Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-23, 22:49
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithXM
Vadå för kampanj ? är det nåt skit som går på reklam i TV för att ta vax eller vadå ?

Yes... ”kavla upp”

Tillsammans med lilla Greta gjorde han detta
Citera
2021-10-23, 22:50
Medlem
Menar bara att Einar var en adidasriddare som krigade för dom tre ränderna. Umgicks med fel personer och var själv kriminell.
Citera
2021-10-23, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
I sådana här mord har de väl i princip kammat hem noll. Ingen säger något. Det som gjorde att fick lite framgång och kunde plocka in några gängledare var ju den här avlyssningen som genomfördes av bla tysk polis. Polis som blev förvånad att mycket gällde Sverige och gav det till svensk polis som äntligen kunde plocka in några.

Einár även om han skulle återuppstå skulle väl säga inga kommentarer, vet inte vem som sköt mig! Om polisen skulle fråga.

Snackar du om encrochat??

Det var väl franska polisen som knäckte koden eller var det nu var som gjorde att dom kunde se var dom skrev till varandra
Citera
2021-10-23, 22:58
Medlem
dialektikers avatar
Alltså han har ju värsta oskyldiga uppsynen. Tror ni det spelar in att folk blir så tagna av att han strukit med (till skillnad från andra gangsters som skjuts alltså)?

Han ser ju rar ut på bild, vilket gör att gamla Agda som inte har koll, blir jätteupprörd.

Det som är störande är ju att media framställer honom som helt harmlös och det stämmer ju inte.
Samtidigt tror jag inte ett skit på att han skulle vara på g att mörda någon annan gängkriminell som hämnd.
Däremot så var han väl tvungen att spela lite kaxig i sin gangstarap eftersom han utsatts för ett sånt förnedrande brott i kidnappningen.

Att leka gängkriminell som han gjorde är rent förkastligt med den moral han förmedlar till andra unga. Och även om han tjänade pengar på det så leker man med elden att slå sig i slang med de där hänsynslösa mördarna.

Någon som tror på Bert Karlssons teori att de mördade Einar för att de var avundsjuka på hans framgång?
Citera
2021-10-23, 22:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sicario
Snackar du om encrochat??

Det var väl franska polisen som knäckte koden eller var det nu var som gjorde att dom kunde se var dom skrev till varandra

Jo den. Fransk, tysk och amerikanskt tror jag. Enda anledningen att svensk polis blev inblandad var att man upptäckte att mycket handlade om just Sverige. Sedan gottar sig svensk polis åt att löst brott.

Att se sedan satt in ledare verkar ju inte direkt löst problematiken. Snarare gjort situationen värre. Då det är upp till grabs för nya som vill utmärka sig. Därav möjligen grogrund till att ett mord på öppen gata mot en sådan som Einár kan ske. Ledare tänker ju på cash att inte dra åt sig alltför mycket uppmärksamhet. Att ett sådant mord kanske inte är bra för affärerna helt enkelt.
Citera
2021-10-23, 23:02
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ
Det är tamefan efterblivet. Hela mediasverige "vaknade" eller vafan det är. DN har spammat artiklar om dethär senaste dygnen. Einar är ett tragiskt första exempel på en fanboy av den macho kult gangsta rap är. En snubbe som kunde undvika skiten men tyckte de va tillräckligt tufft för att uppsöka det. Han kommer väl bli tonårsbrudarnas våta dröm och ett ideal för vissa tonårskillar. Istället för att vi utrotar fenomenet blir det nu någon sorts trend. O gammel media hjälper till att befästa den. Sämst.

Tänk jag tittade just i DN när jag skrev mitt föregående inlägg. Vad är det de vill förmedla då de framställer honom och det han höll på med som så harmlös/harmlöst?
Citera
2021-10-23, 23:04
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Win-win brukar man väl säga i fall som dessa?
Ja känns som ett passande uttryck!

Polisen kanske får kolla vad föräldrarna gjorde den kvällen.
Citera
2021-10-23, 23:25
Medlem
Yepsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Från Expressen - Fråga: var finns detta?

https://www.expressen.se/nyheter/bil...rdet-pa-einar/

Var detta jag efterlyste, bilder/klipp.
Citera
2021-10-23, 23:29
Medlem
Hur jävla svårt kan det vara att fimpa den får jävla magra somaliern Yasin? Han är för fan en del i det här.. han ska fan inte få leva heller.
Citera
2021-10-23, 23:33
Medlem
karlsoons avatar
Härligt att en vit hiphoppare som står lägst av dom vita är mer värd en varenda neger I Stockholm.
Ingen bryr sig om negerskjutningarna
Citera
2021-10-23, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Alltså han har ju värsta oskyldiga uppsynen. Tror ni det spelar in att folk blir så tagna av att han strukit med (till skillnad från andra gangsters som skjuts alltså)?

Han ser ju rar ut på bild, vilket gör att gamla Agda som inte har koll, blir jätteupprörd.

Det som är störande är ju att media framställer honom som helt harmlös och det stämmer ju inte.
Samtidigt tror jag inte ett skit på att han skulle vara på g att mörda någon annan gängkriminell som hämnd.
Däremot så var han väl tvungen att spela lite kaxig i sin gangstarap eftersom han utsatts för ett sånt förnedrande brott i kidnappningen.

Att leka gängkriminell som han gjorde är rent förkastligt med den moral han förmedlar till andra unga. Och även om han tjänade pengar på det så leker man med elden att slå sig i slang med de där hänsynslösa mördarna.

Någon som tror på Bert Karlssons teori att de mördade Einar för att de var avundsjuka på hans framgång?

Gamla Agda blir inte så upprörd som du skulle kunna tro. Gamla Agda vet att äpplet faller inte långt från träet och som son till Örjan Ramberg blir man inte förvånad över hans stökiga barndom/ungdom eller missbruk.
Ramberg tycks ha både dåliga gener och ha en tendens att välja mammor till sina barn som inte riktigt orkar ta hand om dem.
Både Einar och hans halvsyster har bott på ungdomshem och knarkat. Pappan har ju inte lyft ett finger och mammorna orkat inte ta ensam ansvar.

Själv är jag mest förvånad över att någon överhuvudtaget VILL skaffa barn med män som Ramberg..
Citera
2021-10-23, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Gamla Agda blir inte så upprörd som du skulle kunna tro. Gamla Agda vet att äpplet faller inte långt från träet och som son till Örjan Ramberg blir man inte förvånad över hans stökiga barndom/ungdom eller missbruk.
Ramberg tycks ha både dåliga gener och ha en tendens att välja mammor till sina barn som inte riktigt orkar ta hand om dem.
Både Einar och hans halvsyster har bott på ungdomshem och knarkat. Pappan har ju inte lyft ett finger och mammorna orkat inte ta ensam ansvar.

Själv är jag mest förvånad över att någon överhuvudtaget VILL skaffa barn med män som Ramberg..

Fast nu är det ju inte Örjan Ramberg som är pappa till Einar…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in