Citat:
Ursprungligen postat av
LinusSarud
Du är ju dum inuti ditt huvud. Vad gör du ens här när du inte verkar vara det minsta intresserad av Haveristerna och vad dom gör?
Tja, det är inte jag som spårat ur diskussionen till att handla om t ex släktforskning. Eller att den här resan skulle ha nåt med Haveristerna att göra. Att det kommer ett avsnitt med Casvaluir är ju bekräftat, men ingen i podden har sagt att det har nåt med västkusten att göra vad jag kan se.
Citat:
Dom var ju i Göteborg helgen runt 9 okt och i samband med det har dom tydligen kontaktat en person för ”att prata” med honom.
Ja, det är den slutsats du drar. Inte jag. Men det kan så klart absolut vara sant.
Citat:
Denna person har nån gång lagt ut SMS på sin facebook.
"Nån gång" ja. Men du gör kopplingen till en resa den 9 okt?
Citat:
Så nu har 2 veckor passerat, Martin ska förstöra hans liv, och nu går dom dessutom ut och tigger på twitter efter andra saker att försöka förstöra hans liv på. ”Helt normalt”.
Jag tror inte man ska ta allt på allvar som skrivs där. Det förekommer nog överdrifter och rena lögner. Det verkar ju inte heller vara en nyhet att det som skrivs där läses av andra.
Citat:
Verkligen inte. Jag har inte påstått att twitterkontot ”casvaluir” delas med andra. Läs om vad jag skrev istället för att fantisera.
Så här skrev du:
Citat:
På tal om olika personer så är det ett stående skämt mellan mig och ”casvaluir” att vi låtsas vara varandra och ibland inte. Vi är faktiskt fyra olika personer som har en egen chatt i just det syftet

. Det fungerar utmärkt för att trolla folk som inte fattar att anonyma konton inte tillhör samma person bara för att det skrivs om samma saker.
Visst, jag missuppfattade, ni låtsas bara vara varann med olika konton. Absolut. Fyra personer plus casvaluir som imiterar varann med olika konton.
Citat:
Extra kul om Haveristerna på riktigt inbillar sig att en fyrabarnsfar skulle ha tid med att ratta miljarder twitterkonton med mera på sin fritid OCH på arbetstid. Så idiotiskt att det inte kan vara sant.
För att summera: Du har inte med det kontot att göra, dina kompisar har inte med det kontot att göra. Men ni imiterar det och imiterar varann och pratar med varann i en chatt. Du har en stor arbetsbörda och är fyrabarnsfar och har absolut inte tid att hålla på på internet, fastän ni är fem stycken som håller på på internet. Ändå kan du kategoriskt säga att det inte var casvaluir som hotade Nils Karlsson utan ett anonymt konto som snabbt togs bort (men du hann se de trots din arbetsbörda). Har du tid med det, du hade ju inte tid att hålla på på internet?
Hur går det med släktforskningen förresten? Har din kompis gjort några framsteg?