2021-10-24, 22:44
Medlem
EnLitenFryss avatar
Manchester Evening News, som normalt sett är lite hejaklacksledare för United och City (precis som Liverpool Echo är det för Liverpool och Everton), släpper bilan på OGS och hela styrelsen:

Citat:
Defeat to Liverpool has been a watershed moment for past Manchester United managers and this was the nadir for Ole Gunnar Solskjaer. United have no identity, no clue and no chance under his management.

....

Solskjaer was always a stop-gap coach and United need to put a stop to his reign. He is incapable of competing against the elite coaches for he is not an elite coach and never will be. Jurgen Klopp schooled the pupil.

....

The problems extend beyond the manager. Some bright spark - Ed Woodward - decided it was sensible to furnish Solskjaer with a new three-year contract in July. That decision has predictably aged terribly - but quicker than most would have imagined.

...

United's intended championship challenge is over without starting and Solskjaer cannot be the only one who has to go. Woodward is still serving out his notice as executive vice-chairman and his contract needs terminating before he can be allowed to make another mistake.

Det är uppseendeväckande hur stor såg lokaltidningen plockar fram. Klubbledningen lär bli förbannad på journalisterna, men frågan är om de inte har större problem.

https://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/man-united-vs-liverpool-highlights-21956024

Spelarbetygen är allt annat än snälla också:

Citat:
Aaron Wan-Bissaka

A defensive dud. His aimless wandering sparked the collapse and he was poor in both halves. You can see why they wanted Kieran Trippier. 1

Victor Lindelof

How did anyone ever convince Jose Mourinho to sign him? Feeble and slow, he showed why United bought Raphael Varane. 2

Harry Maguire

Must be top of the Premier League assists chart for the amount of goals he has gifted the opposition. A walking disaster culpable for just about every goal. 0

I den stilen fortsätter det.

https://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/man-united-player-ratings-liverpool-21955785
Citera
2021-10-24, 22:47
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Hade dom blandat i sig i uttagningarna och dikterat hur man ska spela så hade de inte behövt lägga 82 mille på att köpa loss Ole utan anställt en nickedocka med låg lön.

Varför man värva DvB vet jag/ingen? Det var iallafall en hel del klubbar som var intresserade när det begav sig. Något Man UTD fan kanske minns bakgrunden till värvningen?

Sancho däremot kan jag tänka mig var en riktig populistisk värvning från Glazers o CO för att blidka fansen och visa att man minsann satsar och lägger pengar på klubben.

Jag vet inte hur värvningsstrategin ser ut i Man UTD. Men just dessa 2 känns det som att Ole hade 0 delaktighet i.

Om Ole begärde eller bad om DvB så står inte allt rätt till hos honom med tanke på att han verkar vara sjunde val.

Han var väl en av de bästa i Ajax när dom hade en sån där supersäsong?
Citera
2021-10-24, 23:21
Medlem
Generalanderssons avatar
I dag så fick fotbollsvärlden klart o tydligt se vilken urusel manager Solskjaer är. Den högnostalgiska Man Utd-kåren fattar såklart inte detta, men Ole-Gollum är utan konkurrens den klart sämsta managern i hela EPL... tror även han passar på en lista över EPLs sämsta managers ever. I realiteten så hade inte en enda jäkla klubb (förutom Man United, förstås) ens funderat på att anställa Wally At The Wheel, inte ens som assi. Tränare. Klopp måste verkligen ha skrattat rätt gött när han först såg Man Utds formation/startelva Liverpool borde, sett till matchbilden, ha vunnit den här matchen med minst en 3-4 mål till.

Som jag har poängterat här flera ggr tidigare, så är Man United numera bara en f.d. storklubb, precis som Aston Villa. Finns ingen som tar Msn United seriöst numera. Dock så märks det ganska tydligt att Man United har i dag ett enormt mindrevärde och/eller lillebrorskomplex gentemot Man City. Tror ärligt talat att Man Utd kommer att bli relegated innan de vinner ngn tung titel igen.

Man får även passa på att gratta Liverpool-maffian, jävlar hur de lekte och skolade med den minsta klubben i Manchester
Citera
2021-10-24, 23:27
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Precis. Men skillnaden är bara den att Ajax är en toppklubb.

Tycker även att jag har läst att det var styrelsen i Man United, och inte Solskjaer som önskade att värva van de Beek? Hursomhelst, så är det tråkigt att se en ung spelare får sin karriär dvs förstörd på det här viset.
Citera
2021-10-24, 23:27
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:

DvB var jagad av bra klubbar och man plockade han framför näsan på dom. Jag ifrågasätter inte han som spelare utan värvningen. Då han uppenbarligen inte behövdes.
Citera
2021-10-24, 23:36
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Så de som bestämde dessa värvningar säger inte till Ole att spela dom? Skämt till klubb tyvärr.

// PoK

Glazers hade väl Martial som sin favorit och vägrade gå med på Mourinhos begäran att sälja honom. Tänk dig då hur mycket makt Ole har då.
Citera
2021-10-24, 23:38
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Man ska inte sparka på den som ligger men av alla Uniteds konstiga kontrakt dom senaste åren måste ju förlängningen av Ole till 2024 vara det absolut märkligaste.
Trodde man verkligen att Ole Gunnar skulle ta United till toppen av världseliten?

Carragher är vettig, tycker han summerade det bra. Ole har inte gjort ett dåligt jobb. Problemet är att så många andra tränare är så pass mycket bättre.

Han kommer ju få sparken fler eller senare, nu känns det som man bara drar ut på det. Kanske i brist på alternativ. Med facit i hand hade ju Tuchel varit fantastisk.
Citera
2021-10-24, 23:46
Medlem
B-Dawks avatar
Frågan är bara vilken tränare man ska gå för i United? Det lätta valet är ju att sikta in sig på någon utan jobb nu (typ Conte eller Zidane) och få in denne direkt. Dock vet jag inte om en sådan som Conte är rätt val då hans spelsystem inte känns som det passar dagens United ändå och att det kommer krävas en större ombyggnad. Utöver det vet vi ju att han aldrig är speciellt långvarig i sina klubbar utan gärna ställer till med det ena och det andra.

Då ser jag hellre att man gör en noggrann koll och plockar in någon för ett längre perspektiv. Någon jag skulle vilja se är Erik Ten Hag men han sitter ju under kontrakt med Ajax och kommer inte lämna under säsongen. Dock skulle jag tycka det är värt att vänta på honom om man dessutom kan finna en caretaker för resten av säsongen och denne vet att det bara är resten av säsongen. Någon borde kunna tänka sig att göra det jobbet.

Ju snabbare Ole tas bort från ratten desto större chans att missa kraschen har klubben. Så min idé är att ta bort Ole med en gång, plocka in en caretaker som vet att jobbet enbart innebär säsongen ut och under tiden identifierar klubben den kommande managern. Vad säger andra United-fans?
Citera
2021-10-24, 23:59
Medlem
Dalulvens avatar
Tveksamt om det är Ole Gunnars och försvarsblocket Hönsgård Maguires fel att Man U underpresterar. Spelarmaterialet på mittfältet och framåt är en massa herrar som då och då kan blixtra till offensivt men som är alldeles för slöa och odisciplinerade defensivt:

Pogba, Greenwood, Rashford, Wan-Bissaka ... Överbetald luft, när United behöver konstruktiva krigare. Nej, behåll backlinjen men värva nytt framåt. De måste börja om från noll! Glansen falnar i hisnande takt. Det enda djävulsröda idag är Fergusons näsa.

Tur att man numera mest följer Bayern München, som alltid lyckas vaska fram kvalitet på alla fronter. Allsidiga, distinkta och alltid drivna spelare.
Citera
2021-10-25, 00:12
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:

2017/2018. 11 mål 6 assist.
2018/2019. 9 mål 10 assist.
2019/2020 8 mål 5 assist.
räknade bara från ligan.

Sin tid i United 1 mål 1 assist.

// PoK
Citera
2021-10-25, 00:21
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Helt otroligt att man förlängde med Ole, varför? För att han tog sig till en Europa League final?

Jag är inte mycket för att byta tränare mitt i säsongen, tror ju inte att man kommer lyckas som Chelsea gjorde när man gjorde sig av med Lampard.

Neville tog återigen upp att United redan har provat med världsklass tränare och därför borde behålla Ole. Både LVG och Mourinho har varit världsklass, men var de det när de kom till United? Neville vet redan svaret men han älskar Ole så..

// PoK
Citera
2021-10-25, 00:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Helt otroligt att man förlängde med Ole, varför? För att han tog sig till en Europa League final?

Jag är inte mycket för att byta tränare mitt i säsongen, tror ju inte att man kommer lyckas som Chelsea gjorde när man gjorde sig av med Lampard.

Neville tog återigen upp att United redan har provat med världsklass tränare och därför borde behålla Ole. Både LVG och Mourinho har varit världsklass, men var de det när de kom till United? Neville vet redan svaret men han älskar Ole så..

// PoK

Jag skulle go back to the roots och anställa Steve Bruce som interimmanager.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in