2021-10-24, 19:42
Medlem
B-Dawks avatar
Idag såg vi skillnaden mellan ett lag med en kompetent manager och ett lag med en vikarierande gymnastiklärare på bänken.

Alla målen i första halvlek kommer till efter usla försvarsinsatser och ärligen så är alla dessa missar coachbara om man har en kompetent ledarstab. Vid första startar det med att AWB pressar alldeles för högt upp i banan och därefter blir det fel på fel fram till målet. De tre andra målen så är det bara att titta på Luke Shaws placering och kommunikation med Maguire så ser vi varför det blir mål bakåt.

Någon av dem måste bänkas i nästa match för att sätta ner foten någonstans. Men jag har svårt att se Ole bänka någon ur backlinjen då han gillar att spela sina favoriter.

En smärtsam förlust men vi fick ju i varje fall se ett lag som vet hur man spelar fotboll så det får man väl tacka för. Ole kommer inte få sparken ikväll utan han kommer tyvärr få vara kvar ett tag till och det blir mer av denna varan blandat med matcher som vi vinner genom individuell briljans.
Citera
2021-10-24, 19:53
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon

Orkar ta mig fan inte skriva mer idag. Ja inte mer än att Ronaldo definitivt skall ha rött kort för den sparken på Jones - spelar ingen roll hur frustrerad man är, man gör inte den grejen oavsett.
Han klara sig för han träffar bara på bollen tursamt nog.
Citera
2021-10-24, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Efter United torskat mot Liverpool med 5-0 på söndag så får Olé sparken. Då kan United-fans börja blicka framåt.

Otroligt att han fån sådan tid på sig, har väl med att han är vän med varenda pundit i Sky Sports.

Så.. När får Olé sparken?
Citera
2021-10-24, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Han klara sig för han träffar bara på bollen tursamt nog.
Spelar ingen roll att han bara träffar bollen, man gör inte så där. Oavsett hur förbannad, förnedrad, upprörd så gör man inte det. Jag hade förstått en extra hård kroppstackling i första läget men sparken kommer mot en människa som ligger ner och inte kan skydda sig mot den.

Jag hade inte klagat om FA går in och stänger av honom tre matcher eller mer i efterhand.
Citera
2021-10-24, 20:19
Medlem
EastClintfoods avatar
Det vore skoj om Conte tog över United. En viss användare skulle nog gråtit i det tysta

Nämen, grattis till segern Liverpool, ni var bättre och hade det på känn tidigare.

Det kommer att bli mellanår för United igen.. Nåja..
Citera
2021-10-24, 20:31
Medlem
EnLitenFryss avatar
Klart man hoppades att skillnaden i lagens kvaliteter skulle visa sig på resultattavlan, men trodde inte det skulle bli så. United har varit rätt bra på att ligga lågt och ganska farligt kontra mot Liverpool under Ole.

Inte så idag. Liverpool var väldigt effektiva med det man fick, United trubbiga (kunde faktiskt gjort ett några mål före det rann iväg). Det blev istället som många tippat - en överkörning.

United kunde åkt på tre röda idag - Ronaldo för sitt sparkande mot Jones, uppenbar frustration. Maguire för målchansutvisning på Jota. Och så slutligen det man fick, Pogbas idiot-tackling på Keita. En hänsynslös tackling från en spelare som inte brydde sig om sin egen klubb, sin manager, sina lagkamrater och allra minst spelaren han tacklade. Otroligt trist för Keita som verkligen var het idag och med sina skadebekymmer.

Jag tror inte Ole blir långvarig efter den här stjärnsmällen. Det var den sortens match som avslutar managerjobb. Pogbas pissande på Ole med sitt röda signalerar att han tappat Pogba, och även om det främst är Pogbas sviniga beteende som är problemet, brukar managers få gå när spelarna inte gör som de säger.

Beklagar för er schysst United-fans att ni fick uppleva detta, men det kan bli er vändpunkt detta. Som någon skrev i matchtråden, det finns gott om bra spelare i laget, en manager som kan få ihop det kan bli riktigt bra. (tyvärr)
Citera
2021-10-24, 20:43
Medlem
Kalsongsystemets avatar
I’m Phelan fine.
Citera
2021-10-24, 20:43
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Just nu är det väl lite överallt känns det som som vi har problem - dont ya think
He. Där fick du mig.

United har under Oles tid ofta klarat sig på individuella prestationer och marginaler på sin sida. Idag kan man lugnt påstå att man fick de avgörande emot sig. Även om jag tycker att man var det bättre laget så tycker jag inte att Liverpool gör en jättematch. Bra match och ett underbart resultat men det var ju inte så att man spelade ut ett bra spelande United. Även om det är svårt att avväga x spelade bra, vs y spelade dåligt ekvationen. United gjorde mycket dåligt men tycker att Liverpool kändes för osäkra bakåt trots allt. Alldeles för många bolltapp och feltpass i farliga lägen som United kunde utnyttjat bättre. Nu gjorde de inte det och då blev det som det blev i första halvlek. 5-0 och Pogbas utvisning och andra halvlek blev en transportsträcka.
Citera
2021-10-24, 20:49
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsongsystemet
I’m Phelan fine.
Scholes when asked what his favourite part of his daughter is

Citat:
Ursprungligen postat av ManUtd
Defeat
Citera
2021-10-24, 20:52
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Spelar ingen roll att han bara träffar bollen, man gör inte så där. Oavsett hur förbannad, förnedrad, upprörd så gör man inte det. Jag hade förstått en extra hård kroppstackling i första läget men sparken kommer mot en människa som ligger ner och inte kan skydda sig mot den.

Jag hade inte klagat om FA går in och stänger av honom tre matcher eller mer i efterhand.
Klart det inte är snyggt, men ingen VAR gick in heller så det ska nog till en del om han blir avstängd i efterhand.
Citera
2021-10-24, 20:57
Medlem
EastClintfoods avatar
Seså inte ska ni gråta över att både Milner och Keita utgick skadade.
Eller om Jones fick smaka på podophilia av Ronaldo.

Ni vann trots allt med 5-0.
Senast redigerad av EastClintfood 2021-10-24 kl. 21:00.
Citera
2021-10-24, 21:17
Medlem
Imbazs avatar
Tråkigt ändå att denna tillställning skulle bli så ensidig.

United förtjänar bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in