Citat:
Ursprungligen postat av
DamnDiddie
Jag tror nog denna Einar tog sig lite väl mycket vatten över huvudet - han borde nog ha hållit en liiiiiiite lägre profil, och flyttat bort från förorten och skrivit låtar om nått bättre.. Eminem är ju annorlunda, tycker jag - mer det Amerikanska, där man inte i första hand ska vara en gangster, utan Eminem skrev liksom låtar utanför hela det spectrat - ANVÄND LITE FANTASI istället för att bara va värsta kaxiga bad-boien som dessutom inte vet vad han snackar om, när allt kommer kring...inte vet nånting om LIVET, 19 år...
Det är OTROLIGT tragiskt - men jag kan inte låta bli att känna att det är TRAGIRONISKT.
...Snöpligt, är ordet för detta...och det är så jävla sorgligt...19 år... Han kommer aldrig gifta sig, kommer aldrig se nån soluppgång mer, aldrig knulla, aldrig skratta - det är inte bara tragiskt, det är bara sorgligt alltsammans..
Men han bodde ju inte i förorten. Han kom från Enskede och bodde i Hammarby Sjöstad.
Han hade egentligen ingenting med orten att göra. En svensk kille, son till en halvkänd skådespelerska. Men uppenbarligen helt fascinerad av hiphop och gangsterlivet. Han var en outsider.
Men inte oskyldig. Han var en gangster och han skämdes inte alls för det, snarare tvärt om.
Man kan lugnt säga att han valde sin väg och det är svårt att tycka det som har hänt är tragiskt. Snarare är det ganska logiskt.