2021-02-08, 08:22
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Ja precis, sossevänstertrafiken som styrs är ju som sagt totalt blind så.
Läste ang en mindre artikel ang illegala eller i detta fall en kriminell invandrare som fått asyl osv.
Denna svartskalle dök upp hos en äldre kvinnlig pensionär och snodde hennes besparingar och börs.
Han lämnade DNA på brottsplatsen, men som såklart inte kunde kopplas till nån identitet, sen tog det 5 år senare tills polisen tog han för ett annat brott av ren slump och då matchade hans DNA detta gamla rån hos tanten.

Poängen är man vet inte vilka som bor eller uppehåller sig i Sverige av 100 000 tals inkl som kan ta till vad som helst genom att kanske köra lastbil efter gågator där folk går ? Antar att även schweden har nog även rekord i att ha mest antal oidentifierade innanför gränsen

Vaddå "vänstern"? Det är högern som har öppnat gränserna. Det är högern som hela tiden blockerar åstramningar.

Var det förövrigt bara jag som tyckte att Maein Bhuiyan hade ett ansikte som bar spår av att hans föräldrar och deras föräldrar var lite närmare släkt än vad de borde ha varit?
__________________
Senast redigerad av IngetNick2 2021-02-08 kl. 08:43.
Citera
2021-02-16, 17:11
  #74
Medlem
spoilers avatar
"Hassan jobbar svart på en restaurang i Stockholmsområdet. Han jobbar upp till 80 timmar i veckan utan rast och ibland utan ledig dag för 27 kronor per timme.

– Om det inte finns jobb på restaurangen då skickar han hem mig till honom för att städa, säger Hassan.

När Hassan fick sitt tredje avslag från Migrationsverket och risken att utvisas blev ännu större fokuserade han på att hitta ett jobb och få ett arbetstillstånd för att kunna stanna kvar i landet.

Han fick en tre månaders provanställning på en restaurang. Efter det erbjöd restaurangägaren honom ett jobb med 8 000 kronor i lön. Enligt avtalet skulle han tjäna 19 000 kronor men varje månad lämnade han tillbaka pengar till arbetsgivaren."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/skatteverket-forslavar-svartarbete-restaurang
Citera
2021-02-16, 17:26
  #75
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Hassan jobbar svart på en restaurang i Stockholmsområdet. Han jobbar upp till 80 timmar i veckan utan rast och ibland utan ledig dag för 27 kronor per timme.

– Om det inte finns jobb på restaurangen då skickar han hem mig till honom för att städa, säger Hassan.

När Hassan fick sitt tredje avslag från Migrationsverket och risken att utvisas blev ännu större fokuserade han på att hitta ett jobb och få ett arbetstillstånd för att kunna stanna kvar i landet.

Han fick en tre månaders provanställning på en restaurang. Efter det erbjöd restaurangägaren honom ett jobb med 8 000 kronor i lön. Enligt avtalet skulle han tjäna 19 000 kronor men varje månad lämnade han tillbaka pengar till arbetsgivaren."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/skatteverket-forslavar-svartarbete-restaurang

Ännu ett exempel på vad okvalificerad arbetskraftsinvandring leder till - människor utnyttjas, den svarta ekonomin och organiserad brottslighet gynnas, villkoren för den inhemska arbetskraften innom låglönesektorn försämras och blir otryggare ... När man ser hur han "lämnar tillbaka pengar till arbetsgivaren" kan man ju inte låta bli att undra hur mycket coronastöd som på detta sätt hamnar i den organiserade brottslighetens fickor.
Citera
2021-02-16, 18:27
  #76
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkmix
Det finns inga krav på speciell kompetens. Alla som kan skaffa ett jobb i Sverige, vare sig det är som städare eller dataspecialist, är välkomna.


Jo, men det borde uttryckas tydligare att det är dom kvinnliga invandrarna som är välkomna. Vi har alldeles för mycket svartmuskiga karlar i det här landet, så vi behöver knappast fler kåtbockar med taskig kvinnosyn.
Citera
2021-04-05, 23:27
  #77
Medlem
spoilers avatar
Betalvägg

"De senaste fem åren har Sunsalat rekryterat minst 30 personer från utlandet för att hacka och packa sallad i Helsingborg. Tack vare att arbetarna varit bosatta inom EU får de snabbt uppehållstillstånd och kan ta med familjen. I utbyte mot de attraktiva anställningarna måste arbetarna jobba för mycket låga löner."

https://www.hd.se/2021-04-05/signaler-om-lonedumpning-i-tio-ar-migrationsverket-kan-inget

"På salladstillverkaren Sunsalat har anställda fått betalt för 25 timmars arbete – men ofta arbetat 60 timmar eller mer än så.
– Om man säger att man inte vill jobba gratis måste man sluta, säger Idrees Mohammed, som flyttade till Sverige för att jobba i fabriken."

https://www.hd.se/2021-04-04/langa-pass-i-salladsfabriken-men-bara-halv-lon
Citera
2021-04-13, 09:50
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Betalvägg

"De senaste fem åren har Sunsalat rekryterat minst 30 personer från utlandet för att hacka och packa sallad i Helsingborg. Tack vare att arbetarna varit bosatta inom EU får de snabbt uppehållstillstånd och kan ta med familjen. I utbyte mot de attraktiva anställningarna måste arbetarna jobba för mycket låga löner."

https://www.hd.se/2021-04-05/signaler-om-lonedumpning-i-tio-ar-migrationsverket-kan-inget

"På salladstillverkaren Sunsalat har anställda fått betalt för 25 timmars arbete – men ofta arbetat 60 timmar eller mer än så.
– Om man säger att man inte vill jobba gratis måste man sluta, säger Idrees Mohammed, som flyttade till Sverige för att jobba i fabriken."

https://www.hd.se/2021-04-04/langa-pass-i-salladsfabriken-men-bara-halv-lon

Någon som har tillgång till Helsingbords Dagblads artikel bakom betalväggen och som kan tala om vad som står där? (lägga upp artiklen för fri beskådan)
Citera
2021-10-24, 11:14
  #79
Medlem
spoilers avatar
Sverige vs Danmark

"För att kunna få arbetstillstånd ska du bland annat erbjudas en lön som är i nivå med svenska kollektivavtal eller vad som är brukligt inom yrket eller branschen. Du måste också arbeta i den omfattningen att lönen kommer upp till minst 13 000 kronor i månaden före skatt."

https://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Arbeta-i-Sverige/Vanliga-fragor-och-svar-om-arbetstillstand.html

"Hvis en virksomhed vil hente arbejdskraft udenfor EU - for eksempel fra Indien, eller en inder, der lige nu arbejder i Tyskland, så er det et krav, at man betaler medarbejderen en løn på minimum 37.000 kroner om måneden."

https://www.tv2lorry.dk/lyngby-taarbaek/restaurant-maa-ikke-hyre-udenlandsk-arbejdskraft-loennen-er-for-hoej
Citera
2021-10-24, 14:19
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Sverige vs Danmark

"För att kunna få arbetstillstånd ska du bland annat erbjudas en lön som är i nivå med svenska kollektivavtal eller vad som är brukligt inom yrket eller branschen. Du måste också arbeta i den omfattningen att lönen kommer upp till minst 13 000 kronor i månaden före skatt."

https://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Arbeta-i-Sverige/Vanliga-fragor-och-svar-om-arbetstillstand.html

"Hvis en virksomhed vil hente arbejdskraft udenfor EU - for eksempel fra Indien, eller en inder, der lige nu arbejder i Tyskland, så er det et krav, at man betaler medarbejderen en løn på minimum 37.000 kroner om måneden."

https://www.tv2lorry.dk/lyngby-taarbaek/restaurant-maa-ikke-hyre-udenlandsk-arbejdskraft-loennen-er-for-hoej

"Kvalificerade kockar". Jag gissar att det handlar om hans nästkusin eller någon som bor i hans hemby som har betalat honom dyrt för ett arbetstillstånd, i bästa fall har de sett kniv och gaffel tidigare.

Tydligen kan inte heller en utbildad europeisk kock lära sig att göra naanbröd. Vi ska tro på att turkar och araber kan lära sig att laga italiensk mat, att mongoler kan laga japansk mat men märkligt nog är det bara indier som kan lära sig att laga mat som duger för syltor där allt ändå smakar likadant.
__________________
Senast redigerad av IngetNick2 2021-10-24 kl. 14:22.
Citera
2021-10-25, 12:02
  #81
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peterniklassson
ange att sverige inte behöver någon arbetsinvandring för vi kan inte ens ge arbete åt våra egna.

Vems uppgift att " ge arbete" och varför?
Vem är " era egna"?
Jag hittade arbete när jag bodde här illegalt och även när jag var asylsökande.
Om man vill ha arbete så hittar man det.
Citera
2021-10-25, 12:05
  #82
Medlem
Kleo95s avatar
[quote=foool13|25748594]Du är liberal va..
jag är socialist, ingen arbetskraftinvandring.. det betyder en reservpott av arbetskraft som pressar lönerna nedåt och betyder att kapitalet suger ut arbetarklassen ännu mer.. och roffar åt sig ännu mer av marginalerna av det arbete som vi arbetar ihop..
Det här är en liberal propaganda förvrängnings-kampanj som sker.. som går ut på att alla omedvetet skall bli socialliberala i arbetarklassen.
Om kompetensbrist uppstår så vet du mycket väl vad det betyder i ett sådant kontrollsamhälle som Sverige. (jag antar att du är över 30 och har följt med i debatten senaste 10 åren.)
Det betyder att någon medvetet av politiska skäl valt att inte utbilda tillräckligt med människor för att fylla tjänsterna.. det skulle aldrig hända annars i någon större skala inom högkvalificerade yrken..
För sökande och och folk med höga betyg har vi sannerligen.

Invandring skall ske på humanistisk grund, och då humant, och ingenting annat.[/QUOTE]
Jaså? Så därför sådana som jag som jobbade hårt och betalade skatt utvisas och analfabeter/lågutbildade som aldrig kommer bli anställda och självförsörjande får stanna?
Ni vill ha en underklass som ger er känsla att ni är värdefulla som försörjer dem stackare
Citera
2021-10-25, 12:08
  #83
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Fast delar av arbetskraftsinvandringen verkar skum. Varför behöver vi importera 253 städare när vi har massarbetslöshet?
http://www.migrationsverket.se/download/18.78fcf371269cd4cda980001751/Avgjorda+arbetsmarknads%C3%A4renden+hel%C3%A5ret+2 009.pdf
Vem ska jobba som städare här?
Citera
2021-10-25, 12:08
  #84
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleo95
Vems uppgift att " ge arbete" och varför?
Vem är " era egna"?
Jag hittade arbete när jag bodde här illegalt och även när jag var asylsökande.
Om man vill ha arbete så hittar man det.

Arbetskraftsinvandring är till för när det inte finns kompetens inom landet, alltså inte någon som kan ta jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in