2021-10-25, 01:20
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Frågan är bara vilken tränare man ska gå för i United? Det lätta valet är ju att sikta in sig på någon utan jobb nu (typ Conte eller Zidane) och få in denne direkt. Dock vet jag inte om en sådan som Conte är rätt val då hans spelsystem inte känns som det passar dagens United ändå och att det kommer krävas en större ombyggnad. Utöver det vet vi ju att han aldrig är speciellt långvarig i sina klubbar utan gärna ställer till med det ena och det andra.

Då ser jag hellre att man gör en noggrann koll och plockar in någon för ett längre perspektiv. Någon jag skulle vilja se är Erik Ten Hag men han sitter ju under kontrakt med Ajax och kommer inte lämna under säsongen. Dock skulle jag tycka det är värt att vänta på honom om man dessutom kan finna en caretaker för resten av säsongen och denne vet att det bara är resten av säsongen. Någon borde kunna tänka sig att göra det jobbet.

Ju snabbare Ole tas bort från ratten desto större chans att missa kraschen har klubben. Så min idé är att ta bort Ole med en gång, plocka in en caretaker som vet att jobbet enbart innebär säsongen ut och under tiden identifierar klubben den kommande managern. Vad säger andra United-fans?
Vad får dig att tro att Conte eller Zidane ens skulle vara intresserade av att bli ny kapten ombord på Titanic?
Citera
2021-10-25, 01:37
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vad får dig att tro att Conte eller Zidane ens skulle vara intresserade av att bli ny kapten ombord på Titanic?

Man kan ju vända på frågan eftersom du själv tror att Conte skulle vilja ta över Arsenal. 8a 2 år i rad.
Citera
2021-10-25, 01:39
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:

Vad säger dig att Conte eller Zidane ens skulle vara intresserade av bli ny kapten på Titanic (Arsenal)
Citera
2021-10-25, 02:01
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Man kan ju vända på frågan eftersom du själv tror att Conte skulle vilja ta över Arsenal. 8a 2 år i rad.
Vänta och se

Ole At The Wheel! Ole At The Wheel! Ole At The Wheel!
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Vad säger dig att Conte eller Zidane ens skulle vara intresserade av bli ny kapten på Titanic (Arsenal)
Spökelse-Christer, Arsenal är i ett bättre skick än vad Man Utd är. Och jag är fortfarande tvärsäker på att Conte kommer att basa över The Gunners inom kort.
Senast redigerad av Generalandersson 2021-10-25 kl. 02:26.
Citera
2021-10-25, 02:30
Medlem
Citat:
Vänta och se

Ole At The Wheel! Ole At The Wheel! Ole At The Wheel!

Spökelse-Christer, Arsenal är i ett bättre skick än vad Man Utd är. Och jag är fortfarande tvärsäker på att Conte kommer att basa över The Gunners inom kort.
Nu får du fasen ge dig. Conte kommer inte träna Gunners.. trust the process!
Citera
2021-10-25, 02:34
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Nu får du fasen ge dig. Conte kommer inte träna Gunners.. trust the process!
Ja är helt övertygad om att Antonio Conte kommer bli våran nästa boss, och att han är mannen som kommer att bringa en ny guldepok för Arsenal. Jag hade inte varit så självsäker på detta utan att ha ngn vettig anledning till att vara det.
Citera
2021-10-25, 02:48
Medlem
Citat:
Ja är helt övertygad om att Antonio Conte kommer bli våran nästa boss, och att han är mannen som kommer att bringa en ny guldepok för Arsenal. Jag hade inte varit så självsäker på detta utan att ha ngn vettig anledning till att vara det.
Vad är det för någon vettig anledning då? Han tackade nej till Spurs.. det säger liksom allt!
Arteta är rätt man för att styra skutan tillbaka till toppen!
Citera
2021-10-25, 02:56
Medlem
Generalanderssons avatar
Förresten, var inte detta säsongen som.. Man Utd skulle ta över världen och utmana om titeln? Nåja, nog om det. Men jag tycker att man redan kan bekräfta att Ronaldo har varit en katastrofvärvning för den minsta klubben i Manchester, verkar som att han har förstört den kemin som fanns i Man Utd förra säsongen. Dock så har det ju blivit lite av ett klassiskt MU-syndrom att värva en massa halvpansionärer för sjuka summor, och/eller unga lovande stjärnor men som ”floppar” i Man Utd, och som sedan blir storstjärnor när de väl lämnar det sjunkande skeppet till fördel för ngn storklubb som dessutom innehar en vinnarmentalitet.

Well, well, well. Nog om Man United.

Arsenal har en viktig match att se fram emot på tisdag. Can’t wait!

Fan, måste upp kl. 06.00 i ”morgon”.. Gonatt.
Senast redigerad av Generalandersson 2021-10-25 kl. 03:00.
Citera
2021-10-25, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Idag såg vi skillnaden mellan ett lag med en kompetent manager och ett lag med en vikarierande gymnastiklärare på bänken.

Alla målen i första halvlek kommer till efter usla försvarsinsatser och ärligen så är alla dessa missar coachbara om man har en kompetent ledarstab. Vid första startar det med att AWB pressar alldeles för högt upp i banan och därefter blir det fel på fel fram till målet. De tre andra målen så är det bara att titta på Luke Shaws placering och kommunikation med Maguire så ser vi varför det blir mål bakåt.

Någon av dem måste bänkas i nästa match för att sätta ner foten någonstans. Men jag har svårt att se Ole bänka någon ur backlinjen då han gillar att spela sina favoriter.

En smärtsam förlust men vi fick ju i varje fall se ett lag som vet hur man spelar fotboll så det får man väl tacka för. Ole kommer inte få sparken ikväll utan han kommer tyvärr få vara kvar ett tag till och det blir mer av denna varan blandat med matcher som vi vinner genom individuell briljans.

"vi fick ju i varje fall se ett lag som vet hur man spelar fotboll"...Yes idag...
Du måste ju ha sovit senaste 30 åren då Liverpool varit ett loser lag som vunnit fåtal titlar.
Citera
2021-10-25, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Vad är det för någon vettig anledning då? Han tackade nej till Spurs.. det säger liksom allt!
Arteta är rätt man för att styra skutan tillbaka till toppen!
Det finns massa anledning varför generalen vill och storhoppas på Conte till arsenal,
Citera
2021-10-25, 05:14
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZodiacX
"vi fick ju i varje fall se ett lag som vet hur man spelar fotboll"...Yes idag...
Du måste ju ha sovit senaste 30 åren då Liverpool varit ett loser lag som vunnit fåtal titlar.
Sant. Liverpool fansen är (Detta gäller ju givetvis inte alla från LFC-mafian) jävligt högljuda och jobbiga av sig.. i England finns det inga supportrar som är såpass ogillad och som har ett såpass dåligt rykte på sig som det Liverpool-mafian har. Och som även du poängterar, så Liverpool varit rent sagt usla och nästintill totalt värdelösa i 25 av de sista 30 åren.

Liverpool krossade Man United på deras hemmaplan i går, men för drygt 12 mnd sedan så fick de däng med 7-2 av Aston Villa.
Senast redigerad av Generalandersson 2021-10-25 kl. 05:45.
Citera
2021-10-25, 05:46
Medlem
Citat:
Sant. Liverpool fansen är (Detta gäller ju givetvis inte alla från LFC-mafian) jävligt högljuda och jobbiga av sig.. i England finns det inga supportrar som är såpass ogillad och som har ett såpass dåligt rykte på sig som det Liverpool-mafian har. Och som även du poängterar, så Liverpool varit rent sagt usla nästintill totalt värdelösa i 25 av de sista 30 åren.

Liverpool krossade Man United på deras hemmaplan i går, men för drygt 12 mnd sedan så fick de däng med 7-2 av Aston Villa.
Totalt värdelösa i 25 år men samtidigt lirat flertal CL finaler, varit med och slagits om liga titeln flera gånger om. Alltid varit med i toppen förutom ett par mörka år i början på -10 talet.

Ska väl tilläggas att Pool slåss mot tre stenrika köpeklubbar.

Vad har Arsenal? Vann ligan 2 gånger på -00 talet sen resten är bara nattsvart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in