2021-10-23, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
Äkta negerretorik
"Jag rånar och våldtar för att alla svennar är rasister" 😂

Helt ärligt så är det den judiska musikindustrin som lyfter den här typen av dekadent och skadlig musik och marxisterna på tex P3, SVT, SR och inom etablerade medier som promotar den som någonting bra.
Så ja, Einar och allsköns svartskallar utnyttjas för att demolera samhället i klassisk kulturmarxistisk anda
Är det inte så att Einar och den generationen rapare är mera höger. Förut var det väl lite mera texter som var vänster i den genren.
Nu glorifierar de att bli rik på andras bekostnad
Citera
2021-10-23, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViaGetty
Ursäkt mig men vad fan snackar du om? Lagerjobb är inget man "får chansen" att göra. Lagerjobb har ungdomar efter gymnasiet och innan utlandsvistelse och högskolestudier för att få lov att "tjäna lite egna pengar". Sluta snacka skit. Tack.

du tror det. Vi anställer Veronica hällre än Abdul på 18 år. Jag har arbetat på Arla i kallhäll så jag vet. Blattar ger mycket problem. Och arbetsledningen vet om det. Mina första år på Arla så hade jag en stor sydamerikan som blockerade mitt skåp med sin jävla väska vid hemgång. När jag tog bort den utan att fråga om lov frågade han om jag ville ha stryk.

Veronica gav mig smörgås, frågade hur jag mådde osv.
Citera
2021-10-23, 20:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Instämmer tillfullo

Bara hålla tummar och tår! 😆 Den där äckliga somaliern Yasin och 1cuz kan dom också släcka.. En vinst för samhället.
Citera
2021-10-23, 20:07
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ylvmat
Du har inte en aning om vad du pratar om. Einár eller Nils Grönberg var emot gängkriminalitet i Enskededalen och ville vara visa på att gängkriminalitet inte är bra, där bilarna är stulna, kläderna köpta med knarkpengar osv.

Om du läste på lite djupare om vem Einár ville vara med sitt artisteri och texterna, där han berättade om hur det såg ut i Enskededalen, då skulle du inte önska att han är död.

För att nå unga personer och lära känna andra rappare, så mötte han rappare involverade i gängkriminalitet inblandade i narkotikaförsäljning...är man väldigt ung som Einár som började skriva låtar vid sex års ålder, rappa i en soffa på Facebook vid 15-års ålder, bygga upp en publik vid 16 på Instagram, och bli känd något år senare, ja det är unga från förorter som lyssnar och även gäng som begår stölder säljer knark, Einár blir inblandad i det här, han är för snäll helt enkelt och vill alla väl..folk blir avundsjuk på honom när han börjar tjäna massa pengar på sina texter låtar...och där kidnappar Vårbynätverket Einár där rapparen Yasin medlem i Dödspatrullen lurar in Einár i en fälla. De rånar honom på Rollex-klockan etc, begär 3 miljoner kr, som de inte får, de misshandlar honom å det grövsta, klär ut honom i kvinnokläder där han är fastbunden...! Allt för avundsjukan från gängkriminella och deras rappare. Einár hade skyddad identitet från Skatteverket, men tyvärr hittade gängkriminella honom utanför bostaden i Hammarby sjöstad...det är så jag förstått vem Einár är, son till en känd skådespelerska, där Einár vistades mycket under uppväxten på hennes arbetsplats, Kungliga Dramatiska Teatern. Einár har haft någon mindre roll i film...och som ung bildade han en organisation, där han ville att unga skulle akta sig för kriminalitet, gängen osv.
Är du typ 17 eller?. De finns massa kriminella o rappare som inte tycker om gängkriminalitet eller gangsterrap. Men de betyder inte att de själva är oskyldiga.
Alex Ceesay bor också i Dalen va jag förstår. Han är emot gängkriminalitet men är i högsta grad en del av problemet. Många avhoppare o människor gör en sak o säger något annat eller lyckas intr bryta sig ut.
Har du ens kollat någon av einars musikvideos??? Vilken kategori skulle du sätta dom i? Bar musik? Dansband? Du förstår ganska snart va han glorifierar och tillhör.
Torsten flink spelar också teater, betyder inte stt han inte knarkar. Folk gör de som gynnar dom. Einar kan sjunga om att kapitalismen är ond och heja Vänsterpartiet. Men i samma låt säga att om du inte betalar ska du dö.
Han är ju själv den han beskeiver och hatar..

Svensk rap har Goa beats och mediokra texter. Folk gillar einar för har ser sympatisk ut och man känner igen honom. Men han säljer inte frimärken och hans crew åker runt me handgranater. Fatta hur sjukt missanpassat det är.
Ne in i fängelset me alla!! Ta deras pengar och gör något vettigt.
Citera
2021-10-23, 20:09
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Gillade inte hans musik, men nog fan är det jävligt tragiskt när en så ung människa bara avrättas så där. Hans sista år i livet blev inte så roligt - först kidnappning med tortyrinslag som hans plågoandar dessutom fotograferade och spred bilder på nätet, utpressning där han tvingades betala en massa pengar till kriminella, och till sist en kula i skallen.

Det spelar ingen roll vad ni eller jag tyckte om honom, INGEN förtjänar ett sådant slut!

Kommer ihåg när han satt i soffan hos Malou tillsammans med sin morsa, en avdankad skådespelare som medverkat i en massa skräpfilmer, och sedan framförde han en låt: Nu vi skiner. Låten var inte direkt bra, men texten var tragikomisk. Den berättade ju bara om delar av hans liv, och det i förskönande ordalag.

"Enda sen har var liten, ville han bli en G län. Han hämtade en keysen, och han duckade polisen."

Tyvärr lyckades han inte ducka kulan som trängde in i hans huvud och avslutade hans liv.
Citera
2021-10-23, 20:11
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronnie.ONeal
Kommer ihåg när han satt i soffan hos Malou tillsammans med sin morsa,
Tror du blandar ihop honom med Alexander "WC Barré" Cielma Miliarakis. Visst, båda är gangsters inom murder rapping genren, men de är INTE samma person.
Citera
2021-10-23, 20:11
Medlem
mjohan84s avatar
Innan einars död lyssnade jag på en hel del av materialet gällande rättegången som handlade bland annat om hans kidnappning

Upprinnelsen tycks då varit att hans bror blev rånad på typ 10-20 tusen och att Einar ville ha tillbaks dessa pengar och då åkte ut till dessa områden och hamnade med fel folk...

Kan någon vänlig själ förklara för mig varför en person som drar in de summorna som faktiskt Einar gjorde vid tidpunkten ens utsätter sig för den risken ? Han hade kunnat hjälpa sin bror ekonomisk men på något sätt handlade detta om anseende som invandrare ofta ser det som.

Vi svenskar är smartare än så här och kan stryka streck över saker och gå vidare trots ett nederlag eller att någon trampat oss på fötterna
Citera
2021-10-23, 20:12
Medlem
zkuurks avatar
Det handlar väll inte om han var en halv/kvarts finländsk utan att han faktiskt ser ut som en Svensk.
Och faktiskt blev brutalt mördad....
Jag vet inte om alla ni som skriver här förstår hur allvarligt det här är...
Vi är jävligt illa ute med dessa lätt kränkta icke Svenskar som tror dom kan smutsa ner och styra och ställa i kommun efter kommun dom vägrar att infinna sig efter Svenska regler och tro mig
jag VET hur dom funkar i orten.. DOM ÄR SMUTS.
Citera
2021-10-23, 20:15
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zkuurk
Det handlar väll inte om han var en halv/kvarts finländsk utan att han faktiskt ser ut som en Svensk.
Fast han ser ju inte ut som en svensk... Han ser ju helt rund ut i ansiktet och saknar helt underkäken av stål och blicken mot framtiden som kännetecknar den ariska rasen. Ser mer ut som om han tillhör ett ugriskt eller annat undermåligt folkslag.
Citera
2021-10-23, 20:15
Medlem
Yepsters avatar
Någon som har filmerna/klippen som enligt olika nyhetssajter ska florera som kan ha koppling till mordet?
Citera
2021-10-23, 20:16
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Har inte läst hela tråden, och det är inte så konstigt då det är en omöjlighet om man inte har obegränsat med tid att hänga på FB, så mycket har kanske redan besvarats.

Men: var det inte så att Einár levde under skyddad identitet, och sköts till döds utanför sin lägenhet? Då hade någon alltså spårat honom till en anonym adress? Kanske inte så konstigt med tanke på hur känd han var. Någon granne kan ha känt igen honom, eller någon som bodde i närheten, och meddelat folk som kände hans fiender. Så har de kommit dit och rekat, kanske förföljt honom, och slutligen satt en kula i skallen på honom vid lämpligt tillfälle, innan han fick möjlighet att vittna. Dead men tell no tales, som man brukar säga.

Mycket tragiskt för den stackars pojken, och framförallt för hans morsa.
Citera
2021-10-23, 20:17
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yepster
Någon som har filmerna/klippen som enligt olika nyhetssajter ska florera som kan ha koppling till mordet?
De som filmades och spreds av WC Barré?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in