 8 månader.

Det är väl ett ex som talar gott om E, svårt att tänka mig att Es "otrogna" ex (kärleksrelation till Es chef) skulle säga så mycket gott om honom, då hon på sätt och vis kan vara upptakten till denna tragiska historia.

I början av tråden hävdade någon som känner L att L och E skulle göra detta Es ex svartsjuk genom att bli ihop, lägga ut lyckliga bilder på Facebook etc.
Men den personen blev ju hela tiden grymt påhoppad av några användare i tråden, så mer av denna hypotes är svårt att få nu.
2021-10-25, 12:14
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Men.. Herregud. Vad får du allt om E från. Så du menar att dom är lika goda kålsupare båda två.. Och då kan hennes promiskösa med massor av män försvaras?

Det står om mopedbilskvinnan i fuppen!

Det är ingentig jag "fått" från någonstans!

Ett sådant psykbryt som hon får, får man inte om man inte har/hadde en kärleksrelation med den döde. Om hon nu är normalstörd, vill säga.
2021-10-25, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det står om mopedbilskvinnan i fuppen!

Det är ingentig jag "fått" från någonstans!

Ett sådant psykbryt som hon får, får man inte om man inte har/hadde en kärleksrelation med den döde. Om hon nu är normalstörd, vill säga.

Han kanske hade träffat henne och ville nåt med den kvinnan. Men inte blev av med L. Han sa åt L och flytta. Hon vägrade och sköt honom.
2021-10-25, 13:17
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Han kanske hade träffat henne och ville nåt med den kvinnan. Men inte blev av med L. Han sa åt L och flytta. Hon vägrade och sköt honom.
Hon sa väl att dom hade en relation så vitt jag minns 😁 Vilket jag i o f s inte tror på, säkert en tombosing/stalker bara 🙈
Senast redigerad av Cedderik 2021-10-25 kl. 13:20.
2021-10-25, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Att ha ett öppet förhållande och otrohet är två skilda ting.
Vad tror du om att hon haft sugardaddys i Köpenhamn när hon bodde i Helsingborg? Lite väl specifikt för att bara vara skitsnack?

Ja det verkar ju stämma, men det står ingenting om att hon var tillsammans med någon då vad jag kan se varje fall.
2021-10-25, 14:09
Medlem
Citat:
NÅGRA har skrivit att hon har haft otal med partners vid sidan om. Inte någon! Och dom hade INTE ett öppet förhållande.

Som sagt, jag känner dom inte så jag vet inte om dom hade öppet eller inte öppet förhållande.
Och som sagt, det skrivs så mycket skitsnack i tråden, så man ska inte ta allt för sanning tror jag. :-)
2021-10-25, 14:13
Medlem
Citat:

Okej, då man ska alltså tro på allt som skrivs om L men helt plötsligt inte tro på det som skrivits om E.
Nu får du väl ändå ge dig. :-D)
2021-10-25, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Att ha ett öppet förhållande och otrohet är två skilda ting.
Vad tror du om att hon haft sugardaddys i Köpenhamn när hon bodde i Helsingborg? Lite väl specifikt för att bara vara skitsnack?

Ett skämt väl? Är det specifikt för att vara skitsnack och måste då vara sant?

Varför är det K uppger den objektiva sanningen? Det är hans upplevelse. Han är just ett försmått ex som haft ett väldigt kaotiskt förhållande. Ingen vet var han står i frågan eller hur han beter sej. Bara att han är bitter över dessa saker och skyller sitt eget dåliga beteende på L. Javisst, han klappade på henne men det var ju hon som fick honom till det?
Som tur är vet polisen ungefär hur tillförlitliga vittnesuppgifter är.

Och igen då: Det är skitsamma hur mycket och på vilket sätt hon hade sex för brottets natur. Det finns inget samband. Det är bara illvilligt och lågbegåvat skitsnack.
2021-10-25, 16:59
Medlem
jahapp inte så länge kvar nu, på fredag faller domen för Lydia och hon sitter i häktet men utan restriktioner. Om någon besöker henne och ger henne en laptop, kan hon gå in på nätet och läsa om sig själv, ex.vis här då?
2021-10-25, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Ett skämt väl? Är det specifikt för att vara skitsnack och måste då vara sant?
Och igen då: Det är skitsamma hur mycket och på vilket sätt hon hade sex för brottets natur. Det finns inget samband. Det är bara illvilligt och lågbegåvat skitsnack.
Personen som skrev det lät väldigt övertygande. Hur hon har sex är irrelevant men att hon är impulsiv, instabil och gränslös tycker jag är intressant i fallet.
Vanligt förekommande bland personer med EIPS är att de ofta har en favoritperson.
Favoritpersonen byts ofta ut med jämna mellanrum när den inte längre håller måttet i personen med EIPS ögon.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in