2021-10-25, 22:42
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Bara aspies hemma i mammas källare som hävdar annat med knuten näve i fickan.

Einar gjorde ibland samarbete med relativt okänt folk fick han betalt då eller gjorde de för att va snäll?
Han levererade kattbajs. Han var osäker.
Citera
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansHandikappad
Idag 113 utförda förhör, lägger polisen mer resurser på detta mord än på andra mord på kriminella 19-åringar? Hur rättfärdigar man isåfall det?

Det är förmodligen en gigantisk soppa för polisen, fylld med chattar, appar, rykten, låtar och minst två stora gäng. Oavsett om polisen vill eller inte vill spendera massor på detta så kommer de behöva spendera massor på detta. Det är förmodligen även en ganska fin möjlighet för polisen att komma åt gängen, med tanke på hur kåta alla förmodligen är på att tjäna pengar/status på Nils bortgång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Kriminalitet är mer av en kultur än att det skulle bottna i fattigdom här i Sverige.

Självklart så gör man allt som förälder för att hålla barnet ifrån sådana kretsar.

Tror du på det själv? Jag har sett minst 20+ intervjuer genom åren från bedrövade mammor och föräldrar som inte förstod hur deras söner kunde bli offer för gängvåldets natur. Det är inget annat än dålig uppfostran + genetik som möjjliggör detta. Och detta bottnar i att föräldrarna ofta är lågutbildade eller saknar utbildning som ger dom belästa ögon och se när deras barn är påväg utför och vad som behövs göras. Många av gängmedlemmar som dött har haft många syskon. Hur ska du som lågutbildad förälder hålla koll och ge den närhet, ömhet och uppmärksamhet. Alltså, ryggsäcken som krävs om du har en stökig unge om du behöver dela upp dig själv med 5 andra syskon?

Det finns en anledning till att människor i Väst bara skaffar 2-3 barn. Mer hinner man inte med att vattna för att blomman ska blomstra.
Citera
2021-10-25, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Han levererade kattbajs. Han var osäker.

Kanske därför det var då viktigt att han mördades..
Citera
2021-10-25, 22:47
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avskildhet
Kanske därför det var då viktigt att han mördades..
Nej, det tror jag inte. Han borde ha fått leva oavsett hur han valde att uttrycka sig. Jag mördar hellre hans mördare om man säger så
Citera
2021-10-25, 22:48
Medlem
chuckprinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhbmad
https://www.expressen.se/nyheter/mor...er-dodsjakten/

Är det någon som har expressen premium som kan screenshotta artikeln?

Tack på förhand

Har premium. Tror man får citera delar ur text, men ej hela texter. Är det något speciellt i texten du vill se?
Citera
2021-10-25, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
https://www.expressen.se/nyheter/sr-...yn-pa-p3-guld/

Jag förstår inte hon resonerar. Helt jävla osannolikt. Läs igenom texterna, knappast vettig musik. "Vi spelar musik som är bra för våran publik" Vart i helvete hittar man något som är bra med den här musiken?

En låt är en poetisk dikt som tonsätts med instrument/ljud. Det är alltså budskapet i texten som signalerar låtens budskap. En gitarr eller ett "beat" är inte "budskap", det är formalia för själva texten och i slutändan budskapet man vill förmedla. Einar och de andra rapparna som skildrar inte en underklass tuffa villkor på ett seriöst sätt. De glorifierar våld, droger och reducerar kvinnor till objekt. Toxistisk maskulinitet, exakt alla kärnvärden som hela etablissemanget och SR naturligtvis inkluderat avstår från. Män som är befriade från kedjor av patriarkala strukturer.....som är snälla...... sånt där.....är....inte....vad....einar...och...de andra.....rapparna....skildrar....för....5 öre.....

Jag förstår faktiskt inte den här kognitiva dissonansen hos P3. Jag kan inte heller motstå att tänka att om man inte kan göra den analysen som jag gör - vad mer gör man fel då? Det är lika självklart för mig som att ett äpple faller om du tappar det från handen eller att solen går upp varje morgon.

Klockrent inlägg. Jag skrattade högt. Att ingen tar bladet från munnen? T.ex i intervjuer med Einar eller Greekazo, eller Yasin ocy dessa muppar säger ”vi skildrar verkligheten”.
Jag trodde verkligheten var misär? Inte guldklockor brudar vapen och bilar?
Citera
2021-10-25, 22:54
Medlem
Mod! Ta tag i denna tråden! 90% är OffTopic. Ska man inte hålla sig någorlunda till ämnet? Blir tröttsamt att läsa enbart skit. Har det kommit fram vilka 2 " kända " rappare/artister som var med Einar i cykelförrådet? Dessa 2 är ju högintressanta då det säkerligen är dom som ställt Einar på rätt plats vid rätt tillfälle.
Citera
2021-10-25, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Var helt säker på han fronta och bara lekte gangsta. Så han har alltså på riktigt provocerat fel folk utan ha någon som helst backup?

Inte så smart och leka gangsta om man inte är det.

Inte så smart att spela smart om man inte är det. Einar hade pengar. Genom sina pengar hade han skydd från Tati, Ali Khan bandidos och vänner i Husby Hyenor. Ni kan vänta er hämndaktioner så de skriker om de.
Citera
2021-10-25, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Vad dela han? Utveckla dig han har låst insta.

Att Lena ligger bakom att Nisse lämna SSTV då hon ville ha 20% mer i fickan intäktsmässigt. SSTV ska tydligen genuint brytt mig om Einar och detta ska inte hans andra skivbolag gjort och enbart varit "ja sägare och branschgamar" Leo säger indirekt att Lena är en underliggande orsak att hennes son inte längre lever SSTV var vad jag minns hans management i början och var en av anledningarna att han ens streama så bra!
Citera
2021-10-25, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filurenhehe
Mod! Ta tag i denna tråden! 90% är OffTopic. Ska man inte hålla sig någorlunda till ämnet? Blir tröttsamt att läsa enbart skit. Har det kommit fram vilka 2 " kända " rappare/artister som var med Einar i cykelförrådet? Dessa 2 är ju högintressanta då det säkerligen är dom som ställt Einar på rätt plats vid rätt tillfälle.

Sägs varit Dumle och Adel som var med han!
Citera
2021-10-25, 23:05
Medlem
Kan någon svara på hur det fungerar med "Explicit Lyrics" på statlig radio och om dynga som "gangsta-rap" faller innanför detta?
Jag menar, statlig TV verkar ju vara noga med åldersgränser när det gäller film och tv, men hur funkar det med musik? Finns det typ en tid då sådan musik inte får spelas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in