"Hassan jobbar svart på en restaurang i Stockholmsområdet. Han jobbar upp till 80 timmar i veckan utan rast och ibland utan ledig dag för 27 kronor per timme.
– Om det inte finns jobb på restaurangen då skickar han hem mig till honom för att städa, säger Hassan.
När Hassan fick sitt tredje avslag från Migrationsverket och risken att utvisas blev ännu större fokuserade han på att hitta ett jobb och få ett arbetstillstånd för att kunna stanna kvar i landet.
Han fick en tre månaders provanställning på en restaurang. Efter det erbjöd restaurangägaren honom ett jobb med 8 000 kronor i lön. Enligt avtalet skulle han tjäna 19 000 kronor men varje månad lämnade han tillbaka pengar till arbetsgivaren."
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/skatteverket-forslavar-svartarbete-restaurang