Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Gamla Agda blir inte så upprörd som du skulle kunna tro. Gamla Agda vet att äpplet faller inte långt från träet och som son till Örjan Ramberg blir man inte förvånad över hans stökiga barndom/ungdom eller missbruk.
Ramberg tycks ha både dåliga gener och ha en tendens att välja mammor till sina barn som inte riktigt orkar ta hand om dem.
Både Einar och hans halvsyster har bott på ungdomshem och knarkat. Pappan har ju inte lyft ett finger och mammorna orkat inte ta ensam ansvar.
Själv är jag mest förvånad över att någon överhuvudtaget VILL skaffa barn med män som Ramberg..
Så mycket visste alltså tant Agda.
Nej, Einar (Nils Grönberg) är son till krögaren Erik Grönberg.
Mamman har däremot varit ansvarslös och wt då Einar var liten. Hon var alkis och höll på även med andra droger. Till och med när hon var gravid söp hon och även när han växte upp.
Så det är verkligen inte konstigt att Einar också började med massa skit.
Hon verkar på det hon berättat, varit så ansvarslös och självupptagen som en alkis bara kan vara. Måste varit en väldigt destruktiv miljö för Einar/Nils att växa upp i.
Fan ta morsor som super och har sig när de är gravida.
Men nu är hon ju nykter alkoholist.
Edit: Dessutom var hon ju 39 bast då hon fick Einar/Nils. Inte så ovanligt med bokstavskombinationer och annan skörhet med barn som föds av ålderstigna mammor.
Men det har jag inte koll på, om han hade diagnoser. Naturligtvis hade han problems i skolan och sånt iallafall framgick det ju i Malou, och kan mycket väl tänka mig att han hade diagnoser.