2021-10-24, 09:18
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Förstår inte vad du pratar om? När skulle polisen inte åka in i Rinkeby?

Jag bor i närheten av ett av "Sveriges värsta områden" som det brukar kallas, tar regelbundet promenader därigenom (fint och trevligt) och handlar ibland lite mat.

I USA däremot finns no go-zoner. Antalet dödliga skjutningar i USA är ca 10 gånger (!) högre i USA än i Sverige, per capita!
Jag förstår att du inte förstår. Visst kan du åka dit och handla lite mat. No problem(s). Men om du bara harklar dig lite på fel sätt så åker du dit.
Senast redigerad av Flashsmash 2021-10-24 kl. 09:21.
Citera
2021-10-24, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Hyllningarna av Einár duggar tätt bland vänstermedierna. Har de ens lyssnat på texterna? P3 Guld hyllar grovt kriminella, varför är vårt land så sjukt frågar jag mig.

För att bögar, cucks, kvinnor och judar dikterar villkoren.
Citera
2021-10-24, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Han var knarklangare alltså?

I texten du citerade finns svaret på din fråga.... jag vet inte om Einar tvättade pengar eller hade genuina spelningar.
Citera
2021-10-24, 09:34
Medlem
Vem är Einars pappa? Hans mamma skrivs det en del om i tråden, att de växte upp i Enskededalen. Var var pappan under Einars uppväxt, bodde han med dem? Hade de en bra relation när Einar levde? Jag har försökt att googla men hittar ingen information om pappan, förutom att han var krögare.
Citera
2021-10-24, 09:36
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Det finns inga "no go-zoner" idag heller, du är välkommen att åka till trevliga Rinkeby eller Rosengård och köpa dig lite spännande mat till kvällen, och kanske hälsa på invånarna.

Det vi vet är att mord och polismord var betydligt vanligare i början av 1900-talet än de är idag. Du har väl hört Karl-Bertils "kör till slumkvarteren!". Där ville man inte vara, det var nog närmare no go-zoner än idag.

Man kan köpa mat och överleva i aleppo också.
Citera
2021-10-24, 09:37
Medlem
Citat:
Haha Einar, en person som gav sig in i gansterrap-scenen. Är du medveten om att USA hade ett sådant uppmärksammat rap-dubbelmord redan på 90-talet.

I USA har minst 50 kända rappare skjutits ihjäl senaste 30 åren.
Citera
2021-10-24, 09:38
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Haha Einar, en person som gav sig in i gansterrap-scenen. Är du medveten om att USA hade ett sådant uppmärksammat rap-dubbelmord redan på 90-talet.

Tänker du på tupac och biggie? Vet inte om det klassas som dubbelmord..
Citera
2021-10-24, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DamnDiddie
Jag tror nog denna Einar tog sig lite väl mycket vatten över huvudet - han borde nog ha hållit en liiiiiiite lägre profil, och flyttat bort från förorten och skrivit låtar om nått bättre.. Eminem är ju annorlunda, tycker jag - mer det Amerikanska, där man inte i första hand ska vara en gangster, utan Eminem skrev liksom låtar utanför hela det spectrat - ANVÄND LITE FANTASI istället för att bara va värsta kaxiga bad-boien som dessutom inte vet vad han snackar om, när allt kommer kring...inte vet nånting om LIVET, 19 år...

Det är OTROLIGT tragiskt - men jag kan inte låta bli att känna att det är TRAGIRONISKT.

...Snöpligt, är ordet för detta...och det är så jävla sorgligt...19 år... Han kommer aldrig gifta sig, kommer aldrig se nån soluppgång mer, aldrig knulla, aldrig skratta - det är inte bara tragiskt, det är bara sorgligt alltsammans..
Men han bodde ju inte i förorten. Han kom från Enskede och bodde i Hammarby Sjöstad.
Han hade egentligen ingenting med orten att göra. En svensk kille, son till en halvkänd skådespelerska. Men uppenbarligen helt fascinerad av hiphop och gangsterlivet. Han var en outsider.
Men inte oskyldig. Han var en gangster och han skämdes inte alls för det, snarare tvärt om.
Man kan lugnt säga att han valde sin väg och det är svårt att tycka det som har hänt är tragiskt. Snarare är det ganska logiskt.
Citera
2021-10-24, 09:42
Medlem
Litauens avatar
#freeelvis
Citera
2021-10-24, 09:44
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Snarare är det ganska logiskt.

Exakt!
Citera
2021-10-24, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nochance
Hur jävla svårt kan det vara att fimpa den får jävla magra somaliern Yasin? Han är för fan en del i det här.. han ska fan inte få leva heller.

Lugn, de eliminerar varandra allt eftersom
Bara en tidsfråga innan nästa "bror" ligger i en port någonstans. Det kommer ske en hel del avrättningar här framöver ska du se.
Citera
2021-10-24, 10:07
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Men nu hände det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in