2021-11-28, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Spelbolagen? Lol. Skulle säga att vi (Arsenal) har en starkare trupp än vad Man United har, dock så har MU ett bättre anfall än oss.

Fjärdeplatsen kommer troligen att bli en fight to the bitter end mellan AFC och WHU. Därför att West Ham har ett bättre lag än vad, och framförallt ett mer välfungerande lag än vad Man Utd är.
https://m.nicerodds.co.uk/english-premier-league-top4
Så du menar att spelbolagen vill förlora pengar?
Citera
2021-11-28, 08:19
Medlem
Citat:
Spelbolagen? Lol. Skulle säga att vi (Arsenal) har en starkare trupp än vad Man United har, dock så har MU ett bättre anfall än oss.

Fjärdeplatsen kommer troligen att bli en fight to the bitter end mellan AFC och WHU. Därför att West Ham har ett bättre lag än vad, och framförallt ett mer välfungerande lag än vad Man Utd är.

Detta kommer bli dagens snack..att Arsenal har starkare trupp än united ..
Citera
2021-11-28, 08:38
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81

Kmr bli snack mellan United och West Ham (när dom slår city) och en annan medlem Kmr gå in med att arsenal inte vunnit en cl titel.

Skön söndag!

// PoK
Citera
2021-11-28, 08:39
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Njae, men jag vill påstå att vi har ett bättre mittfält + försvar än vad Man United har. Spelare som tex Fred, McTominay, Maguire och Lindelöf hade inte ens varit bra nog till att få bära vattenflaskorna i Arsenal.
Senast redigerad av Generalandersson 2021-11-28 kl. 08:45.
Citera
2021-11-28, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Kmr bli snack mellan United och West Ham (när dom slår city) och en annan medlem Kmr gå in med att arsenal inte vunnit en cl titel.

Skön söndag!

// PoK
De bästa e de som kommer på fredag, united vs arsenal ,,tänk united förlorar idag,och sen på fredag,då är Arsenal 9 poäng före,jäklar vilket liv de kommer bli i tråden..
Ja detta West ham har värvat så klockrent i sommar att man inte ens saknar Jesse lindgard,får de honom i vinter,jadå,då tror jag på West ham kan kriga om CL plats...men tror ej de vinner idag mot city..
Senast redigerad av drhasch81 2021-11-28 kl. 09:02.
Citera
2021-11-28, 08:54
Medlem
Citat:
Njae, men jag vill påstå att vi har ett bättre mittfält + försvar än vad Man United har. Spelare som tex Fred, McTominay, Maguire och Lindelöf hade inte ens varit bra nog till att få bära vattenflaskorna i Arsenal.
Som du vet ger jag mig ej in i dessa diskussionerna på djupare nivå,låter andra användare diskutera detta men kommer bli trevlig läsning.
Citera
2021-11-28, 09:18
Medlem
Imbazs avatar
Citat:

Man vet att man inte har något att komma med när man utesluter Bruno, pogba och Varane ur exemplet för att det ska låta bättre. Skulle jag behöva ta en trupp till Liverpool så skulle jag alla dagar ta uniteds trupp.
Citera
2021-11-28, 09:50
Medlem
Känns som att Arsenal är med i racet på riktigt nu. Arteta verkar ha fått igång truppen på allvar och man ser glimtar av världsklass lite då och då.
Om United torskar idag så har Arsenal en fin väg framför sig. West Ham lär väl droppa av så småningom och Tottenham känns mer som att dom får farma conference league ett par säsonger till åtminstonde.
Citera
2021-11-28, 11:16
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Man vet att man inte har något att komma med när man utesluter Bruno, pogba och Varane ur exemplet för att det ska låta bättre. Skulle jag behöva ta en trupp till Liverpool så skulle jag alla dagar ta uniteds trupp.
Vart/när/tid har jag skrivt ngt öht om Fernandes, Pogba och/eller Varane i det här ämnet? Du tror inte att det är ett skäl till att varför jag valde att nämna ngn av de tre spelarna i det quotade inlägget?

Men saken är klar, MUs trupp är medioker om vi bortser från en 6-7 spelare.
Citera
2021-11-28, 11:25
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EldoradoBakpulver
Känns som att Arsenal är med i racet på riktigt nu. Arteta verkar ha fått igång truppen på allvar och man ser glimtar av världsklass lite då och då.
Om United torskar idag så har Arsenal en fin väg framför sig. West Ham lär väl droppa av så småningom och Tottenham känns mer som att dom får farma conference league ett par säsonger till åtminstonde.
Yep. Vi har hittat farten kan man väl säga.

Men jag är fortfarande inte övertygad om Arteta är rätt man för jobbet som Arsenal-boss. Annars så tycker jag att vårat lag tidvis är lite väl ungt, hade gärna sett lite mer rutinerade spelare bära Gunners-tröjan.

Jag ser på oss som klara favoriter till att knipa 4:e platsen (vilka lag det blir som tar topp 3 är ju redan klart). Man Utd ser jag inte på som ngt större hot, och chansen är stor för att West Ham ”gör en Leicester” - att de tappar formen under vintern/våren.
Citera
2021-11-28, 11:38
Medlem
West ham har väl bara en spelare som åker till Afrikas mästerskap i januari?de tror jag kommer överleva januari när flera av de andra lagen tappar toppspelare,typ Liverpool..
Citera
2021-11-28, 12:18
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EldoradoBakpulver

Lugn nu, de fick nyligen rejält med smisk mot ett bra lag och i går slog man ligans sämsta lag.

Snart afrikanska mästerskapen och ojsan fyra arsenal spelare borta. Om inte vinter månaderna vore jobbiga nog.

// PoK
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in