2021-10-24, 17:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PappaBoeg
(FB) Vem är @hallonsa på Twitter?

Hej Axel,

Vad otrevliga saker du skriver på discord:

varje gång du nämner mig kommer jag att påminna alla här om att du är en torsk och att du har skrivit hyllmeter om att knulla barn på flashback
[22:52]
du är riktigt jävla äcklig, din dumma horunge
[22:54]
sen kanske inte du fick vara med på glams discord där han satt och var efterbliven tillsammans med skeletor, fester och lite annat löst folk
de är ju riktigt vidriga horungar, precis som du, men kanske är du lite för vidrig för att platsa i gänget?

Nä, det antagandet stämmer inte. Kollade discorden ett tag innan den försvann, och då hade ingen skrivit nåt på ett par veckor.

Hur är det själv, vill du att jag påminner folk om när du tryckte ner din kuk i halsen på en 25-årig tjej utan samtycke?
https://imgur.com/a/8weFF6H
Senast redigerad av Extrapris12354 2021-10-24 kl. 17:56.
Citera
2021-10-24, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Mitt intresse här i denna tråd består i första hand av att bemöta lögner som Haveristerna sprider om andra människor. Samt kommenterar några andra avsnitt av podden, de få jag orkar lyssna på.
Fast sen vill du ju inte svara på följdfrågor. Så praktiskt.

Citat:
Jag hade igår rätt om att ett kommande avsnitt kommer att handla om ”casvaluir”, vilket Haveristerna har gått ut med idag.
Du, eller någon som står nära dig, hade ju fātt förhandsavisering via SMS. Så det kräver ju inte direkt en kristallkula va?

Citat:
Angående att jag länkade till kontot som skriver med Nils Karlsson så är mina avsikter även där att förhindra att lögner sprids. Det blir alltid fel om bara en part får skriva berättelsen färdigt, speciellt om det är Haveristerna som sitter med pennan i hand. Även jag vet att ”casvaluir” aldrig har mordhotat varken Nils Karlsson eller hans familj, det var ett annat random konto som anmäldes och försvann snabbt.
Enligt din tidigare beskrivning delades kontot mellan 4-5 person men ändå kan du vara bergsäker på att ingen av dem på fyllan loggade in en lördagnatt skrev nåt dumt eller hotfullt, till exempel? Samtidigt menade du också att arbetsbördan för att ratta kontot var för stor för en människa, ändå har du övervakat det natt och dag och vet precis vad som skrevs och inte? Det låter inte helt trovärdigt tyvärr.
Citera
2021-10-25, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight

Du, eller någon som står nära dig, hade ju fātt förhandsavisering via SMS.

Du är ju dum inuti ditt huvud. Vad gör du ens här när du inte verkar vara det minsta intresserad av Haveristerna och vad dom gör? Dom var ju i Göteborg helgen runt 9 okt och i samband med det har dom tydligen kontaktat en person för ”att prata” med honom. Denna person har nån gång lagt ut SMS på sin facebook. Martin går ut i Discord att han ska förstöra någons liv, och dom pratar om det i samband med resan till Göteborg/Lerum. Jag har fått en skärmdump av facebookinlägget av en bekant, 2 veckor efter att dom var i göteborg (snacka om imponerande seg djungeltelegraf). Och ja: jag har inte bara maskat namnet utan även gjort en annan grej för att skydda hans integritet. Så nu har 2 veckor passerat, Martin ska förstöra hans liv, och nu går dom dessutom ut och tigger på twitter efter andra saker att försöka förstöra hans liv på. ”Helt normalt”.

Citat:

Enligt din tidigare beskrivning delades kontot mellan 4-5 person

Verkligen inte. Jag har inte påstått att twitterkontot ”casvaluir” delas med andra. Läs om vad jag skrev istället för att fantisera.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-10-25 kl. 01:05.
Citera
2021-10-25, 08:26
Medlem
Citat:
Du är ju dum inuti ditt huvud. Vad gör du ens här när du inte verkar vara det minsta intresserad av Haveristerna och vad dom gör?
Tja, det är inte jag som spårat ur diskussionen till att handla om t ex släktforskning. Eller att den här resan skulle ha nåt med Haveristerna att göra. Att det kommer ett avsnitt med Casvaluir är ju bekräftat, men ingen i podden har sagt att det har nåt med västkusten att göra vad jag kan se.
Citat:
Dom var ju i Göteborg helgen runt 9 okt och i samband med det har dom tydligen kontaktat en person för ”att prata” med honom.
Ja, det är den slutsats du drar. Inte jag. Men det kan så klart absolut vara sant.

Citat:
Denna person har nån gång lagt ut SMS på sin facebook.
"Nån gång" ja. Men du gör kopplingen till en resa den 9 okt?

Citat:
Så nu har 2 veckor passerat, Martin ska förstöra hans liv, och nu går dom dessutom ut och tigger på twitter efter andra saker att försöka förstöra hans liv på. ”Helt normalt”.
Jag tror inte man ska ta allt på allvar som skrivs där. Det förekommer nog överdrifter och rena lögner. Det verkar ju inte heller vara en nyhet att det som skrivs där läses av andra.

Citat:
Verkligen inte. Jag har inte påstått att twitterkontot ”casvaluir” delas med andra. Läs om vad jag skrev istället för att fantisera.
Så här skrev du:
Citat:
På tal om olika personer så är det ett stående skämt mellan mig och ”casvaluir” att vi låtsas vara varandra och ibland inte. Vi är faktiskt fyra olika personer som har en egen chatt i just det syftet . Det fungerar utmärkt för att trolla folk som inte fattar att anonyma konton inte tillhör samma person bara för att det skrivs om samma saker.
Visst, jag missuppfattade, ni låtsas bara vara varann med olika konton. Absolut. Fyra personer plus casvaluir som imiterar varann med olika konton.

Citat:
Extra kul om Haveristerna på riktigt inbillar sig att en fyrabarnsfar skulle ha tid med att ratta miljarder twitterkonton med mera på sin fritid OCH på arbetstid. Så idiotiskt att det inte kan vara sant.

För att summera: Du har inte med det kontot att göra, dina kompisar har inte med det kontot att göra. Men ni imiterar det och imiterar varann och pratar med varann i en chatt. Du har en stor arbetsbörda och är fyrabarnsfar och har absolut inte tid att hålla på på internet, fastän ni är fem stycken som håller på på internet. Ändå kan du kategoriskt säga att det inte var casvaluir som hotade Nils Karlsson utan ett anonymt konto som snabbt togs bort (men du hann se de trots din arbetsbörda). Har du tid med det, du hade ju inte tid att hålla på på internet?

Hur går det med släktforskningen förresten? Har din kompis gjort några framsteg?
Citera
2021-10-25, 09:27
Medlem
Citat:
femhundra frågor till ett anonymt konto

Jaha, mina lögner om mig själv dög alltså inte denna gång? Ska jag ge dig fyra-fem nya? Jag sitter på månen med 13 andra, inkl. Loan Sundman och Stefan Löfvén, och konspirerar om höjningen av bensinskatten. Nöjd? Skrattretande att du fortsätter ställa frågor till ett anomymt konto om personen bakom kontot. Paradoxialt att fråga en anonym person vem han är. Halva poängen med att vara anonym är att vara anonym; dvs inte berätta sanningen om sig själv. Jag har redan förklarat att det mesta som jag skriver om mig själv är osanning, det går inte att hitta något konsekvent om mig själv som jag har skrivit på flashback, så varför fortsätter du fråga saker om mig när du vet att det bara blir något jag kommer på i stunden som svar? Du är så otroligt korkad. Men bara för att jag konstant ljuger om mig själv, om jag ens orkar besvara idioter som frågar, så innebär inte det att jag ljuger om andra. För då hade jag inte varit trovärdig och dessutom ett troll. Du som fortfarande inte har fattat att det är poänglöst att fråga mig något om mig själv är helt otroligt korkad. Är det tydligt nog?

Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Hej Axel,

Vad otrevliga saker du skriver på discord:

varje gång du nämner mig kommer jag att påminna alla här om att du är en torsk och att du har skrivit hyllmeter om att knulla barn på flashback
[22:52]
du är riktigt jävla äcklig, din dumma horunge
sen kanske inte du fick vara med på glams discord där han satt och var efterbliven tillsammans med skeletor, fester och lite annat löst folk
de är ju riktigt vidriga horungar, precis som du, men kanske är du lite för vidrig för att platsa i gänget?

Nä, det antagandet stämmer inte. Kollade discorden ett tag innan den försvann, och då hade ingen skrivit nåt på ett par veckor.

Hur är det själv, vill du att jag påminner folk om när du tryckte ner din kuk i halsen på en 25-årig tjej utan samtycke?
https://imgur.com/a/8weFF6H

Nya bilder där som jag inte har sett förr.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-10-25 kl. 09:31.
Citera
2021-10-25, 09:44
Medlem
Blondsingels avatar
Citat:
Dom var ju i Göteborg helgen runt 9 okt och i samband med det har dom tydligen kontaktat en person för ”att prata” med honom. Denna person har nån gång lagt ut SMS på sin facebook.

Och du är den ende som har sett detta. Ingen annan har sett det.

Citat:
Martin går ut i Discord att han ska förstöra någons liv, och dom pratar om det i samband med resan till Göteborg/Lerum.

Om du kollar på de där discord-dumparna igen så är det ju uppenbart att han försöker framkalla en stressreaktion hos Glam Casvaluir som de tror är samma person som du.

Tycker du att han lyckades? Kan du komma på något som denna Glam Casvaluir, eller du, har gjort som

1: Verkar panikartat
2: Bekräftar deras tes
3: Hände efter den 22:e oktober (då kontot N.Hamid lade ut dumparna från Discord)

Citat:
Jag har fått en skärmdump av facebookinlägget av en bekant, 2 veckor efter att dom var i göteborg (snacka om imponerande seg djungeltelegraf). Och ja: jag har inte bara maskat namnet utan även gjort en annan grej för att skydda hans integritet. Så nu har 2 veckor passerat, Martin ska förstöra hans liv, och nu går dom dessutom ut och tigger på twitter efter andra saker att försöka förstöra hans liv på. ”Helt normalt”.

Och trots denna djungeltelegraf är du den ende, fortfarande, som har sett inlägget. Trots att det har fått spridning (genom din skärmdump) så är det fortfarande ingen annan som har sett det. Märkligt!
Citera
2021-10-25, 22:57
Moderator
Carlboms avatar
Åter till ämnet för tråden: Haveristerna.

OT raderat.

/mod
Citera
2021-10-26, 02:17
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Den här tråden är fan helt inavlad, är det någon som förstår någonting över huvud taget?

Jag tror att någon total okändis har roddat typ 20 Twitterkonton samtidigt inför typ 100 påverkade personer på Twitter som stört sig, och därför ska bli outad i kommande avsnitt.

Vetefan. Jag förstår helt ärligt inte heller nåt.

EDIT: Varav några av de negativt utpekade av de 100 är Haveristerna med vänner då, såklart.

Tror starkt på någon elak tweet till Loan från konto nummer 12. Så att Henko får "..och nu sitter hon där och sponsrar INSAMLINGAR till dödsrasistnazisterna, som hotade HENNE".

Time will tell. Kanske gissar jag fel (det kallas SATIR) eller kanske har de hittat Jimmies trollkonton...

EDIT 2: Som sagt i Henko-tråden, har någon totalt anonym en jävla massa åsikter om Henko och hans vänner så köper jag att de vill veta vem personen är. Självklart är det obehagligt, i synnerhet när anonyma konton hånar att Henkos familj tar skada. Hur fan ska han veta om personen är en shitpostare med empati som mig, eller en våldsverkare, innan han tar reda på det.
Senast redigerad av Spritnota 2021-10-26 kl. 03:11.
Citera
2021-10-26, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Som sagt i Henko-tråden, har någon totalt anonym en jävla massa åsikter om Henko och hans vänner så köper jag att de vill veta vem personen är. Självklart är det obehagligt, i synnerhet när anonyma konton hånar att Henkos familj tar skada. Hur fan ska han veta om personen är en shitpostare med empati som mig, eller en våldsverkare, innan han tar reda på det.

Nej. Det är inte normalt att personer inom media jagar efter kritiker på nätet.

Är du riktigt snäll mot dom när de är packade så slipper du få en smäll, är det så du tänker? Du råkade väl rätt illa ut själv? Och varje gång du ens skriver nåt kommer ett nytt hot, så jag fattar inte hur du får det du skriver att stämma.
Senast redigerad av media876 2021-10-26 kl. 07:02.
Citera
2021-10-26, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondsingel
Och du är den ende som har sett detta. Ingen annan har sett det.

Ingen annan av vilka då? SMS fanns i ett publikt facebook-inlägg. Jag har ingen aning om vilka eller hur många som har sett det, och hur vet du vilka som har sett det?

Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Jag tror att någon total okändis har roddat typ 20 Twitterkonton samtidigt inför typ 100 påverkade personer på Twitter som stört sig, och därför ska bli outad i kommande avsnitt.

Vetefan. Jag förstår helt ärligt inte heller nåt.

EDIT: Varav några av de negativt utpekade av de 100 är Haveristerna med vänner då, såklart.

Tror starkt på någon elak tweet till Loan från konto nummer 12. Så att Henko får "..och nu sitter hon där och sponsrar INSAMLINGAR till dödsrasistnazisterna, som hotade HENNE".

Time will tell. Kanske gissar jag fel (det kallas SATIR) eller kanske har de hittat Jimmies trollkonton...

EDIT 2: Som sagt i Henko-tråden, har någon totalt anonym en jävla massa åsikter om Henko och hans vänner så köper jag att de vill veta vem personen är. Självklart är det obehagligt, i synnerhet när anonyma konton hånar att Henkos familj tar skada. Hur fan ska han veta om personen är en shitpostare med empati som mig, eller en våldsverkare, innan han tar reda på det.

Syftar du på mig? Du är ju den enda som är flitig med att sprida falska rykten om att jag skulle ha hotat Henkos familj m.m.? Jag har ingenting med de andra trollkontona som gör det att göra.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-10-26 kl. 09:47.
Citera
2021-10-26, 10:04
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Syftar du på mig? Du är ju den enda som är flitig med att sprida falska rykten om att jag skulle ha hotat Henkos familj m.m.? Jag har ingenting med de andra trollkontona som gör det att göra.

Sluta ta åt dig, jag har aldrig skrivit att DU har hotat Henkos familj, eller har en massa konton. Jag har ingen aning om vem du är och har fan inte ens koll på vad du postat i den här tråden, har gått månader i taget utan att jag öppnat den.
Citera
2021-10-26, 10:14
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av media876
Nej. Det är inte normalt att personer inom media jagar efter kritiker på nätet.

Är du riktigt snäll mot dom när de är packade så slipper du få en smäll, är det så du tänker? Du råkade väl rätt illa ut själv? Och varje gång du ens skriver nåt kommer ett nytt hot, så jag fattar inte hur du får det du skriver att stämma.

Du överanalyserar mitt inlägg i banor jag inte har tänkt i, vet inte vad jag ska svara. Men nä, jag har inte skrivit något i syfte att vara snäll och givetvis vet jag att Haveristerna tycker att jag med fördel inte ska ha några synpunker alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in