Citat:
Ursprungligen postat av
Asb3rger1337
Tråkigt men "Bra" att han dör tyvärr. Gangster rapparna borde dö oftare för att sluta attrahera konsekvenslösa ungdommar till ett kriminellt liv och en plåga för resten av Sverige. Detta tar bort lite coolhet.
För sverige rikes säkerhet är detta bra.
Jag förstår mycket väl att musiken och känslorna i rappen kan va bra, eller bäst som finns för vissa med snäva kulturpeferenser, men den negativa sidan av glorifieringen av kriminalitet är skadligt för ungdommar, till skillnad från våld från datorspel som har 0 påverkan på statusen av att förstöra för andra.
Sorry men jag e trött på kriminaliteten i sverige.
Och precis som extrem kapitalism är vapenposerande cool-skeyt rap dålig för majoriteten. kriminella som har en breef ka ske kan sluta sljutavfolk i en smyg-ambush bakifrån och istället hade en duell någonstans mano y mano. Det skulle inte bli bättre och ja säger emot mig själv. Men det ärbara feghet i hur de är nu när man alltid dödar i en ambush.
Du har inte en aning om vad du pratar om. Einár eller Nils Grönberg var emot gängkriminalitet i Enskededalen och ville vara visa på att gängkriminalitet inte är bra, där bilarna är stulna, kläderna köpta med knarkpengar osv.
Om du läste på lite djupare om vem Einár ville vara med sitt artisteri och texterna, där han berättade om hur det såg ut i Enskededalen, då skulle du inte önska att han är död.
För att nå unga personer och lära känna andra rappare, så mötte han rappare involverade i gängkriminalitet inblandade i narkotikaförsäljning...är man väldigt ung som Einár som började skriva låtar vid sex års ålder, rappa i en soffa på Facebook vid 15-års ålder, bygga upp en publik vid 16 på Instagram, och bli känd något år senare, ja det är unga från förorter som lyssnar och även gäng som begår stölder säljer knark, Einár blir inblandad i det här, han är för snäll helt enkelt och vill alla väl..folk blir avundsjuk på honom när han börjar tjäna massa pengar på sina texter låtar...och där kidnappar Vårbynätverket Einár där rapparen Yasin medlem i Dödspatrullen lurar in Einár i en fälla. De rånar honom på Rollex-klockan etc, begär 3 miljoner kr, som de inte får, de misshandlar honom å det grövsta, klär ut honom i kvinnokläder där han är fastbunden...! Allt för avundsjukan från gängkriminella och deras rappare. Einár hade skyddad identitet från Skatteverket, men tyvärr hittade gängkriminella honom utanför bostaden i Hammarby sjöstad...det är så jag förstått vem Einár är, son till en känd skådespelerska, där Einár vistades mycket under uppväxten på hennes arbetsplats, Kungliga Dramatiska Teatern. Einár har haft någon mindre roll i film...och som ung bildade han en organisation, där han ville att unga skulle akta sig för kriminalitet, gängen osv.